Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

naiset, etenkin yh:t, yrittäkää opettaa tytöillenne edes perusasiat tekniikasta

Vierailija
07.05.2019 |

Uusperheen teinityttö on nyt pahalla päällä kun talven yli paikallaan pidetty, kylmässä säilytetty mopon akku on pilalla. Ei ymmärtänyt sitä ottaa sisälle eikä edes kysyä neuvoja talvisäilytykseen mutta on silti kuulemma minun vika ja pitäisi uusi ostaa.

Jurppii.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyse yh:sta tai ei, tälläset normaalit asiat tulisi opettaa lapsille ja teineille. Jos likalla on mopo niin luulisi häntäkin kiinnostavan moponsa ylläpito sek verran että ottaa itse netistä selvää mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä.. Toivottavasti laitatte hänet itse ostamaan uuden akun. Kai tyttö haki kesätöihin?

Haki, ja saikin paikan. Työmatkalle pitää näköjään kuitenkin lähteä fillarilla kun mopon valot eivät toimi ilman akkua vaikka senkin polkimella saisi käyntiin niin nyt on polkemista enemmän tiedossa

Olet sadistinen p aska. Potkisin pihalle tollasen äijän joka alkaisi keulimaan jollain mopojen akkutietämyksellään ja tekemään numeroa tyttäreni tekemästä virheestä JOTA HÄN EI TEHNYT TAHALLEEN. Ei tiennyt, mitä teki eikä tullut mieleen, kun ei ollut tietämystä.

Säälittää se tyttö, kun joutuu asumaan tollasen persereiän kanssa.

Hommaa oma kämppä, kun se lapsi sua selvästi noin paljon v*tuttaa.

Tai hommaa lapseton nainen, niin ei tarvitse v*ttuuntua kenenkään ”tyhmiin” lapsiin.

Vierailija
22/69 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset, miksi tytöt? Ei miehillä ja pojilla ole sen kummempaa automaattista tekniikkatietoutta syntyessään.

Onpahan. Pojat syntyvät meisselillä varustettuina.

Silläkö ne mopon akkuja sörkkii?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyse yh:sta tai ei, tälläset normaalit asiat tulisi opettaa lapsille ja teineille. Jos likalla on mopo niin luulisi häntäkin kiinnostavan moponsa ylläpito sek verran että ottaa itse netistä selvää mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä.. Toivottavasti laitatte hänet itse ostamaan uuden akun. Kai tyttö haki kesätöihin?

Haki, ja saikin paikan. Työmatkalle pitää näköjään kuitenkin lähteä fillarilla kun mopon valot eivät toimi ilman akkua vaikka senkin polkimella saisi käyntiin niin nyt on polkemista enemmän tiedossa

Olet sadistinen p aska. Potkisin pihalle tollasen äijän joka alkaisi keulimaan jollain mopojen akkutietämyksellään ja tekemään numeroa tyttäreni tekemästä virheestä JOTA HÄN EI TEHNYT TAHALLEEN. Ei tiennyt, mitä teki eikä tullut mieleen, kun ei ollut tietämystä.

Tai hommaa lapseton nainen, niin ei tarvitse v*ttuuntua kenenkään ”tyhmiin” lapsiin.

Vai niin. En ole haukkunut ketään tyhmäksi. Ja huomaathan sitten vielä että valoton ja vilkuton mopo on oikeasti turvallisuusriski, ja poliisin antama sakko selvästi kalliimpi kuin uusi akku.

Vierailija
24/69 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan parilla kympillä saat johonkin skootteriinkin uuden akun. Siihenkö teillä kaatuu talous? 

Väärin on rankaista tyttöä asiasta, jota ei tiennyt. 

Niin saakin, mutta kuka häntä on muka rankaisemassa ja mistä?

Se, joka ehdotti että tyttö tästä hyvästä pyöräilee töihin, kunnes tienaa itse akkuun rahat. 

Vierailija
25/69 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet kakkamainen ääliö. Kuinka nolo on vauvapalstalla pätijä isäpuoli, joka hehkuttaa mopotietämystään? Sääliksi käy.

Vierailija
26/69 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka opettaisi keski-ikäisiä miehiä tekniikassa?

Mä olen seitsemänkymppinen mamma, ja mun naapuriini muuttanut nelikymppinen miehenvetelys tarvitsee jatkuvasti apua kännykässä, tietokoneessa, kylppärin valaisimen kuristimen vaihtamisessa jne jne. Sanoo, ettei kukaan ole niitä taitoja hänelle opettanut - no ei ole minullekaan, itse olen tietoa koonnut lukemalla ja kantapään kautta oppimalla.

Vierailija
27/69 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. En ole haukkunut ketään tyhmäksi. Ja huomaathan sitten vielä että valoton ja vilkuton mopo on oikeasti turvallisuusriski, ja poliisin antama sakko selvästi kalliimpi kuin uusi akku.

Niin, normaalisti tuollaisessa tilanteessa perheessä kävellään kauppaan ja ostetaan uusi akku.

Mutta koska se ei ole sinun lapsi, sait nyt hyvän tekosyyn alistaa sitä lasta jota selvästi inhoat.

Ällöttää tollaset aikuiset, jotka tunkee väkisillä itsensä sellaisten ihmisten elämään, joista ne ei välitä yhtään.

Vierailija
28/69 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tekniikanihmeisäpuoli. Ootko tullu aatelleeksi, että itse et tiedä jotain sellaisia perusjuttuja joita tytöt ja naiset tietää? Tällaisiin oon törmänny mm. Miks vessanpytty on ruskea. kaakelit pilalla, kun niihin jämähti kalkki, kääretorttu ei kohoa, villapaita kutistui koneessa. Vauvalla vaippa väärinpäin. Miten pohjaan palaneen kattilan saa puhtaaksi. Miksi tiskikone ei pese puhtaaksi astioita.

Vierailija
29/69 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lämmin autotalli. 2 x kevarit käynnistyi virta-avaimesta kääntämällä.

Vierailija
30/69 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen ihan ydinperheessä kasvanut nainen ja isä kaiken lisäksi rassasi autoja, mutta en olisi tuota tiennyt. Noin 10-v korvilla halusin oppia auton huoltoa ja pyysin isää opettamaan. Isä avasi konepellin ja aloin osoittelemaan osia ja kysymään mikä mikin on. Isä jaksoi vastailla 5 min, jonka jälkeen suuttui ja heitti ulos autotallista, kun olin niin tyhmä enkä tiennyt autoista mitään. Koskaan isä ei tosin vastannut, mistä minun olisi pitänyt oppia auton huollosta, kun ei hän opettanut.

Olipa ikävästi tehty isältäsi kun noin lannisti lapsen innon oppia

Vierailija
31/69 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin maalattu, tapetoitu, asennettu kattovalaisimet, putsattu hajulukot, huollettu terassit ja aidat, ostettu ja ylläpidetty autot, asennettu tietokoneet, aikanaan laitettu sulakkeet jne. ihan naisvoimin. 

Vierailija
32/69 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pärrä starttaa avaimesta eikä napista?

Vierailija
33/69 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin, mukavasti mauto pärähtää käyntiin talvellakin tallista lähtiessä vaikka siinä lämmityspistoke ja sisätilanlämmitinkin on erikseen.

Vierailija
34/69 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä tekniikanihmeisäpuoli. Ootko tullu aatelleeksi, että itse et tiedä jotain sellaisia perusjuttuja joita tytöt ja naiset tietää? Tällaisiin oon törmänny mm. Miks vessanpytty on ruskea. kaakelit pilalla, kun niihin jämähti kalkki, kääretorttu ei kohoa, villapaita kutistui koneessa. Vauvalla vaippa väärinpäin. Miten pohjaan palaneen kattilan saa puhtaaksi. Miksi tiskikone ei pese puhtaaksi astioita.

Todellakin olen ja jos tilanteeseen joudun niin kysyn neuvoa osaavammilta. Uusien villavaatteiden kohdalla varsinkin konsultoin vaimoa aina ennen ensimmäistä pesua.

Vierailija
35/69 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sentään opetit miten akkuun uusitaan kennot hajonneiden tilalle?

Vierailija
36/69 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pärrä starttaa avaimesta eikä napista?

Mitähän niissä kyljessä lukee? Oisko Yamaha?

Vierailija
37/69 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siihen ei minun taitoni yllä, että suljetun akun sisuskalut uusisin

Vierailija
38/69 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siihen ei minun taitoni yllä, että suljetun akun sisuskalut uusisin

Ei edes siihen, että syksyllä olisit kertonut tytölle akusta, tunnu taitosi riittävän, vai etkö ollut edes kuvioissa syksyllä?

Vierailija
39/69 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisistahan sähläämisistähän sitä oppii.

Jotkut asiat vain ovat sellaisia, joista aikuisen pitää sanoa suoraan. Eipähän ihan kaikki pälkähdä teinin päähän ihan itsestään. Minulle ovat vanhemmat huomauttaneet joistakin asioista, jotka ovat heille ikäänkuin itsestäänselvyyksiä, mutta jotka itse hoksasin vasta kun niistä erikseen sanottiin.

Oppisi parhaiten jos ostaisi itse akkunsa nyt. Muutenkin vaikeassa tilanteessa minun suhteen ja ihan ikänsäkin puolesta. Tuntuu että ei taas ole kuin huonoja valintoja tehtäväksi.

Ap, olet mielestäni oikeassa. Silloin kun naiset päättävät ryhtyä yh:ksi, niin kyllä soisi olevan jonkun miehen näyttämässä miehen mallia. On se sitten oma isä tms. Mulla on ollut isä katsomassa kanssani auton ja traktorin osia pienenä ja traktorihommissa olin nuorena.

Tekniikan ymmärrys tuo paljon hyötyjä. Isomman palkkapussin lisäksi reilumpaa. Enkä siis tarkoita löysäilyä-töitä saa tehdä. Itse teen työn puolesta teknisiä juttuja, enkä menisi suurin surminkaan sosiaali- tai opetusalalle. Asiakkaat on kivoja eikä menetä yöunia.

N. 40

Vierailija
40/69 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin olen ja jos tilanteeseen joudun niin kysyn neuvoa osaavammilta. Uusien villavaatteiden kohdalla varsinkin konsultoin vaimoa aina ennen ensimmäistä pesua.

Aikuinen ihminen useimmiten ymmärtääkin, että esim. tekniikkaan tai tekstiilimateriaaleihin voi liittyä jotain mitä pitäisi ottaa huomioon, ja ottaa selvää asiasta.

Teini taas ei välttämättä tule ajatelleeksi, vaan sohlaa menemään ja oppii kantapään kautta.

Ei se ole kenenkään vika, vaan osa kehittyvän nuoren elämää ja kun näitä tilanteita tulee, pitäisi aikuisen olla kärsivällinen ja antaa tarvittaessa neuvoja.

Tottakai tuollainen akun rikkoontuminen saa ärsyttää, mutta ei siitä pitäisi sitä teiniä vastuuttaa, jos hänelle ei ole kukaan tuosta kertonut eli ei tiennyt, että akku pitäisi ottaa pois.

Teini oppi asian ihan näinkin, kun paljastui akun menneen rikki, eikä tarvitse mitään lisäopetusta joutumalla säästään rahat uuteen akkuun pyöräilemällä töihin.

Tuollainen olisi kohtuullista, jos teini olisi tietoisesti tahalleen rikkonut sen akun neuvoista piittaamatta, mutta koska näin ei ole, pitäisi vaan hankkia uusi akku ja muistuttaa, että ottaa seuraavaksi talveksi sitten akun irti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi