Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 kesäasua 37v naiselle auttakaa tyylitietoiset!

Vierailija
08.05.2019 |

Viime kesän kuljin tunika-caprileggarit yhdistelmässä.
Ostan 2 uutta asua täksi kesäksi.
Haluan asut jotka ovat tyylikkäitä arkikäyttöön eli kaupassa, torilla jne käyntiin, ei juhliin.
Olen omenavartaloinen, 164cm/80kg.
Haluan asun joka ei kiristä eikä ole vatsan kohdalta tiukka.
Ostomahdollisuudet tyyliin h&m Kappahl Lindex veromoda.
Auttaisiko joku ihana ihminen kiitos!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oversize-paita, kapealahkeiset kokopitkät housut.

Vierailija
2/21 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... mekkokin on vähän hankala omenamalliselle, ei hoikenna. Mutta muutenhan mekot on ihania. Vaikka maximekko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellavamekko. Niitä saa ihan taviskaupoistakin. Sen kanssa voi yhdistellä monenlaisia kenkiä, neuletakkeja ja laukkuja.

Vierailija
4/21 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin ihan samaa. Olen saman ikäinen ja pituinen, mutta vielä painavampi. Omaa tyyliä ei ole mitkään pellavamekot, ja kesällä olisi kiva jos ei kuumalla tarvitsisi olla pitkiä housuja.

Ei ap

Vierailija
5/21 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- löysä sifonkipusero puolihihoilla ja nilkkapituiset kesäfarkut/housut

- hihaton a-linjainen mekko, jossa lyhkäsempi helma

Vierailija
6/21 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko kuitenkin, hyvä malli ja istuvuus. Pellavainen puolihame löysällä puserolla. Käytät halpiskauppoja, mutta oletko koskaan katsonut esim. käytettyjä laadukkaita totilta tai vaikka Emmyltä?

Painosi on yläkanttiin, mutta just hyvinistuva mekko olis passeli, kun malli sopiva.

Minusta legginsit+tukina on tylsä yhdistelmä, mutta toki makuasia.

Olen sinua vanhempi, mutta osaan kuulemma ostaa just itselleni sopivat vaatteet. Onko sulla ystävissä makutuomaria, joka lähtisi mukaan kaupoille?

Vierailija
7/21 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi samanmoinen!

36-vuotias ja 164cm pitkä ja painan 85 kg. Vartalotyyppini on kaareva suora mutta ylipainon myötä voin sanoa että vatsa on ongelma-alue. Tarkemmin alavatsa jossa varmaan löysää ihoakin ja se näkyy minusta vaatteiden läpi.

Olen nyt laihtunut 11 kiloa helmikuusta ja kaikkiaan 20 kg muutaman vuoden aikana.

Laihdutan vielä mutta olisi kiva ostaa jotain tähän välivaiheeseen.

Itse ostan monesti liian isoja vaatteita ja sitten ne ei tietenkään istu. En halua että vaate kiristää mahasta ja sitten se on tietysti iso kun ostan vatsan mukaan vaatteet.

Ei kai auta muu kuin lähteä kiertämään kauppoja ja sovitella erilaisia vaatteita.

Vaikea vaan löytää istuvia vaatteita. En haluaisi kulkea teltoissa.

Mekon osto on varmaan haastavinta!

Vierailija
8/21 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekko kuitenkin, hyvä malli ja istuvuus. Pellavainen puolihame löysällä puserolla. Käytät halpiskauppoja, mutta oletko koskaan katsonut esim. käytettyjä laadukkaita totilta tai vaikka Emmyltä?

Painosi on yläkanttiin, mutta just hyvinistuva mekko olis passeli, kun malli sopiva.

Minusta legginsit+tukina on tylsä yhdistelmä, mutta toki makuasia.

Olen sinua vanhempi, mutta osaan kuulemma ostaa just itselleni sopivat vaatteet. Onko sulla ystävissä makutuomaria, joka lähtisi mukaan kaupoille?

Puolihame on usein omenavartalolle se kaikkein pahin! Vielä siihen löysä paita niin tätiefekti on taattu!

Vierailija
9/21 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekon mallista vielä: mikä olisi hyvä? Olen isorintainen, suorassa mekossa näytän valtavalta. Jos yläosa tiukka ja sitten helma levenee, näytän raskaanaolevalta. Olen laihduttanut 7kg ja laihdutus jatkuu, mutta kesä ovella ja vaatteita puuttuu.

Kiva jos tästä joku muukin saa vinkkejä.

Tykkään shoppailla yksin, asun pienessä kaupungissa ja kaupat rajalliset.

Netistä en nyt jaksa tilata kun kokoni vaihtelee l-2xl riippuen vaatteesta.

-ap

Vierailija
10/21 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekon mallista vielä: mikä olisi hyvä? Olen isorintainen, suorassa mekossa näytän valtavalta. Jos yläosa tiukka ja sitten helma levenee, näytän raskaanaolevalta. Olen laihduttanut 7kg ja laihdutus jatkuu, mutta kesä ovella ja vaatteita puuttuu.

Kiva jos tästä joku muukin saa vinkkejä.

Tykkään shoppailla yksin, asun pienessä kaupungissa ja kaupat rajalliset.

Netistä en nyt jaksa tilata kun kokoni vaihtelee l-2xl riippuen vaatteesta.

-ap

Itselläni oli parhaimman näköisiä mm v-kaula-aukot, myös iso o-kaula-aukko. Varo hihojen loppumista samaan linjaan rintojen kanssa, se leventää visuaalisesti. Malleista parhain oli kevyesti vartaloa myötäilevä kotelomekon tyyppinen, ei siis mikään piukka mutta ehdottomasti muotolaskokset rintojen alla ja vyötäröllä, ettei kangas roiku suoraan rinnoista alas. Onhan hyvät tukevat liivit?

Tsemppiä laihdutukseen, olin joskus suunnilleen samoissa mitoissa (olen sinua 3cm pidempi) ja laihdutin nykyiseen painooni joka pyörii n. 60-63 kilon kieppeillä. Voin kertoa, että vaatteiden osto on vielä nykyäänkin ihan yhtä hankalaa ainakin minulle :/

Vierailija
11/21 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi kuitenkin jaksaa tilailla netistä, jos on lähiliikkeistä vaikea löytää. Eikös joissain suomalaisissa nettikaupoissa ole vielä ilmainen palautus?

Minä ehdotan shortseja. Jotain tukevaa kangasta olevat shortsit. Ei mitään perseshortseja. Jos tulee kuuma kesä niin mukavampi kävellä kun reidet ei hankaa yhteen. Omenavartaloisilla yleensä on hoikat jalat. Yhdistää voi minkä vaan paidan kanssa kunhan paita ei ole liian pitkä. Ei nyt tietenkään mitään napapaitaa kuitenkaan. Sään mukaan joko hihaton tai pitkähihainen. Ei liian kapeita olkaimia.

T: N36 165cm 65kg, mulla on samantyyppinen vatsanhäivytysongelma (luultavasti vain pienemmässä mittakaavassa)

Vierailija
12/21 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi kuitenkin jaksaa tilailla netistä, jos on lähiliikkeistä vaikea löytää. Eikös joissain suomalaisissa nettikaupoissa ole vielä ilmainen palautus?

Minä ehdotan shortseja. Jotain tukevaa kangasta olevat shortsit. Ei mitään perseshortseja. Jos tulee kuuma kesä niin mukavampi kävellä kun reidet ei hankaa yhteen. Omenavartaloisilla yleensä on hoikat jalat. Yhdistää voi minkä vaan paidan kanssa kunhan paita ei ole liian pitkä. Ei nyt tietenkään mitään napapaitaa kuitenkaan. Sään mukaan joko hihaton tai pitkähihainen. Ei liian kapeita olkaimia.

T: N36 165cm 65kg, mulla on samantyyppinen vatsanhäivytysongelma (luultavasti vain pienemmässä mittakaavassa)

Jos reidet hitsaa yhtään yhteen, usein shortsien lahkeet keräytyvät ylöspäin haaroihin ja se jos mikä on kamalan näköistä!

Vierailija
13/21 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta myös kangas on tärkeä, samoin kuviointi. Sopiva, ei liian iso kuitenkaan. Isot rinnat hyvissä liiveissä voi olla hyvännäköiset. 

Näin yhden työtoverini vapaa-ajalla, hänkin omena. Kaunis hyvinistuva mekko, kaunis hillitty kuvio ja lievästi alaspäin levenevä malli. Vatsaa ei yritetty peitellä, muttei seHalpiskaupo mitenkään korostunut. En ole vissiin koskaan nähnyt ylipainoisella niin hyvinistuvaa vaatetta. Kaulus oli pyöreä ja mekossa pikkuhihat. H&M löytyy kyllä ainakin nykyään hyviä malleja

Mä kyllä uskon, että puolihame sopii, jos yläosa on oikeanlainen ja se vaatinee jonkinlaista silmää

Vierailija
14/21 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.voglia.fi/collections/mekot/products/mekko-puuvillasekoitet…

Tämäntyylinen istuva mekko niin missään kohtaa liehuva kangas ei luo lisää ulottuvuutta keholle.

Vierailija
15/21 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta myös kangas on tärkeä, samoin kuviointi. Sopiva, ei liian iso kuitenkaan. Isot rinnat hyvissä liiveissä voi olla hyvännäköiset. 

Näin yhden työtoverini vapaa-ajalla, hänkin omena. Kaunis hyvinistuva mekko, kaunis hillitty kuvio ja lievästi alaspäin levenevä malli. Vatsaa ei yritetty peitellä, muttei seHalpiskaupo mitenkään korostunut. En ole vissiin koskaan nähnyt ylipainoisella niin hyvinistuvaa vaatetta. Kaulus oli pyöreä ja mekossa pikkuhihat. H&M löytyy kyllä ainakin nykyään hyviä malleja

Mä kyllä uskon, että puolihame sopii, jos yläosa on oikeanlainen ja se vaatinee jonkinlaista silmää

Tuossa on se ongelma, että monesti pulska on myös rintava. Päärynälle sopii paremmin. Rintavalla omenalla yläosasta tulee raskas ja iso ja sitten suhteettoman pieni jalkaosa.

Vierailija
16/21 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartalotyyppi O

O-tyyppi eli omenavartalo on selvästi pyöreämpi malli. Usein O-vartaloinen on ollut ennen A, mutta vartalon keskiosan pyöristyminen on tehnyt siitä O-mallisen. Pyöreys näkyy nimenomaan vyötäröllä ja yläselässä. Kapeat jalat, nilkat, ranteet ja käsivarret, pienehköt pakarat. Usein suurehkot rinnat.

Omenavartaloisen naisen kannattaa aina välttää liian pieniä ja kireitä vaatteita sekä suosia vaatteita, jotka kiinnittävät huomion raajoihin vatsan sijaan.

Erityisen hyvin sinua pukevat:

Mikäli rintasi ovat suuret, suosi v-kaula-aukkoa. Pienempirintaiset voivat valita myös vene- tai vesiputouspääntien

Kietaisupaidat ja -mekot luovat illuusion kapeammasta vartalosta sekä peittävät ongelmakohtia

- Väljät yläosat, joissa on näyttäviä yksityiskohtia kaula-aukon ympärillä

- Hieman tavallista alemmat vyötärölinjat, jotta vältyt raskausmekkotyyliltä

- Niukat ja tyköistuvat alaosat vievät katseen vatsasta hoikkiin raajoihin

- Vältä kaulakoruja sekä suosi näyttäviä rannekoruja

Vierailija
17/21 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää nipsaista painosta 5kg pois. Ei siis mitään himo laihdutusta! Olen huomannut että tuo muutaman kilon pudotus avaa vaatemarkkinoita jo aika paljon! 

Vierailija
18/21 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.voglia.fi/collections/mekot/products/mekko-puuvillasekoitet…

Tämäntyylinen istuva mekko niin missään kohtaa liehuva kangas ei luo lisää ulottuvuutta keholle.

Mä luulen, että just joku tämänmallinen sopii omanamallille. Kaunis leikkaus.

Mutta jos menisit joskus suurempaan kaupunkiin katsomaan esim. Vogliaa tai isojen tyttöjen liikkeitä, vaikka Lorella. 

Vierailija
19/21 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pelkää värejä: https://www.zalando.fi/simply-be-crinkle-tye-dye-wrap-dress-vapaa-ajan-…

Nostettu vyötärö ja kuviointi häivyttää vatsaa: https://www.zalando.fi/city-chic-dress-swirl-maksimekko-navy-cia21c02u-…

Tää menee missä vain, torilla, kaupassa ja terassillakin: https://www.zalando.fi/live-unlimited-london-mono-stripe-dress-vapaa-aj…

Hyvännäköinen perus valkoinen paita: https://www.zalando.fi/zizzi-tunic-tunika-snow-white-z1721e0dy-a11.html

Onko näistä mikään sinun tyylinen?

Vierailija
20/21 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Kapahalin mekkoja. Kengillä saa halutessaan arkisemman tyylin. Kannattaa vaan rohkeasti lähteä kokeilemaan ja myyjät toimivat mielellään apuna ja makutuomareina, heidän ammatttaitoaan kannattaa käyttää.

https://www.kappahl.com/fi-FI/naiset/klanningar--kjolar/pitsimekko/6443…

https://www.kappahl.com/fi-FI/naiset/klanningar--kjolar/kukallinen-mekk…

https://www.kappahl.com/fi-FI/naiset/mekot/mekko/589192

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan