Oletteko vahingossa varastaneet jotakin?
Minä melkein tänään vahingossa varastin kaupassa käydessäni nappipariston. Minulla oli paljon ostoksia, joten huomasin asian vasta ulkona.
Kärryt olivat täynnä tavaraa ja kasseja autoon nostaessani huomasin kärryn pohjalla nappipariston paketin, se oli niiden kärryn "pinnojen" välissä. En yhtään muistanut olinko pakannut sen kassiin ja olisiko tippunut, joten aloin käymään kuittia läpi parkkipaikalla, enkä sitä siitä löytänyt.
Otin paketin mukaan ja menin takaisin sisälle ja selitin kassalle että olin löytänyt sen kärryistä eikä ollut kuitissa, joten se taisi jäädä kärryn pohjalle epähuomiossa. Myyjä ymmärsi asian ja veti paketin kassan läpi ja myi pariston minulle pienellä alennuksella.
Oletteko te vahingossa varastaneet jotakin?
Kommentit (60)
Ei tule mieleen, mutta olen joskus maksanut saman tuotteen kahteen kertaan. Eli tyhjiä pulloja/tölkkejä palautettaessa joukossa oli myös avaamaton. No en edes yrittänyt selittää asiaa kassalla vaan maksoin oluttölkin toiseen kertaan.
Teininä paketin hiusväriä. Se lisäksi meni vielä kassan kautta parin muun tavaran mukana (oli kori, joten kärryyn ei voinut jäädä), ja mokan huomasin vasta kotona.
Selittää paljolti sen miksi vartijat kävelee tavallisten ihmisten perässä kaupassa...
"Hups tää jäi mun mukaan, mutta ostin niin paljon et se kuuluu mulle kyllä"
Vierailija kirjoitti:
Olen. Otin Anttilasta jotain mitä luulin ilmaiseksi kuvastoksi ja laitoin sen laukkuuni vartijan nenän alla. Kotona huomasin kauhukseni että se olikin 30 mk maksava lehti!
Ammattimessuilla, missä melkein kaikki jaettava tavara oli ilmaista, kävi samalla tavalla. Taisi monelle muullekin käydä ja liekö edes kaikki esittelijät hoksanneet. Joskushan niissä jaetaan maksullisia tavaroita maksutta, mutta tuosta oli hinta merkitty näkyviinkiin, kyltissä luki "osta messulehti", mutta se kyltti oli laitettu että näkyi vain yhteen suuntaan. En maksanut, vaan palautin.
Olin äidin kanssa kaupassa ja otin karkin käteen. En muistanut sitä antaa kassalla vaan huomasin sen vasta kotiovella. Äiti hermostui tosi lujaa ja vaati mua palauttamaan sen kauppaan.
Olin joku 3-4 vuotias ja tuon jälkeen en ole varastanut mitään.
Kiukutteleva taapero rattaissa, potkunyrkkeilevä vaavi mahassa, paikat kipeinä ja univelkaa. Sovitin Primassa alerekissä ollutta neuletakkia.. ja unohdin sen päälle. Tein ostokset ja maksoin , kotitalon hississä jäin tuijottamaan peilikuvaani että hetkinen..? Miten minulla oli lähtiessä harmaa t-paita ja nyt mintunvihreä neuletakki?!
Kotona tutkin neuletakkia enkä löytänyt siitä hälytintä , mikä selitti sen että olin päässyt kassan läpi . En mennyt takaisin , pelkäsin että minua katsotaan kuin sekopäätä jos menen selittämään että " vahingossa varastin tämän ekä siinä ollut ees hälytintä, heh.."
Olen useampaan kertaan varastanut vahingossa osan saunaoluista. Eli siinä on käynyt niin, että ostan 8-packin ja kassa on jotenkin onnistunut lukemaan yksittäisen tölkin. Jos ostokset ovat olleet pienet ja olen huomannut asian niin toki olen sanonut asiasta, mutta jos on ollut hirveä määrä ostoksia on asia saattanut minultakin jäädä huomaamatta ennen kuin olen päässyt kotiin.
Joo, Bauhausista sellaisen viemärin hiussiepparin :D Pistin käsilaukkuun saadakseni kädet vapaaksi tutkiessani jotain – ja sinnehän se tietysti jäi. Vein sen kyllä seuraavalla käynnillä takaisin.
Huomasin ison marketin parkkiksella kauppakasseja siirtäessäni että ostoskärryjen "lapsiosaan" oli jäänyt alennuksessa ollut akkainlehti, jonka nappasin siihen ennen kassalle menoa. Hävettää vieläkin :(
Postista vahingossa kirjekuoren. Sitä ei veloitettu ja tajusin kun maksoin mutta en kehdannut sanoa enää mitään.
Ei ole käynyt minulle, vaan eräälle sukulaiselle. Hänellä oli pieni vauva kotona ja paljon työstressiä, joten oli todella väsynyt. Oli kaupasta hakenut viikonlopuksi Coca-Colaa, sipsejä, karkkia jne.
Hän oli mennyt kassalle cokikset ja sipsipussi kainalossa, latonut muut tavarat hihnalle ja maksanut vain ne. Oli parkkipaikalla tajunnut, että hän ei maksanut koskaan niitä kainaloissa olevia tavaroita, eikä kassakaan ollut mitään huomannut tai ainakaan sanonut. En muista enää, sanoiko menneensä takaisin maksamaan vai ei.
Minä olen pari kertaa vahingossa varastanut Ärräpakettia lähettäessä sen laatikon tai pussin. Olen pyytänyt kassalta laatikon tai pussin, täyttänyt tiedot ja pakannut heti kioskilla ja mennyt maksamaan.
Pari kertaa on käynyt niin, että vasta kotona kaupungilta palatessani kuitteja läpi käydessäni olen huomannut, että kioskilla on veloitettu pelkkä lähetys, muttei pakettia tai pussia. En ole huomannut tätä, koska olen yleensä postittanut useamman eri kokoisen paketin samalla kertaa, joten mielessäni ei ole ollut lähetyksen loppusummaa.
Olen myös nyt laittanut merkille, että kun tämä on nyt käynyt kolme kertaa, kyseessä on ollut aina yksi tietty myyjä, en tiedä miten hän unohtaa asian, kun hän kuitenkin sieltä tiskin takaa minulle on aina nuo antanut, enkä niitä ole tuonut mukanani. Enkä täytä niitä edes pitkään, että ehtisi unohtaa, on unohtanut veloittaa ne myös niin, että kioskissa ei ole ollut ketään muuta asioimassa minun lisäkseni.
Vierailija kirjoitti:
No kävi kyllä todella nolosti kerran Prismassa. Oltiin pienten kaksosten kanssa liikkeellä ja isommat ostokset tehtävänä, siinä söhelsin jotain ja minulla oli toisenkin liikkeen kassi kärryissä. Tuon kassin alle oli jäänyt monta eri tavaraa. Muistaisin, että ainakin joku meikki, postikortti ja jotain muutakin pientä. Mies huomasi ne kassan jälkeen, kun käveltiin autolle päin. Miten noloa. Palasin kärryn kanssa takaisin samalle kassalle ja kerroin kuinka oli käynyt. Muistan vain, kuinka myyjä kassalla katsoi hyvin epäileväisenä ja muistaakseni muutkin ostokset käytiin läpi kuitin kanssa.
Olipas yksinkertainen myyjä.
Ei kai rehellisen ihmisen ostoksia tarvitse kaikkia käydä läpi, jos palaa maksamaan epähuomiossa kärryihin jääneet ostokset.
Minula roikkui kerran mandariinit ranteessa. Huomasin heti maksettuani, joten pystyin ne ojentamaan kassalle ja maksamaan ne.
Kerran. Olimme kirpparilla ja ostoskärryllä vein sitten tavarat autolle koska tuli enemmän ostettua ja laittaessani tavaroita autoon, huomasin että kärryn pinnojen väliin oli jäänyt puhelimen kuoret jotka olin tytölle ostanut (hinta taisi olla 3 euroa) mies oli sitä mieltä että ei kannata mennä maksamaan kun oli vilkas päivä ja asiakkaita paljon, mutta menin maksamaan koska mietin sitä että kuitenkin tuo 3 euroa on sinänsä iso raha ja pöydän varanneella olisi varmasti ollut paha mieli jos olisi huomannut että tuote on kadonnut.
Oltiin tytön (3v) kanssa kaupassa silloisessa siwassa ja kaupassa tyttö sai aikamoisen kiukkukohtauksen kun halusi pitää jotain ostosta/kantaa sitä joten annoin hänelle kardemumma putkilon. Enhän sitä enään kassalla muistanut vaan ulkona ihmettelin kun lapsella oli se kardemumma putkilo kädessä. Ei kun tavarat nopeasti autoon ja ovet kiinni ja mentiin maksamaan lapsen kanssa se putkilo. Valitettavasti myyjä oli sillä aikaa vaihtunut ja nyt myyjänä oli eräs kuka ei jostain syystä tykkää minusta ollenkaan (vanhoja ylä-asteen kaunoja ym) ja hän syytti varkaaksi. Hänen äänensävynsä sai tyttäreni pillahtamaan itkuun ja tämä myyjä totesi siihen että "Varmaan suunniteltu juttu. Varastatte ja sitten tulette maksamaan ja tuo kersa itkee että saisitte säälipisteitä" Oli lähellä etten kajauttanut häntä nyrkillä. Tunsin kuitenkin onneksi hyvin myymäläpäällikön joka tuli paikalle ja kerroin tapahtuneen hänelle, tosin tuo myyjä yritti vieläkin väittää vastaan. Myyjä sai siinä sitten varoituksen ja myymäläpäällikkö antoi meille kahvipaketin ns anteeksipyyntönä. Ei kyllä liiemmin kyseisessä kaupassa käyty tuon tapahtuman jälkeen, ainakaan tytän kanssa koska hän jostain syystä muisti tuon jutun pitkään. Tästäkin on vuosia aikaa jo ja siwa muuttunut k-marketiksi, tosin tämä kyseinen henkilö on töissä s-marketissa ja mielellään en hänen kassalleen mene.
Unohtui kertoa myös toinen juttu joka sattui tässä ehkä noin puoli vuotta sitten. Olin kaupassa hakemassa sipsejä ym kun pidimme perheen kanssa elokuva iltaa. Kaupassa oli aika hälinä ja nopeasti otin ne mitä tarvitsin ja menin maksamaan. Lähdin siitä kävelemään kotiin päin kun huomasin kädessäni pussillisen dippijauhetta. Olin sen unohtanut maksaa siinä hälinässä. Ei kun nopeasti kauppaan takaisin ja maksoin sen pussin.
Kolmas juttu oli jäätelö pikkuisella kioskilla joka toimii kesäisin vanhempieni asuinpaikalla. Otin kaikille jäätelöt ja omani oli vielä kädessä. Maksoin ne 3 jädeä ja en muistanutkaan sitä että otin itselleni jäätelön. Huomasin vasta siinä vaiheessa kun tuntui kylmältä kädessä. Onneksi en kerinnyt kuin ulos asti. Myyjä vaan nauroi ja kiitteli :D
Joo, kolme omenaa. Hedelmäpussi roikkui jostain syystä ranteessa ja kävelin kassasta läpi muistamatta yhtään, oli siinä jotain kriisiä kahden pienen lapsen kanssa. Huomasin vasta autolla, ja en vaan millään jaksanut palata enää maksamaan kun oli henkisesti joku maailmanlopun päivä.
Joku toinen kertakin on käynyt jotain vastaavaa mutta silloin palasin maksamaan tuotteen. Yleensä olen tarkka tuollaisista, jos esim. pudotan tai lapsi pudottaa jonkun punnittavan tuotteen lattialle, otan sen tottakai punnittuna kassalle ja maksan. Paitsi kerran meni kokonainen vesimeloni, jolle myyjä ei suostunut antamaan mitään hintaa (osallistuttiin siivoukseen ja pahoiteltiin tuhannesti).
Kerran menin ostamaan kesken työpäivän nopeasti jotain evääksi. En ottanut koria, koska ostoksia oli luonnollisesti melko vähän. Vasta maksuvaiheessa huomasin, että mulla on veloittamaton vesipullo kainalossa. Jostain syystä myyjääkään ei ollut sitä hoksannut, mutta lisättiin se luonnollisesti kuitilleni asian tultua ilmi.