Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko vahingossa varastaneet jotakin?

Vierailija
07.05.2019 |

Minä melkein tänään vahingossa varastin kaupassa käydessäni nappipariston. Minulla oli paljon ostoksia, joten huomasin asian vasta ulkona.

Kärryt olivat täynnä tavaraa ja kasseja autoon nostaessani huomasin kärryn pohjalla nappipariston paketin, se oli niiden kärryn "pinnojen" välissä. En yhtään muistanut olinko pakannut sen kassiin ja olisiko tippunut, joten aloin käymään kuittia läpi parkkipaikalla, enkä sitä siitä löytänyt.

Otin paketin mukaan ja menin takaisin sisälle ja selitin kassalle että olin löytänyt sen kärryistä eikä ollut kuitissa, joten se taisi jäädä kärryn pohjalle epähuomiossa. Myyjä ymmärsi asian ja veti paketin kassan läpi ja myi pariston minulle pienellä alennuksella.

Oletteko te vahingossa varastaneet jotakin?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kävi kyllä todella nolosti kerran Prismassa. Oltiin pienten kaksosten kanssa liikkeellä ja isommat ostokset tehtävänä, siinä söhelsin jotain ja minulla oli toisenkin liikkeen kassi kärryissä. Tuon kassin alle oli jäänyt monta eri tavaraa. Muistaisin, että ainakin joku meikki, postikortti ja jotain muutakin pientä. Mies huomasi ne kassan jälkeen, kun käveltiin autolle päin. Miten noloa. Palasin kärryn kanssa takaisin samalle kassalle ja kerroin kuinka oli käynyt. Muistan vain, kuinka myyjä kassalla katsoi hyvin epäileväisenä ja muistaakseni muutkin ostokset käytiin läpi kuitin kanssa.

Vierailija
4/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon, iso vaippapaketti jäi kärryjen sinne alatasolle 😀 huomasin vasta autolla sen ja käännyin kauppaan takasin

Vierailija
5/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä vahingossa. Reilusti vaan, niin käsi tottuu.

Vierailija
6/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eyeliner jäi kärryyn, huomasin vasta auton luona, mut en kyllä käynyt sitä maksamassa.

Vierailija
7/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Otin Anttilasta jotain mitä luulin ilmaiseksi kuvastoksi ja laitoin sen laukkuuni vartijan nenän alla. Kotona huomasin kauhukseni että se olikin 30 mk maksava lehti!

Vierailija
8/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran huomasin vasta kauppakeskuksen ulko-ovella, että kärryn pohjalla oli kermatöpsä, jota en ollut huomannut nostaa hihnalle. En todellakaan jaksanut lähteä takaisin kassoille. En myöskään ole aina lähtenyt kauppaan reklamoimaan itäneistä perunoista tms. eli vuoroin vieraissa.

Vierailija
9/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Usein olen käynyt maksamassa jotain mitä on kärryn pohjalle jäänyt, yksi ainut kerta en käynyt kun oltiin jo niin kaukana ennen kuin huomasin että rattaissa oli kiinni jotain mitä ei pitänyt.

Vierailija
10/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joskus kärryyn jäänyt jotain niin että en huomannut hihnalle nostaessa. Palasin takaisin ja sanoin mitä tapahtui ja maksoin. Joskus on vahingossa melkein tullut laitettua jotain pientä taskuun kun on tarvinnut kädet vapaaksi ottaakseen jotain hyllystä esim. Olen kyllä huomannut ajoissa sitten että ei pitänyt taskuun mennä kassan tällä puolella. Kerran markka-aikaan olutta ostamassa olin ottamassa muovikassia kassan päädystä ja lattialle putosi sadan markan seteli. Luulin että putosi taskusta ja maksoin sillä. Myöhemmin illalla viihteelle lähtiessäni ihmetyksekseni huomasin että minulla oli vielä se satanen taskussa millä luulin maksaneeni ostokset. En palauttanut.

Vierailija
11/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon, iso vaippapaketti jäi kärryjen sinne alatasolle 😀 huomasin vasta autolla sen ja käännyin kauppaan takasin

Minullekin on käynyt noin, en kyllä kääntynyt takaisin vaan jatkoin matkaa vähin äänin. Toisaalta kotoa lähtiessä sinne on jäänyt joskus pitkäksi aikaa roskapussi, josta on ollut aika haastavaa hankkiutua eroon. Joku isohko roskis lopulta osui matkan varrelle.

Vierailija
12/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muinoin ostin mökille mennessä ruokatarpeet ja korillisen (pullokori) olutta ja annoin myyjälle yhden pullon josta hän saisi hinnan ja kerroin näitä olevan korillisen. Ostoksien summaa en niinkään miettinyt kaupassa, mutta mökillä tarkistaessani ostoskuittia kävikin ilmi, että myyjä oli veloittanut yhdestä oluesta ja pelkästä korista. Eipä tullut käytyä korjaamassa asiaa - krapula kävi rangaistuksesta.

Vierailija
13/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerra pistin tuotteen epähuomiossa taksuun kun tarvitsin tilaa käsille toisen tuotteen tarkasteluun... Siinä sitten olikin selittämistä vartialle.

Vierailija
14/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti varastanut, mutta yhden rommipullon sain kerran Alkossa ilmaiseksi.

Alkuvuonna 2002, kun eurot olivat hiljattain tulleet käyttöön, olin hakemassa Alkosta paria viinipulloa ja Negrita-rommia. Ladoin pullot kassalle ja lasku oli noin 17 euroa. Maksoin viidenkympin setelillä, lastasin pullot muovipussiin ja menin autolle.

Tuohon aikaan sitä vielä piti kertoa hinnat kuudella, jotta hieman olisi kartalla siitä, mitä mikäkin maksoi. Kotimatkalla aloin sitten kelata, että 17x6 ja siinä vaiheessa ymmärsin, että 102 markalla ei voi saada kolmen vartin rommipulloa ja kahta viinipulloa. Pelkästään tuon rommin pitäisi maksaa enemmän.

Piti oikein pysähtyä ja katsoa vaihtorahat ja todeta, että näin siinä oli käynyt, ota kolme, maksa kaksi. En lähtenyt ajamaan takaisin keskustaan. Jos liike olisi ollut mikä tahansa muu kuin Alko, olisin todennäköisesti niin tehnyt. Jos olisin huomannut tuon kassalla, olisin siitä huomauttanut, mutta sen verran on Suomen alkoholimonopoli minuakin kyninyt, että en ajellut takaisin.

Euroajan alun hintasekavuudesta kertoo kyllä sekin, että myyjäkään ei mitenkään noteerannut tuota hintaa, vaikka ne pullot menivät hänen käsiensä kautta. Minä en taatusti olisi huomannut mitään erikoista, jollen olisi erikseen ryhtynyt laskemaan summaa markoissa.

Vierailija
15/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen vaikka kuinka monta kertaa. Etenkin 12-13 vuotiaana varastin melkein joka päivä vahingossa karkkia ja myöhemmin tupakkaakin. Nyt aikuisena noita vahinkoja tapahtuu harvemmin.

Vierailija
16/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankillinen bensaa. Tankkasin ja kävin huoltikselta samalla jotain hakemassa.. Seuraavana päivänä vasta soittelivat perään ..lupasin maksaa vasta seur vkl, kun sittten siitä ajelin ohi, heille kävi. Kiitos Körri, Vesivehmaa RIP

Vierailija
17/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lähti semmoset 14000 € pikkasen niinkuin vahingossa, en palauttanut, enkä jäänyt kiinni. En edes tiedä kaipasiko kukaan.

Vierailija
18/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingossa varastin lapsen halloween-juhliin pahvimukeja.

Olivat esillä pinossa niin että luulin ottavani 2 pakettia mutta otinkin 4 kun olivat limittäin.

Huomasin asian vasta kotona. Tarvitsin kyllä lähes kaikki mukit, joten säästin kääreet viivakoodeineen ja yritin maksaa niitä seuraavalla kerralla kun menin kauppaan. Virhe!

Selitin tilanteen myyjälle. Myyjä silmäili minua epäilevästi, kutsui toisen myyjän ja sen jälkeen vartijan, joka tivasi minulta miksi en ollut tullut samantien takaisin maksamaan ostoksiani. Yritin selittää etten ollut huomannut erehdystäni ennen kuin olin laittamassa juhlatarjoiluja esiin, joten oli aika myöhäistä silloin. Koko episodiin meni noin puoli tuntia aikaa ja se loppui vasta kun kaupan kauppias saapui paikalle ja käski unohtaa koko kupit ja pahoitteli tilannetta.

Minua ihmetyttää lähinnä myyjien ja tuon vartijan asenne. Kuinka moni varas oikeasti tulisi onnistuneen myymälävarkauden jälkeen pyytämään että voisi maksaa varastamansa tuotteet?

Vierailija
19/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan joo kyllä olen. Ostin oikeasti vahingossa kerran reilun kaupan banaaneja tavisbanaanien hinnalla. Olivat siinä vierekkäin nuo molempien firmojen banaanit ja katsoin väärin puntarinumeron. Kotona huomasin että olin näin sitten tehnyt.

Vierailija
20/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääsääntöisesti palaa selvittämään jotain pikkuesinettä, joka on jostain syystä jäänyt kärryn pohjalle. Menee kassalta aikaa enemmän kuin jonkun kermatetran kate on.

Kauppakin suht usein ottaa kotiin päin kun hyllyn reunassa on halvempi hinta kuin kassajärjestelmässä.

Kun ei tahallaan varasta niin pysytään sujuina näin.