Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö kukaan säännöllisesti pelkkiä bentsoja ahdistuneisuushäiriöön?

Vierailija
07.05.2019 |

Siis päivittäin ja pitkäaikaisesti lääkärin määräyksellä.

Onko niistä apua säännöllisessä käytössä? Haittoja?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Rivatrilia. Auttaa kyllä.

Vierailija
2/14 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella sinulle määrättiin tämä eikä esim. SSRI?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä imppaan lisäksi bentsiiniä.

Vierailija
4/14 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden, joka on käyttänyt Rivatrilia jo 3 vuotta putkden päivittäin lääkärin määräyksestä. Lisäksi hänellä on jatkuva Lyrica-lääkitys.

Vierailija
5/14 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paniikkikohtauksiin. 2001. Risolidia söin viime vuoteen asti, mutta sen toimitus loppui. Vaihdettiin sit lennosta Rivatriliin, SSRI:stä ei ollut mitään puhetta.

Vierailija
6/14 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita? Erityisesti teho verrattuna masennuslääkkeisiin kiinnostaa. Ap

Vierailija
7/14 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissahan on pitkäaikaisessa käytössö se, ettei voi tietää aina, onko oikeaa ahdistusta vai johtuuko riippuvuudesta, kun lääkkeen otosta on jo aikaa ja kierre on valmis.

Vierailija
8/14 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paniikkikohtauksiin. 2001. Risolidia söin viime vuoteen asti, mutta sen toimitus loppui. Vaihdettiin sit lennosta Rivatriliin, SSRI:stä ei ollut mitään puhetta.

Outoa. Käytkö yksityisellä lääkärillä? Terveysasemilla tuputetaan kaikkia muita lääkkeitä ennen rauhoittavien määräämistä.

Vierailija
9/14 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. SSRI:t ja muut masennuslääketyypit kokeiltu, eivät auta ja kamalia sivuvaikutuksia. Lisäksi mieluummin otan lääkkeen vain kun on pakko eikä niin että koko ajan tasaisesti olen jonkun vaikutuksen alainen. Bentso (Rivatril) toimii loistavasti tähän. Voi ottaa vvain silloin kun tuntuu ettei muuten jaksa. Eikä ole minulla tarvinnut lisätä annosta tms vaikka on vuosia ollut lääkityksenä.

"Noissahan on pitkäaikaisessa käytössö se, ettei voi tietää aina, onko oikeaa ahdistusta vai johtuuko riippuvuudesta, kun lääkkeen otosta on jo aikaa ja kierre on valmis."

Sama muuten koskee niitä vaarattomampana pidettyjä masennuslääkkeitä. Kun sellaisen lopettaa, olot on melkomoiset, sekä fyysisesti että psyykkisesti. Jotkut lääkärit vielä pyrkivät sanomaan että se on merkki siitä että oikeaseti masennus/ahdistus on vielä niin paha että tarvii lääkettä, kun eivät halua myöntää että heidän "ei-riippuvuutta aiheuttavat" yleislääkkeet aiheuttavatkin vieroitusoireita kuin mitkäkin huumeet.

Vierailija
10/14 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa. Käytkö yksityisellä lääkärillä? Terveysasemilla tuputetaan kaikkia muita lääkkeitä ennen rauhoittavien määräämistä.

Joo on kyllä lähes mahdotonta saada julkisesta terveydenhoidosta mitään rauhoittavia, vaikka mikä olisi. Itse olen hakenut lääkkeeni yksityisen aseman psykiatrilta. Joka muuten on sitä mieltä, että bentsot on oikein käytettynä (ei sekakäyttöä, ei omatoimista annoksen kasvattamista) monelle erittäin hyviä lääkkeitä, joita vaan kitsastellaan väärinkäyttöpotentiaalin takia.

- 8

Vierailija
11/14 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin juuri yleislääkärin (yksityisen) kanssa ja hän sanoi, että yleislääkäreitä "kytätään" bentsojen määräämisestä ja sen takia he ovat varovaisia. Psykiatreilla on enemmän asiantuntemusta ja vapautta asiassa.

Vierailija
12/14 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsot toimii niin hyvin fiksusti käytettynä! Mikään masennuslääke ei ainakaan oo toiminut omalla kohdalla.

Vierailija
13/14 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin Opamoxia (30mg) säännöllisen epäsäännöllisesti n. neljä vuotta. Viimeisimmän satsin kävin hakemassa tämän vuoden alussa, mutta kun otin niitä, vaikutus oli jo päinvastainen, eli en saanut nukuttua, siivosin koko kämpän ja asensin verhotankoja koko yön.  En tiedä otinko niitä liikaa vai mitä kummaa on tapahtunut, mutta en enää syö niitä ja heitin loput menemään. Ensimmäiset vuodet meni ihan hyvin ja ne todellakin auttoi siihen ahdistukseen ja helpotti nukahtamista ja nukkumista, mutta viimeiset pari vuotta vaikutukset oli välillä todella oudot, eikä ahdistus helpottanut ollenkaan.

En tiedä yritänkö saada jotain toista lääkettä, vai pitäisikö syödä mielialalääkkeitä vai mitä tässä pitäisi tehdä. 

Vierailija
14/14 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Opamoxia ja diapameja. Nyt käytän Temestaa, ja puolikas riittää. Ja määrät ei ole kasvaneet. Saattaa mennä monta päivää, mutta laukussa on aina varalta se puolikas. Käytän satunnaisesti unta antamaan, ja kun mikään muu auta ahdistukseen, niin se puolikas auttaa.

Aina ei lääkäri halua niitä uusia, että joskus käytin niitä päivittäin, ja se oli lähinnä sitä että olin niistä riippuvainen.

Nyt otan tabletin kun vain todella ahdistaa, ja kun tietää että lääkekaapissa niitä on, niin käyttö vähentynyt. Mutta tosiaan mieluummin käytän rauhoittavia kuin säännöllisesti masennuslääkkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän