Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäreilua! Tienaan lähihoitajana 1800€veli yrittäjänä 9000€

Köyhäyh
08.05.2019 |

Oon 27v nainen. Mulla on 10-vuotias poika. Oon ammatiltani lähihoitaja. Tienaan 1800€ kk. Olen yh.

Veljeni joka on 25v on Ekonomi ja yrittäjä tienaa 9000€kk!

Epäreilua teen vaativaa työtä sekä aivoja joutuu koko ajan käyttämään. Veli jolla on yritys tienaa noin paljon. Minulla on toki ollut masennus ja lapsi hoidettavana mutta..otta silti päöhän tämä yhteiskunta

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä jaksanu lukea montaa vyotta et musta tulee kandi sit viö maisteri.ei tää silti oo reilua. Pitäs mun enempi tienata. Veli menee ympäri maailmaa yhteiatöiden ja työmatkojen kanssa mä oon savossa yksin lapsen kanssa

Vierailija
22/36 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koulussa ollut ammatinvalinnanohjausta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole huolissasi. Kun vassarit pääsevät valtaan ne huolehtivat että veljesi rahat sosialisoidaan erilaisina veroina. Sitten olette molemmat yhtä köyhiä.

Vierailija
24/36 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut yrittäjänä 12 v ja tienaan nettona n. 1700 e/kk. Tosin tulot vaihtelevat nollasta ylöspäin, koska loma-aikoina en tietenkään tienaa yhtään mitään, menot sen sijaan ovat aina samat. Työajat vaihtelevat, joskus aloitan 7.30 ja lopetan 21, joskus on töitä vain puoli päivää. Koko ajan on ennakoitava tulevaa ja varauduttava, että tilillä on rahaa ainakin yrityksen menoihin ja perheen ruokaan. Miehen palkalla maksetaan lainat, autokulut, vakuutukset, sähkö. Mun pitää sitten ostaa ruoka ja hoidella muut menot. Lomaa on vuodessa yhteensä n. 15 arkipäivää, joista 10 kesällä. Sairastaa ei passaa.

Siitä vain kaikki halukkaat yrittäjiksi. Itse valintaani kadu, enkä työtäni vaihtaisi, vaikka muualla pääsisin helpommalla ja tienaisin enemmän. Silti tässä on sitä jotain, ainakin jonkinlaista vapautta tai ainakin tunne siitä omassa pääkopassa.

Vierailija
25/36 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikun vaan sitten yrittäjäksi!

Tuttuni kitisee samaa. Veli perusti perinnöllään menestyvän yrityksen, tämä sisko halusi hassata oman osuutensa heppatalliin. Nyt on niin epäreilua kun toinen menestyy ja toinen ei.

Mun sisko kans ulisee tästä. Mekin saatiin perintöä ja sisko tuhlasi omansa kaikkeen luksukseen kuten maailmanympärysmatkaan ja uuteen autoon. Mä ostin omalla osuudella jenkkiläisiä osakkeita/etf rahastoja joista saan kuukausittain osinkoja. Työstä saatavaan palkkaan suhteutettuna saan osingoista lisätuloa nykyään lähes 40% ja tämä on niin kamala vääryys siskoni mielestä!

Vierailija
26/36 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa provolta. Harvoin saman perheen lapset päätyvät koulutukseltaan noin eri tasoille, ja vielä niin, että tytöllä on noin paljon matalampi koulutus. Lähihoitajan palkka on korkeampi, ja varsinkin lisineen voi olla jopa ihan hyvä. Vastavalmistunut ekonomi sen sijaan harvoin pystyy yritystoiminnassaan nostamaan ihan tuon tason palkkaa, vaikka parhaimmillaan pidemmällä uralla se varmasti on mahdollista.

Joten naisvihaprovo vähän haisee tässä.

Mutta jos on totta, niin eihän siinä mitään. Osapäivätyötä tekevä ammattikoululainen tienaa vähemmän kuin jostain syystä kultasuoneen osunut akateeminen yrittäjä.

Vierailija
27/36 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärä näitä kateellisia valittajia. No ala itsekin yrittäjäksi, johtajaksi, potiitikoksi tai ihan mitä vain. Mikä estää, suomessa saa koulutuksenkin todella halvalla. Hyvin harvaa on kukaan tullut kotoonta hakemaan, ihan ITSE pitää ponnistella.

Vierailija
28/36 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhääiti kirjoitti:

No en mä jaksanu lukea montaa vyotta et musta tulee kandi sit viö maisteri.ei tää silti oo reilua. Pitäs mun enempi tienata. Veli menee ympäri maailmaa yhteiatöiden ja työmatkojen kanssa mä oon savossa yksin lapsen kanssa

Miksi ei olisi reilua? Miksi sinun pitäisi saada yhtä paljon palkkaa kuin lääkäri vaikka et jaksanut kuin amiksen käydä? Itse olet tiesi valinnut.

Vierailija
29/36 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää kovasti työnteosta, niin hyvä juttu. Aamusta iltaan töitä ja sitten pienelle eläkkeelle.

Vierailija
30/36 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole huolissasi. Kun vassarit pääsevät valtaan ne huolehtivat että veljesi rahat sosialisoidaan erilaisina veroina. Sitten olette molemmat yhtä köyhiä.

Ja firman työntekijät työttöminä.

Mutta kellään ei oo kivempaan, kun kaikki elää kurjuudessa.

Vierailija
31/36 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on täysi valinta. Olisit tehnyt samoja valintoja kuin veljesi. Tuohan on ainoastaan ja vain reilua, että oikeilla valinnoilla menestyy. Epäreilua on ainoastaan se, että veljesi joutuu maksamaan ihan törkeästi veroja kaltaistesi takia.

No tuolla logiikalla jokainen voisi olla Warren Buffet kun vain tekisi "oikeita valintoja". Kukaan maailmassa ei olisi varmaan lähihoitaja (eikä poliisi tai palomies).

Huvittavaa, että otit juuri nuo ammatit puheeksi. Me olemme miehen kanssa juuri kyseisillä aloilla "päätyössä", mutta tehdään vapaa-ajalla yhteistä yritystoimintaa, jossa on riskinsä, mutta toisaalta mahdollisuudet voittoihin.

Eihän kukaan pakota olemaan PELKKÄ lähäri. Se on valinta.

Vierailija
32/36 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on täysi valinta. Olisit tehnyt samoja valintoja kuin veljesi. Tuohan on ainoastaan ja vain reilua, että oikeilla valinnoilla menestyy. Epäreilua on ainoastaan se, että veljesi joutuu maksamaan ihan törkeästi veroja kaltaistesi takia.

No tuolla logiikalla jokainen voisi olla Warren Buffet kun vain tekisi "oikeita valintoja". Kukaan maailmassa ei olisi varmaan lähihoitaja (eikä poliisi tai palomies).

Itse asiassa palomiehillä on tällä hetkellä niin hyvät työvuorosuunnittelut, että kuka tahnsa palomies voi toteuttaa toista työtä/itsensä kehittämistä/opiskeluja päätyönsä ohella - jos vain haluaa

Vierailija
33/36 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on jonkun oikeistopersun trolli. Älkää langetko.

Vierailija
34/36 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljesi maksaa veroja yli 4000 €/kk.

Ekonomilla luulis olevan sen verran järkeä, ettei kaikkia rahoja nosta yrityksestä ulos vaan sijoittaa ne. Silloin välttyy maksamasta näitä jättiveroja tai ainakin siirtää maksamista myöhemmäksi ja voi nostaa yrityksestä vuosittain osinkoa.

Vierailija
35/36 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet epäreilu itsellesi ja teet huonopalkkaista työtä?

Vierailija
36/36 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, semmoista se on. Minunkin mieheni on yrittäjä ja tienaa paljon enemmän kuin minä. Omakaan palkkani ei ole huono, ihan keskitasoa, mutta olen siihen tyytyväinen. Eipä työni silti olekaan yhtä vaativaa kuin mieheni ja hän joutuu tekemään töitä usein myös vapaa-aikana, toisin kuin minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä