Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko vahingossa varastaneet jotakin?

Vierailija
07.05.2019 |

Minä melkein tänään vahingossa varastin kaupassa käydessäni nappipariston. Minulla oli paljon ostoksia, joten huomasin asian vasta ulkona.

Kärryt olivat täynnä tavaraa ja kasseja autoon nostaessani huomasin kärryn pohjalla nappipariston paketin, se oli niiden kärryn "pinnojen" välissä. En yhtään muistanut olinko pakannut sen kassiin ja olisiko tippunut, joten aloin käymään kuittia läpi parkkipaikalla, enkä sitä siitä löytänyt.

Otin paketin mukaan ja menin takaisin sisälle ja selitin kassalle että olin löytänyt sen kärryistä eikä ollut kuitissa, joten se taisi jäädä kärryn pohjalle epähuomiossa. Myyjä ymmärsi asian ja veti paketin kassan läpi ja myi pariston minulle pienellä alennuksella.

Oletteko te vahingossa varastaneet jotakin?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin muovisia kukkaruukkuja ja jotain muuta. Kassa veloitti ja maksoin lähimaksulla. Kotona katsoin kuittia ja huomasin että oli ottanut vain yhden nipun hinnan ja mulla oli kaksi.

Kerran ostin vaatteet jossa oli vyö. Kotona huomasin että vyö olisikin ollut eri hintaan. Ei sitä multa veloitettu

Vierailija
22/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahingossa varastin lapsen halloween-juhliin pahvimukeja.

Olivat esillä pinossa niin että luulin ottavani 2 pakettia mutta otinkin 4 kun olivat limittäin.

Huomasin asian vasta kotona. Tarvitsin kyllä lähes kaikki mukit, joten säästin kääreet viivakoodeineen ja yritin maksaa niitä seuraavalla kerralla kun menin kauppaan. Virhe!

Selitin tilanteen myyjälle. Myyjä silmäili minua epäilevästi, kutsui toisen myyjän ja sen jälkeen vartijan, joka tivasi minulta miksi en ollut tullut samantien takaisin maksamaan ostoksiani. Yritin selittää etten ollut huomannut erehdystäni ennen kuin olin laittamassa juhlatarjoiluja esiin, joten oli aika myöhäistä silloin. Koko episodiin meni noin puoli tuntia aikaa ja se loppui vasta kun kaupan kauppias saapui paikalle ja käski unohtaa koko kupit ja pahoitteli tilannetta.

Minua ihmetyttää lähinnä myyjien ja tuon vartijan asenne. Kuinka moni varas oikeasti tulisi onnistuneen myymälävarkauden jälkeen pyytämään että voisi maksaa varastamansa tuotteet?

Sanotaan että kauppias on saattanut lähdettyäsi ”hiukan” opastaa myyjiä (ja vartijaa) asiakaspalvelun salatieteestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vahingossa" tai tarkoituksella.

Vuonna 2015 olin Tukholmassa juoksemassa maratonia. Olin ostanut matkatoimiston kautta laivamatkapaketin, johon kuului mahdollisuus jättää kaikki tavarat ja passi hyttiin ja satamassa sai sitten kilpailunumeroa vasten maihinnousukortiin laivaan palatessa. En ottanut mitään ylimääräistä Tukholmaan, en edes rahaa, sillä juoksemaan sinne oli menty, ei shoppailemaan.

Juoksupäivä oli todella kylmä ja koko ajan satoi vettä. Kädet kohmeisina ja horkkataudissa saavuin maaliin. Tiesin, että maalissa on tarjolla kahvia, mutta en tajunnut miten pitkä matka oli vielä aluelle, jossa oli juoma-ja ruokatarjoilut. Näin pienen kahvilan, jonne meni paljon ihmisiä. Menin itse heidän peräsään ja kaadoin pahvimukiin kahvia. Vasta sen jälkeen rupesin katselemaan ympärilleni, ja ihmiset kahvilassa eivät olleet juoksijoita numerolappu rinnassa, vaan ihan tavallisia ruotsalaisia. 

En voinut kahvimukia enää takaisin kantaa, joten kävelin se kädessä pokkana ulos. Jos joku olisi lähtenyt perääni, olisi pitänyt varmaan Suomesta lähettää kahvirahat myöhemmin.

Se oli kyllä elämäni parhaan makuinen kahvi!

Vierailija
24/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin kaverin kanssa sovittelemassa iltamenoja varten uusia vaatteita. Siinähän kesti joten riisuin takin käsivarrelleni. Olin sitten jo valinnut minkä ostan mutta kaverin avuksi hain hänelle toista kokoa tms.. maksoin ostokseni ja lähdin kaupasta. Laitoin takkia päälle ja huomasin että mitenkäs tämä ostamani paita on tässä kun Juuri myyjä laittoi sen kassiin. Olikin jäänyt liian pieni samanlainen paita siihen takin alle piiloon käsivarrelle. Menin takaisin palauttamaan ja silloin vasta portit alkoi hälyttää. Myyjä katsoi ihmeissään kun menin hädissäni selostamaan tilannetta mutta onneksi ymmärsi. Eihän tosiaan varas menisi takaisin..

Toisen kerran prismassa tein isot ostokset ja pikkutilpehöörit mm vitamiinipurkkeja ja olikohan meikkejä, ladoin käsilaukkuuni ja muut ostoskasseihin. Kun tuli maksun aika, huomasin että pankkikortti oli jäänyt töihin. Pahoittelin myyjälle ja sanoin että jätän nämä tähän ja tulen puolen tunnin sisällä maksamaan kunhan haen kortin. Matkalla työpaikalle huomasin laukun olevan täynnä niitä maksamattomia juttuja. Tokihan sitten kävin maksamassa kaikki ja sanoin myyjälle myös niistä laukussa reissussa käyneistä tavaroista. Lähikauppa kun on niin ajattelin olla erityisen rehellinen..

Vierailija
25/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri pari viikkoa sitten käytiin Prismassa ja huomasin parkkihallissa että kärryjen alaosaan oli jäänyt maskara... Teki mieli palata takaisin ja maksaa se mutta mies sanoi että anna olla. Ostettiin taas jollain 300 eurolla ruokaa, kenkiä yms, ja koska parkkihallista olisi ollut pitkä matka kauppakeskukseen, poistuimme vähin äänin...

Hävettää oikein tunnustaa, varsinkin kun heti etusivulla muut kommentoijat ovat tunnollisesti palanneet maksamaan epähuomiossa kärriin jääneet ostokset.

Vierailija
26/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varastanut tahallani nuorempana. Varmaan jännityksen takia:(

Vierailija
27/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juuri pari viikkoa sitten käytiin Prismassa ja huomasin parkkihallissa että kärryjen alaosaan oli jäänyt maskara... Teki mieli palata takaisin ja maksaa se mutta mies sanoi että anna olla. Ostettiin taas jollain 300 eurolla ruokaa, kenkiä yms, ja koska parkkihallista olisi ollut pitkä matka kauppakeskukseen, poistuimme vähin äänin...

Hävettää oikein tunnustaa, varsinkin kun heti etusivulla muut kommentoijat ovat tunnollisesti palanneet maksamaan epähuomiossa kärriin jääneet ostokset.

Älä sure, vahinko on vahinko. Ja 300€ ruokaostokset kyllä pitävät Prismaa pystyssä muutaman sekunnin.

Vierailija
28/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parhaillaan tilanne, että ostin Facebookin kautta paidan. On siis uusi vaate. myyjä pitää kotikutsutyyppisesti kauppaa ja myy mallikappaleita yms. sitten facessa. Hän antoi vaatteen mulle kokeiltavaksi vaikka olin jo siinä vaiheessa että voisin maksaa heti, kyllä se sopii mulle (tunnen merkin). No, laitoin sitten kotoa viestin facen kautta että joo sopii, maksaisin tämän. Myyjä vastasi, että hyvä juttu, hän laittaa tilinumeron sähköpostiini. Ikinä ei tilinumeroa tullut, huhuilin facen kautta pariinkin kertaan että en ole vielä maksanut ja en ole saanut tilinumeroa. En tajua miksi hän ei huomaa viestejäni, kun on edelleen aktiivinen facessa.

En tiedä mitä teen, en halua pitää maksamatonta paitaa (loppukin on edelleen kiinni), mutta en pysty maksamaankaan. Pitäisi varmaan jaksaa alkaa selvittämään puhelinnumeroa, mutta jotenkin tuntuu tyhmälle käyttää tähän aikaa kun haluaa vaan maksaa.

Vierailija
29/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyttiinkö tätä? Meni ohi otsikosta, 0 pistettä.

Vierailija
30/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden sisään varmaan kahdesti. Jokin aika sitten pakatessani huomasin jonkun kurkun kärryissä. Kassalla pitkä jono ja kova tohina. Annoin olla.

Kotiin tullessani älysin, että kerran aikaisemminkin keväällä oli ollut tilanne jossa tuote jäi kai maksamatta. Olin aikeissa laittaa sen hihnalle ja sanoin sen ääneen, mutta luulen että seuranneen häslingin aikana se menikin taskuun.

Vierailija
31/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tässä ketjussa sentään yksi rehellinenkin.

Rehellisyys maan perii.

Vierailija
32/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on parhaillaan tilanne, että ostin Facebookin kautta paidan. On siis uusi vaate. myyjä pitää kotikutsutyyppisesti kauppaa ja myy mallikappaleita yms. sitten facessa. Hän antoi vaatteen mulle kokeiltavaksi vaikka olin jo siinä vaiheessa että voisin maksaa heti, kyllä se sopii mulle (tunnen merkin). No, laitoin sitten kotoa viestin facen kautta että joo sopii, maksaisin tämän. Myyjä vastasi, että hyvä juttu, hän laittaa tilinumeron sähköpostiini. Ikinä ei tilinumeroa tullut, huhuilin facen kautta pariinkin kertaan että en ole vielä maksanut ja en ole saanut tilinumeroa. En tajua miksi hän ei huomaa viestejäni, kun on edelleen aktiivinen facessa.

En tiedä mitä teen, en halua pitää maksamatonta paitaa (loppukin on edelleen kiinni), mutta en pysty maksamaankaan. Pitäisi varmaan jaksaa alkaa selvittämään puhelinnumeroa, mutta jotenkin tuntuu tyhmälle käyttää tähän aikaa kun haluaa vaan maksaa.

Olet tehnyt riittävästi. Paita käyttöön ja maksa jos lopulta saat sen tilinumeron.

Vierailija
33/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pihistänyt lanttulaatikkoa 5 kg rattaissa ja pussin punajuuria. 😱

Prot vie halpaa ja isoa.

Vierailija
34/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset oli pieniä (eli kärryissä pyöri aina epämääräinen kasa pipoja ja hanskoja ja oma väsymys oli jatkuvaa ja kauppareissut kaootisia lasten kanssa) kävi useammankin kerran, että kärryihin jäi joku pieni tuote maksamatta. Joka kerta palasin info-pisteeseen ja kerroin tapahtuman, joka kerta kiittivät rehellisyydestä ja antoivat maksaa tuotteen siihen.

Vierailija
35/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus muinoin ostin mökille mennessä ruokatarpeet ja korillisen (pullokori) olutta ja annoin myyjälle yhden pullon josta hän saisi hinnan ja kerroin näitä olevan korillisen. Ostoksien summaa en niinkään miettinyt kaupassa, mutta mökillä tarkistaessani ostoskuittia kävikin ilmi, että myyjä oli veloittanut yhdestä oluesta ja pelkästä korista. Eipä tullut käytyä korjaamassa asiaa - krapula kävi rangaistuksesta.

Et edes vahingossa varastanut vaan myyjä mokasi.

Vierailija
36/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kauppa vaihtoi niiden kärryt oranssiksi. Hyttysaika oli ja ostimme OFFin oranssin hyttyskarkotteen. Sinne se jäi, hyvin naamioitui oranssin kärryn pohjalle. Parkkiksella ihmeteltiin et mites tuo tuonne joutu, varmaan tippu pussista. Kotona vasta kuitista huomattiin et ei se menny ees kassan läpi... no sitä sattuu.

Vierailija
37/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sure, vahinko on vahinko. Ja 300€ ruokaostokset kyllä pitävät Prismaa pystyssä muutaman sekunnin.

Kiitos, sain synninpäästön. :)

Jos tilanne olisi ollut toinen. Olen muistaakseni joskus hamassa menneisyydessä palannut maksamaan tuotteen. Tällä kertaa olimme ostaneet ostoskärrit täyteen tavaraa, hiki hatussa haluamme nopeasti pois kaupasta. Lapset alkavat jo ärsyyntyä. Tavarat on jo auton takapaksissa. Hirveät jonot joka paikassa ja sitten pohdit lähdetkö juoksemaan kauppakeskuksen toiseen päähän ja jonottamaan, no tein valinnan ja varkaushan se on, vaikka vahingossa kävikin.

Lohduttaudun sillä että orjallisena Prisma-perheenä roudaamme varmaan min. 800 euroa joka kuussa ko. kauppaan niin ehkä saan syntini anteeksi.

Vierailija
38/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sattui niin että ajoin autolla kolarin (vastapuoli korvasi) ja piti saada vakuutusyhtiön piikkiin auto tilalle. Kyselin sitten hintaa  maailmanlaajuisesta autonvuokrausyhtiöstä. Ehkä jankkasin sitä hintaa niin paljon, että tämä paikallistoimiston heppu ajatteli ettei minulla ole rahaa maksaa omavastuuosutta. Niin hän sitten sanoi että sumplitaan niin että kun hän lähettää omavastuuosuuslaskun niin minä en maksa sitä laskua. Suostuin tähän diiliin sen kummemmin asiaa ajattelematta.

Hain auton ja tehtiin paperit ja ajelin sillä vuokra-autolla pari viikkoa mitä autoni korjaaminen maksoi. Sitten tuli se autovuokrauslaskun omavastuuosuus ja minun ei olisi saanut sitä maksaa. Kuitenkin oli siinä aikaa fundeerata asiaa ja ajattelin etten ala vakuutusyhtiötä' huijaamaan ja niin maksoin tuon muutaman satasen laskun.

Myöhemmin katsoin tiliotteitani ja tuo autonvuokrausyhtiö oli maksanut takaisin minulle tuon omavastuuuosuuden jonka olin maksanut:)

Vierailija
39/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varastin  sen rullan pieniä muovipusseja kun oli siinä linjaston lopussa mihkä ostokset tulee :D Pakkasin vahingossa senkin muiden ostosten mukana. En palauttanut kun huomasin vasta kotona (kauppaan 5km ja pyörällä liikuin).

Vierailija
40/60 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyörän kirpputorilta. Pääsin kotiin huomasin että rahat oli lompakossa. En mennyt takaisin maksamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan