Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikkaaminen

Vierailija
07.05.2019 |

En osaa lähteä minnekkään ilman meikkiä, en ole ruma ilman mutta mielestäni aika valju väritykseltä siis kalpea jos en laita väriä naamaan ja piirrä tai korosta kulmia sekä ripsiä.Ne on ohuet ja ei oikein minkään väriset.onko muita?oon meikannut about 15v asti.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika

Vierailija
2/19 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen pitää totutella, koita vaikka käydä ensin lenkillä ilman meikkiä, sitten voit jo uskaltaa pieneen kauppaan ruokaa ostamaan, iholle tekee hyvää antaa meikittömiä päiviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen pitää totutella, koita vaikka käydä ensin lenkillä ilman meikkiä, sitten voit jo uskaltaa pieneen kauppaan ruokaa ostamaan, iholle tekee hyvää antaa meikittömiä päiviä.

Höpö höpö. Meikistä ei ole iholle mitään haittaa. Hyötyä siitä voi olla, jos tuotteet sisältävät aurinkosuojan.

Vierailija
4/19 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan, koska tykkään olla meikissä. Meikkaan siis suht kevyesti, en "pakkelia". Käytän pelkkää mineraalimeikkipohjaa (eli ei meikkivoidetta eikä puuteria), joka luonnonkosmetiikkaa.

Meikittömiä päiviäkin on, mutta peilistä näkyy silloin kamalan valju (vaalea) naama, enkä tykkää siitä. Kauppaan voin mennä ilman meikkiä, mutta se on vähän ahdistavaa ja toivon etten törmää tuttuihin.

Itse en koe kasvojeni tarvitsevan meikittömiä päiviä, lähinnä tuon mineraalimeikin vuoksi. Niitä silti tulee. Viihdyn meikatussa naamassa, asia vain on niin.

Vierailija
5/19 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/4 siis meikkaan kyllä silmät ja kulmatkin.

Vierailija
6/19 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoa en peitä meikillä, mutta kyllä arkisin kevyesti sipaisen ripriväriä ja vahvistan kulmia, juuri värittömien piirteiden vuoksi. Iho on kyllä hyvässä kunnossa näin liki 50-vuotiaaksi, kun saa olla meikittä. :)

Vierailija
7/19 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä meikata, ei siitä ole haittaa, vaan päinvastoin hyötyä monella tapaa niin oman mielialan kuin ihonkin kannalta. Käyn itse kulmien kestovärissä ja muotoilussa säännöllisesti, se on aina hyvä ja piristää pitkän aikaa, hinta noin 20 e. En laita isoja määriä meikkiä, mutta päivävoide tulee aina ja siinä on aurinkosuoja, joka on ihan välttämätön vaalealle iholleni. Poskissani on myös couperosaa, joten saan sen hieman häivytettyä kevyellä meikillä.

Periaatteessa minulle on ihan sama onko meikkiä vai ei, mutta yleensä kodin ulkopuolelle lähtiessä on. Lähden kohta töihin ja meikkaamiseen menee noin 4 minuuttia. Menisi hieman vähemmän, jos kulmani olisivat kunnossa, mutta ne pitäisi käydä värjäyttämässä taas. Olen meikannut yli 30 vuotta.

Vierailija
8/19 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihoa en peitä meikillä, mutta kyllä arkisin kevyesti sipaisen ripriväriä ja vahvistan kulmia, juuri värittömien piirteiden vuoksi. Iho on kyllä hyvässä kunnossa näin liki 50-vuotiaaksi, kun saa olla meikittä. :)

Näkisitpä minun 55-vuotiaan ihoni. Olen meikannut yli 35 vuotta aina ihmisten ilmoille lähtiessäni ja ihoni tasaisuudesta kysellään minulta edelleen. Värimeikki ei tee pahaa eikä välttämättä hyvääkään, mutta UV-suojan sisältävästä kosteus- ja meikkivoiteesta on selvästi ollut hyötyä.

Herää kysymys siitä, millaisella meikillä ihmiset pilaavat ihonsa. Pilalle menneellä ripsivärillä ja muilla silmämeikeillä saa silmiinsä tulehduksia, väärin valituilla meikeillä voi kuivattaa ihonsa ja kaikelle voi olla allerginen, mutta pakkoko huonoja tuotteita on käyttää?

Vierailija
9/19 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi hyvä pitää meikittömiä päiviä? Meikki suojaa ihoa ja nykyajan kevyet meikit hyvän pohjan päälle eivät todellakaan pilaa ihoa. Jotkut ikiaikaiset meikkivoiteet ehkä pilasivat, mutta ne ovat historiaa. Kun menikin vielä puhdistaa hyvin, niin iho kiittää. Ripsillä ja kulmakarvoilla ei taas ole mitään mielipidettä meikistä, ne voi huoletta meikata vaikka joka ikinen päivä.

Vierailija
10/19 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Meikistä ei ole iholle mitään haittaa. Hyötyä siitä voi olla, jos tuotteet sisältävät aurinkosuojan.

Ja olettaen, että sen pesee kunnolla pois illalla.

Vierailija
11/19 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi hyvä pitää meikittömiä päiviä? Meikki suojaa ihoa ja nykyajan kevyet meikit hyvän pohjan päälle eivät todellakaan pilaa ihoa. Jotkut ikiaikaiset meikkivoiteet ehkä pilasivat, mutta ne ovat historiaa. Kun menikin vielä puhdistaa hyvin, niin iho kiittää. Ripsillä ja kulmakarvoilla ei taas ole mitään mielipidettä meikistä, ne voi huoletta meikata vaikka joka ikinen päivä.

Itseasiassa, ripsiväri saattaa rasittaa/kuivattaa ripsiä ja monethan käyttävät ripsentaivutinta myös ennen sen laittoa.

Vierailija
12/19 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkisitpä minun 55-vuotiaan ihoni. Olen meikannut yli 35 vuotta aina ihmisten ilmoille lähtiessäni ja ihoni tasaisuudesta kysellään minulta edelleen. Värimeikki ei tee pahaa eikä välttämättä hyvääkään, mutta UV-suojan sisältävästä kosteus- ja meikkivoiteesta on selvästi ollut hyötyä.

Herää kysymys siitä, millaisella meikillä ihmiset pilaavat ihonsa. Pilalle menneellä ripsivärillä ja muilla silmämeikeillä saa silmiinsä tulehduksia, väärin valituilla meikeillä voi kuivattaa ihonsa ja kaikelle voi olla allerginen, mutta pakkoko huonoja tuotteita on käyttää?

Täsmälleen näin. Olen 7 ja 9 vastaaja ja ihmettelin ihan samaa. Olen siis 45 vuotias ja hienoista perittyä couperosaa lukuunottamatta ihoni on kaunis. Olen teininä käyttänyt aika paksuja pakkeleita ja ties mitä ripsareita, mutta ne ajat ovat jo kaukana takanapäin.

Hyvin valittu oikea sävyinen siisti meikki on lähinnä itselle ilo, muut eivät sitä juuri edes huomaa ja paria metriä kauempaa katsottuna ei ainakaan oma meikkini näy oikeastaan ollenkaan. N45

Vierailija
13/19 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olettaen, että sen pesee kunnolla pois illalla.

Luonnollisesti.

Vierailija
14/19 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa, ripsiväri saattaa rasittaa/kuivattaa ripsiä ja monethan käyttävät ripsentaivutinta myös ennen sen laittoa.

Ripset uusiutuvat ihan koko ajan ja koko eliniän.

Olen käyttänyt ripsiväriä 12 vuotiaasta asti ja ripseni ovat ihanat, pitkät ja tuuheat. N45

Vierailija
15/19 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ripset uusiutuvat ihan koko ajan ja koko eliniän.

Olen käyttänyt ripsiväriä 12 vuotiaasta asti ja ripseni ovat ihanat, pitkät ja tuuheat. N45

Niin uusiutuvat hiukset ja ihokin, mutta kyllä ne silti saa pitkäksi aikaa pilalle väärällä hoidolla ja käsittelyllä. No joo, varmaan useimpien ripset eivät meikkaamisesta kärsi:)

Vierailija
16/19 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut esim. iho-ongelmista? Se että sinulle sopii meikkivoiteet sun muut pakkelit, ei tarkoita, että jokainen voisi niitä pitää naamallaan.

Vierailija
17/19 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon aika ruma ilman meikkiä ja meikannut yläasteelta asti, nyt 34v.

En olisi joskus uskonut, että pystyisin viemään edes roskia ilman meikkiä, mutta nyt käyn jopa töissä välillä ilman meikkiä ja vien lapsia hoitoon.

Mun rumuutta se ei poista, mutta on vähän vapaampi olo, kun meikkaaminen ei ole niin pakonomaista enää.

En enää säikähdä niin herkästi naamatauluani jos satun vilasee peiliin ja nään siellä meikkaamattoman pärstän 😁

Vierailija
18/19 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut esim. iho-ongelmista? Se että sinulle sopii meikkivoiteet sun muut pakkelit, ei tarkoita, että jokainen voisi niitä pitää naamallaan.

Mitä tekemistä iho-ongelmilla on kosmetiikan kanssa? Väärillä tuotteilla saa aikaan pahaa, oikeilla tuotteilla hyvää, ja joillakin tuotteilla ei oikeastaan mitään.

"Meikki pilaa ihon" on sitkeä mutta täysin perusteeton yleistys. Sen voi maallikkokin todeta: jos meikki pilaisi ihon, ei olisi olemassa yhtään meikkaavaa hyväihoista yli 25-vuotiasta. Vai mitä?

Vierailija
19/19 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siinä, että meikkaa joka päivä ei ole mitään vikaa. Itsellä on joka viikko ainakin yksi meikkaamaton päivä ja minua ei hävetä käydä asioilla tai lenkilla meikittä, mutta en mielellään mene töihin ilman. Se, että iho menisi pilalle meikistä ei omalla kohdalla ainakaan pidä paikkaansa. Enemmänkin se suojaa itsellä ihoa, sillä silloin kun olen meikattuna, en koske ihooni. Meikittä tulee usein räplättyä naamaa, joka ei auta sen kuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi