Opetelkaahan autoilijat pikkuhiljaa se vilkun käyttö, alkaa pikkuhiljaa se teidän tonttuilunne kyrsiä
Nytkin olisin päässyt tien yli ainakin kymmenen kertaa, JOS nämä kymmenen älykääpiötä olisivat älynneet käyttää vilkkua ajoissa.
Kuulkaa imbesillit, ei sitä vilkkua ole sitä varten tehty, että se lätkästään päälle kun OLLAAN JO KÄÄNTYMÄSSÄ.
Voiko olla asia näin vaikea ymmärtää, oli siinä jo yksi autokin ajamassa tämmösen tontun eteen, siinä ois kaksi tonttua sitten lytänneet toisensa ja soihdut sammuneet, olisin päästänyt räkäisen naurun.
t. kävelijä/pyöräilijä/kansalainen
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän vilkkua aina, täällä maallakin missä liikennettä ei juuri ole. Turvavyö ja valotkin menee päälle, valottomia autoja näkee paljon liikenteessä eikä kyse ole edes päivävalollisista autoista vaan laiskoista ihmisistä.
Ma asun maassa, jossa valoja ei ole paivasaikaan pakko kayttaa. Arvaapa kauanko meni, ennen kuin mun sisainen autoilijani rekisteroi myos ne valottomat autot LIIKKUVIKSI, ei PYSAKOIDYIKSI autoiksi... Joskus menen vielakin halpaan, vaikka taalla asunut jo reippaasti yli 10 vuotta.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän ei pitäisi vetää tätä korttia, että missä autoissa ne vilkut tuntuu huonoiten "toimivan", mutta vedän silti. Ylivoimaisesti heikoin osaaminen vilkun käytössä on autojen perusteella varakkailla kuskeilla.
Vaan onhan se tutkittu juttu, että pientä vilppiä harjoittavat vaurastuvat huomattavasti todennäköisemmin kuin täysin sääntöjen mukaan elävät. Pätee näköjään tähänkin.
Itseasiassa ma kaytin sita vilkkua ihan yhta ahkerasti kuin nytkin, ajaessani BMW 5-sarjalaisella... Etta ei kaikki. Mutta toki suurin osa joo. BMW, Audi, Mersu - janna etta naista vahan hintavammista autoista on unohdettu assemblyvaiheessa ilmeisesti se vilkkuvalon kytkenta.
Jos halvan rotiskon omistaja ei käytä vilkkua niin et edes huomaa sitä. Jos taas uuden kalliin auton omistaja tekee saman niin jo alkaa marmatus kalliiden autojen piittaamattomista kuskeista.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän ei pitäisi vetää tätä korttia, että missä autoissa ne vilkut tuntuu huonoiten "toimivan", mutta vedän silti. Ylivoimaisesti heikoin osaaminen vilkun käytössä on autojen perusteella varakkailla kuskeilla.
Vaan onhan se tutkittu juttu, että pientä vilppiä harjoittavat vaurastuvat huomattavasti todennäköisemmin kuin täysin sääntöjen mukaan elävät. Pätee näköjään tähänkin.
Itseasiassa ma kaytin sita vilkkua ihan yhta ahkerasti kuin nytkin, ajaessani BMW 5-sarjalaisella... Etta ei kaikki. Mutta toki suurin osa joo. BMW, Audi, Mersu - janna etta naista vahan hintavammista autoista on unohdettu assemblyvaiheessa ilmeisesti se vilkkuvalon kytkenta.
Jos halvan rotiskon omistaja ei käytä vilkkua niin et edes huomaa sitä. Jos taas uuden kalliin auton omistaja tekee saman niin jo alkaa marmatus kalliiden autojen piittaamattomista kuskeista.
Kylla ma huomaan sen joka kerta ihan autosta riippumatta ;) Itse kun olen ajellut vahan kaikenlaisilla autoilla rahatilanteesta riippuen, myos niilla rotiskoilla. N44
BMW 5-sarja (3 kpl), BMW 3-sarja, VW Golf, Alfa Romeo (3), VW Passat (nyt), Dodge Ram Van (kasari :D), Toyota mikalie oli, Volvo 242 (eka auto, vm -79). Yksikaan ei tosin ole ollut uusi auto, ostan aina kaytettyna.
Ei mua toisten rahatilanne tai automerkit kiinnosta, vaan se, miten hyvin liikenteessa kayttaydytaan.
Idiotismi valtaa hiljalleen autoilijoiden mielet: nyt ilmeisesti luullaan että vilkkukin on joku ihmeen automaattinen toiminto jonka auto hoitaa itse, samoin kuin valoautomatiikka (niin, se pitää edelleen tajuta laittaa päälle!!), nopeusrajoitusten tunnistus, adaptiivinen vakkari, erilaiset tunnistinsensorit auton ympärillä jne.
Alkaa oikeasti jo vaikuttaa negatiivisesti kuljettajiin kun aivotyö minimoidaan ja paukapäät luulee että voivat vain olla ja ihmetellä, kun "joku muu" hoitaa kaiken.
Voishan sitä pikkuhiljaa opetella :)
Mä käytän vilkkua ihan autistisen pilkulleen AINA. Jopa tyhjällä tiellä keskellä yötä. On nimittäin ollut ajokortti jo 20 vuotta ja vilkun käyttö on automaatio. En välttämättä edes osaisi kääntyä risteyksestä ilman vilkkua, se on lihasmuistissa.
Senpä vuoksi en voi käsittää näitä periaatteen pösilöitä, jotka selkeästi PÄÄTTÄVÄT jättää vilkuttamatta. Että oikein miettii missä kohtaa viitsisi vilkuttaa ja missä ei. Se ei ole coolia ja osoita ylivoimaista älyä ja tilannetajua, että ei vilkuta. Suuntamerkin näyttäminen ei ole "vain nössöille", vaan järkevää ja vieläpä helppoa.
Luulisi vilkunkäytön olevan helpoimpia asioita muistaa ja osata.
Tosiaan, useat vilkuttaa aivan liian myöhään ja tai ihan liian aikasin, jolloin syntyy pahoja väärinkäsityksiä ja liikenteen tukkeutumista kaikissa kerroksissa autoista pyöriin ja jalankulkijoiden asti, vaikka vilkun väärinkäyttäjä vain autuaana ajattelee seuraavaa ateriaa tms.
Alakoululaiset lapset pelkäävät koulutiellä, kun neivät koskaan tiedä, mihin ne autot ovat menossa. Kerran yhdelle naiselle huomautin asiasta ja hyvä, etten saanut turpaan.
Mä ainaski vilkutan jos joku mulle vilkuttaa.
Varmaan nämä vilkkua käyttämättömät ovat olleet isipapan ajo-opetuksessa, mikään muu ei ilmiötä selitä.
Yritän oman kaupungin poliisin kanssa järjestää treffit vilkuttomille autoille lasten koulutien pahimpaan paikkaan.
🤗
Vierailija kirjoitti:
Yritän oman kaupungin poliisin kanssa järjestää treffit vilkuttomille autoille lasten koulutien pahimpaan paikkaan.
🤗
Täällä puolestaan järkkäillään poliisille treffejä koulutietään kulkevien koululaisten kanssa, aiheena näiden huono liikennekäyttäytyminen. Tulevien sakkojen perusteiksi veikkaan ainakin seuraavia syitä: kärkikolmion noudattamatta jättäminen, punaisia päin juokseminen/pyöräily ja kännykän käyttö kulkuneuvoa kuljetettaessa (pyörä). Jostainhan nämä on opittu ja keneltäpä muultakaan kuin kokovartalokondomi-isiltä ja some-ig 24/7 äideiltä.
Tää ärsyttää myös mua. Varsinkin se, kun jarrutetaan ja melkein pysähdytään ja sitten vasta laitetaan se vilkku päälle..