Apua. En keksi mitään äitienpäivälahjaa vaimolleni ja nyt alkaa olla kiire.
Vaimo harrastaa puutarhanhoitoa. Yleensä olen antanut jotain pihahommissa käytettävää kuten lahjakortin tai puutarhatyökaluja. Enää ei pysty kun talosta ja pihasta on tila loppu. Vaimo ei tee ikinä mitään kivaa, joten sellaiset voi jättää pois. Mitä te tylsästä tykkäävät naiset haluaisitte lahjaksi. Kovin suorituskeskeistä se ei saisi olla vaan mielellään jotain joka ei velvoita mihinkään.
Kommentit (28)
Kysy lapsilta mitä haluavat antaa äidilleen. Vaimo ei ole sinun äitisi.
Ei kai hän sinun äitisi ole. Vie syömään ihanaan paikkaan.
Viet lasten kanssa aamiaisen sänkyyn, annat hänen nukkua, viet syömään, osta joku koru lasten kanssa, ehkä jotain käsitöitä?
Viidenkympin arvoinen upea kukkakimppu. Kuihtuu pois aika nopsaan, mutta on näyttävä lyhyen elinkaarensa ja omassa luokassaan luksus, koska kaupasta saa halpiksen viidellätoista eurolla ja kukkakaupasta kolmellakymmenellä.
Tarjoa hänelle vaihtoehdoksi häipyä, ja ottaa itselleen sellainen mies, joka ei pidä häntä tylsänä. Puutarhan hoito on mukava ja tervehenkinen harrastus.
Oletko mennyt äitisi kanssa naimisiin?
Aloituksestasi suorastaan huokuu kuinka vastenmielisenä pidät omaa kumppaniasi. "Vaimo ei tee ikinä mitään kivaa" ja "Mielellään jotain joka ei velvoita mihinkään"
Menkää treffeille niin saa muija vähän vaihtelua elämäänsä.
Tai sit hajuvesi, kasvonaamio, suihkusaippuasetti, kaulakoru, silkkihuivi, aurinkolasit, lahjakortti tai aikuisten lelu.
Liput teatteriin. Uusia alkkareita. Laukku. Suklaata. Hellehattu. Kasvoille tarkoitettavaa aurinkorasvaa.
Toi silkkihuivi on hyvä. Vaimo käyttää huiveja. Lapset on 3 ja 7 v joten ihan hirveästi eivät voi vielä päättää. Mutta yleensä on yhdessä valittu lahja ja isi sitten maksanut. Missä silkkihuiveja myydään. Motonetissä tai lidlissä ei ollut?
T: ap
Ei se sun äitis oo, ei sun tarvi mitään ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Toi silkkihuivi on hyvä. Vaimo käyttää huiveja. Lapset on 3 ja 7 v joten ihan hirveästi eivät voi vielä päättää. Mutta yleensä on yhdessä valittu lahja ja isi sitten maksanut. Missä silkkihuiveja myydään. Motonetissä tai lidlissä ei ollut?
T: ap
Silkkihuivit on kalliita. Eikä niitä tosiaan myydä missään motonetissä 😂
Niin siis se "velvoita" tarkoittaa etten esimerkiksi osta multaa tai kasvihuonetta tai taimia, jotka tekisivät harrastukseen lisää velvoitteita. Ne kun pitää käyttää keväällä tai niistä ei ole hyötyä. Jotain kivaa mutta hyödyllistä oli siis hakusessa.
Itse olen tykännyt kaikista eniten kun on käyty syömässä yhdessä perheen kanssa ja aamulla olen saanut lasten askarteleman kortin ja kukkakimpun. Ei tarvi olla mitään ihmeellistä, itselle ainakin tärkeintä on perheen kanssa rauhassa vietetty aika :)
Vierailija kirjoitti:
Aloituksestasi suorastaan huokuu kuinka vastenmielisenä pidät omaa kumppaniasi. "Vaimo ei tee ikinä mitään kivaa" ja "Mielellään jotain joka ei velvoita mihinkään"
Minä en kyllä näe tuota noin. Minäkin tykkään olla lähinnä kotona ja mies tietää sen enkä todellakaan ole hänestä mitenkään vastenmielinen.
Tällaisesta ihmisestä esimerkiksi ravintolailta voi olla ahdistava laittautumisineen. On kivempi saada jotain mikä ei velvoita tekemään mitään epämiellyttävää.
Ap:n sijassa ottaisin vaimolle oikein kauniin ja ison kukkakimpun ja hyvää suklaata, vaikka Lindtin. Tekisin pienemmän lapsen kanssa kortin ja laittaisin hyvää aamupalaa. Ja korjaisin jäljet!
Jo pelkkä toteamus, ettei vaimo tee mitään kivaa kertoo jo sinusta paljon. Jotenkin vastenmielistä ja ikävää.
Meillä mies aloittaa äitienpäivä valmistelut jo lauantaina lasten kanssa, siivoavat, leipovat kakun, laittavat ruokaa, ostavat kukat jne. ja minut halutaan pois kotoa ja mies on minulle jo lauantaiksi varannut ajan ja maksanut etukäteen hierontaan ja kauneushoitolaan ja juhlat jatkuvat vielä sunnuntaina. Tämä on meidän äitienpäiväperinne ja tykkään kovasti. Toivottavasti sama toistuu tänäkin vuonna.
Kukkien taimia tms.
Tai vie hänet ulos syömään.