Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetelkaahan autoilijat pikkuhiljaa se vilkun käyttö, alkaa pikkuhiljaa se teidän tonttuilunne kyrsiä

Vierailija
08.05.2019 |

Nytkin olisin päässyt tien yli ainakin kymmenen kertaa, JOS nämä kymmenen älykääpiötä olisivat älynneet käyttää vilkkua ajoissa.

Kuulkaa imbesillit, ei sitä vilkkua ole sitä varten tehty, että se lätkästään päälle kun OLLAAN JO KÄÄNTYMÄSSÄ.
Voiko olla asia näin vaikea ymmärtää, oli siinä jo yksi autokin ajamassa tämmösen tontun eteen, siinä ois kaksi tonttua sitten lytänneet toisensa ja soihdut sammuneet, olisin päästänyt räkäisen naurun.

t. kävelijä/pyöräilijä/kansalainen

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut luulevat että vilkku on kääntymisen aikana käytettävä vapaaehtoinen koristeeksi tarkoitettu diskovalo. Vain homoseksuaalit ja prinsessat haluaa blingblingiä kato, ei sellasta voi käyttää.

Vierailija
2/33 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei käytä vilkkua enää ollenkaan. Minulla on tämmöinen tuttu, hävettää kun istun kyydissä (ja pelottaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. 😵

Vierailija
4/33 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen perusteella joissain kaupungeissa vilkutetaan paremmin kuin toisissa. Mikä sitten onkaan syynä...

Vierailija
5/33 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henki on meinannut lähteä monesti, kun joko ei ole käytetty vilkkua, tai on viime tipassa tajuttu että "ai niin eihän minun oikealle pitänyt kääntyä, vaan vasemmalle."

Tajutkaa se, että jalankulkijoille se on oikeasti elämän ja kuoleman kysymys, että käytätte vilkkua oikein.

Vierailija
6/33 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin mielestä vilkkua ei tarvitse käyttää, minä taas olen niitä, jotka jopa tyhjällä moottoritiellä kaistaa vaihtaessaan vilkuttavat.

Kunpa jalankulkijat, pyöräilijät ja muut autottomat tienkäyttäjät vaivautuisivat näyttämään selvästi ja ajoissa, minne ovat menossa. Kyllä minä annan tietä suojatielle astuvalle, mutta en sille, joka seisoo suojatien vieressä nenä kännykässä eikä liikahda mihinkään suuntaan.

Vierailija
7/33 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa voi sanoa noista pyöräilijöistä jotka vetävät tuhatta ja sataa suojatien yli vaikka pitäisi kävellä on siinä sitten valkoisten viivojen välissä rako tai ei .Tyhmyys se sielläkin näyttäytyy.

Vierailija
8/33 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa voi sanoa noista pyöräilijöistä jotka vetävät tuhatta ja sataa suojatien yli vaikka pitäisi kävellä on siinä sitten valkoisten viivojen välissä rako tai ei .Tyhmyys se sielläkin näyttäytyy.

Sattuiko kalikan kalahtaminen kovastikin?

Vierailija
9/33 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin just eilen jaada auton alle koiraa taluttaessani, kun tyyppi ei nayttanyt liikenneympyrasta lahtiessaan vilkkua (ja tuli siis tielle, jota olin ylittamassa) - mainittakoon etta kyseessa oli POLIISIAUTO. 

Onneksi ennakoin nykyaan jo sen verran, etta varmistan kaantyyko auto ennen kuin astun koiran kanssa kadulle. 

Erityisen arsyttavaa tama on tietysti, kun itse olet menossa liikenneympyraan ja on ruuhkaa, ja sitten joku molopaa laittaa sen vilkun paalle vasta kun on jo tyyliin kaantynyt, jos ollenkaan. Vaikka siis nakee (oletan) etta venaan sen autoni kanssa hanen takiaan. 

Itsehan kaytan vilkkua jopa omalle pihalle kaantyessani (asun umpikujakadulla jossa ei yleensa ole edes liikennetta :D). Siita vaan pitaa tehda tapa, etta se tulee selkarangasta tilanteessa kuin tilanteessa. 

Vierailija
10/33 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henki on meinannut lähteä monesti, kun joko ei ole käytetty vilkkua, tai on viime tipassa tajuttu että "ai niin eihän minun oikealle pitänyt kääntyä, vaan vasemmalle."

Tajutkaa se, että jalankulkijoille se on oikeasti elämän ja kuoleman kysymys, että käytätte vilkkua oikein.

Ei autoilijat tunnu tajuavan että liikenteessä on muitakin kuin toisia autoja. Tai välittävän. Vilkkua ei käytetä kuin jos annetaan merkki toiselle autolle, mitäs meistä muista väliä, eihän meitä edes huomaa.

Vierailija
11/33 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten toinen aaripaa on nama jotka laittaa vilkun liian aikaisin!! (Joo suu vaahdossa mulla jo :D)

T-risteys, jonka jalkeen oikealle katsottuna liikenneympyra. 

Jotkut vatipaat laittaa sen vilkun JO ENNEN T-RISTEYSTA PAALLE merkiksi, etta ovat eksitoimassa liikenneympyran ekasta liittymasta.

No mina kun odottelen siina t-risteyksessa kolmion takana, niin luulen etta tama vasemmalta tuleva auto on siis kaantymassa "mun" tielle. Mutta ei, tyyppi jatkaakin liikenneympyraan. Eli tassa tapauksessa kanssa en usko vilkkua (tai sen puutetta) vaan joudun odottamaan ja katsomaan mihin turpo-urpo on oikeasti menossa. Tai sitten mulla on urpon auto kuskin puolen ovessa. 

Vierailija
12/33 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei pitäisi vetää tätä korttia, että missä autoissa ne vilkut tuntuu huonoiten "toimivan", mutta vedän silti. Ylivoimaisesti heikoin osaaminen vilkun käytössä on autojen perusteella varakkailla kuskeilla.

Vaan onhan se tutkittu juttu, että pientä vilppiä harjoittavat vaurastuvat huomattavasti todennäköisemmin kuin täysin sääntöjen mukaan elävät. Pätee näköjään tähänkin.

Vierailija
13/33 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Meinasin just eilen jaada auton alle koiraa taluttaessani, kun tyyppi ei nayttanyt liikenneympyrasta lahtiessaan vilkkua (ja tuli siis tielle, jota olin ylittamassa) - mainittakoon etta kyseessa oli POLIISIAUTO. 

Onneksi ennakoin nykyaan jo sen verran, etta varmistan kaantyyko auto ennen kuin astun koiran kanssa kadulle. 

Erityisen arsyttavaa tama on tietysti, kun itse olet menossa liikenneympyraan ja on ruuhkaa, ja sitten joku molopaa laittaa sen vilkun paalle vasta kun on jo tyyliin kaantynyt, jos ollenkaan. Vaikka siis nakee (oletan) etta venaan sen autoni kanssa hanen takiaan. 

Itsehan kaytan vilkkua jopa omalle pihalle kaantyessani (asun umpikujakadulla jossa ei yleensa ole edes liikennetta :D). Siita vaan pitaa tehda tapa, etta se tulee selkarangasta tilanteessa kuin tilanteessa. 

hyvä että vilkutat aina, pihatielläkin voi joku olla vaikket sitä näkisi, ei autoilija voi nähdä kaikkialle, siksi vilkuttaminen on tärkeää aina. Jossain puskan takana tai tien penkalla voi joku aina kytätä juuri sinun autosi vilkkua kaukaakin, että tietää uskaltaako lähteä liikkeelle, vaikka sinä et sitä havainnoi.

Vierailija
14/33 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Näitä ruuhkauttajia on kyllä luvattoman paljon 😐

Vierailija
15/33 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Ihan kauheeta katottavaa on monien vilkunkäyttö. Ei käytetä ollenkaan, tai laitetaan aivan liian aikaisin päälle (muut luulee että on kääntymässä mutta kääntyykin vasta seuraavasta risteyksestä). Sitten se liian myöhään vilkuttaminen (!!!) kolmion takaa voi olla iso letka joka odottaa tielle pääsyä, kun joku imbesilli laittaa vilkun päälle vasta metrin tai kaksi ennen omaa käännöstä... sit taas ootellaan turhaan vaikka väliin olisi hyvin ehtinyt kääntymään - jos tämä yksi vaan olisi laittanut sen vilkun ajoissa päälle. 

Vierailija
16/33 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet suojatiellä niin autoilijan täytyy väistää. Päälle ajo oikeutta ei ole oli kääntymässä tai ei.

Vierailija
17/33 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän ei pitäisi vetää tätä korttia, että missä autoissa ne vilkut tuntuu huonoiten "toimivan", mutta vedän silti. Ylivoimaisesti heikoin osaaminen vilkun käytössä on autojen perusteella varakkailla kuskeilla.

Vaan onhan se tutkittu juttu, että pientä vilppiä harjoittavat vaurastuvat huomattavasti todennäköisemmin kuin täysin sääntöjen mukaan elävät. Pätee näköjään tähänkin.

Totta, liukkaat luikerot tuntuvat soljuvan kuin öljyttyinä elämän läpi, säännöistä välittämättä.

Kyllähän se tietysti tekee kaikesta helpompaa, kun on sosiopaatti joka ei piittaa kuin itsestään.

Vierailija
18/33 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet suojatiellä, autoilijalla on velvollisuus antaa esteetön kulku jalankulkijalle, on autossa vilkku päällä tai ei.

Vierailija
19/33 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, liukkaat luikerot tuntuvat soljuvan kuin öljyttyinä elämän läpi, säännöistä välittämättä.

Kyllähän se tietysti tekee kaikesta helpompaa, kun on sosiopaatti joka ei piittaa kuin itsestään.

Mikäs katkera epäonnistuja se siellä itkee?

Vierailija
20/33 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän vilkkua aina, täällä maallakin missä liikennettä ei juuri ole. Turvavyö ja valotkin menee päälle, valottomia autoja näkee paljon liikenteessä eikä kyse ole edes päivävalollisista autoista vaan laiskoista ihmisistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi