Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen sh ja annan ilmaisen neuvon masentuneille

Vierailija
07.05.2019 |

1. Liikkukaaa itsenne HIKEEN JOKA PÄIVÄ.
2. Syökää paljon varsiselleriä.
3. Nukkukaa HYVIN.

sh

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kokeilin selleriä ,kun olin lukenut ....poistaa turvotusta,vatsa toimii paremmin.Tulos oli ainakin valtava näppy nenässä!!!!

Vierailija
62/67 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani masentunut liikuin ja ulkoilin säännöllisesti, ja söin terveellisesti, näin ihmisiä ja kävin töissä sen mitä kykenin. Välillä liikkuminen oli vaan hidasta raahustamista kävellen, mutta joskus kun kehon herätteli niin jaksoi tehdä punttitreenin kotona. Jos jaksoin kauppaan niin ostin niin monta kassia ruokaa kuin jaksoin, jotta ei tulisi tilannetta että ruoka loppuu enkä jaksa kauppaan. Säilyviä ruokia: omenia, vihannes- ja marjapakasteita ja tonnikalaa ja riisiä, säilykepapuja ja muuta.

Olin siis aika toimintakuntoinen, onnekseni. Oli kuitenkin myös aikoja, etten noussut kahteen viikkoon sängystä kuin vessaan ja syömään noita säilykkeitä.

Masennukseni kesti monta vuotta. Tänä aikana selvitin terapian avulla monimutkaisia solmuja itsessäni.

Masennuksen sairastaminen on lamauttavaa. Elämän normaalit askareet ovat tuhat kertaa raskaampia ja mustempia. Tuo vielä kertautuu: kun on ollut monta vuotta väsynyt vaikka haluaisi olla normaalikuntoinen, niin henkinen kantti alkaa rakoilla.

Nyt kun samat asiat ovat kevyitä ja väsymys on normaalia väsymystä, en voi kuin ihmetellä miten helppoa ei-masentuneen elämä on.

Masennus ei ole yhdestä tai kolmesta asiasta kiinni. Se vaatii vuosien jaksamista laittaa koko elämä ja psyyke uusiksi, vaikka sitä jaksamista ei ole. Ja silti mikään ei takaa mitään. Kuvion ymmärtää viimeistään sitten, kun osuu omalle kohdalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse aloitin uudelleen kaljoittelun + satunnaiset irtosuhteet ( onpahan pientä jännitystä elämässä )

liikuntaa toki ja hyvää ruokaa. Ja on mieli parantunut todella paljon . ( kerta kuussa känni + nainen,jos hyvin käy)

ennen ajattelin että kaikki pikku nautinnot pitää jättää jos se vaikuttaa mielialaan jälkeenpäin.

Ja ajattelutapojen muutosta harjoitellaan,  ei tavoitella täydellisyyttä.

Vierailija
64/67 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos että provoilet ja yrität saada meidät (oikeat) sairaanhoitajat näyttämään idiooteilta.

Vierailija
65/67 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki lääkefirmat joutuu konkurssiin, ai että.

Vierailija
66/67 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Liikkumattomuus, tärkeiden ravintoaineiden puute ja unenpuute voivat aiheuttaa ihmisissä masentuneisuutta, ja itse olen yksi näistä ihmisistä joilla nämä vaikuttsvat paljon. Jos syön roskaa, en liiku ja nukun huonosti tai liikaa, oloni voi olla maassa kuukausia tai vuosia. Tällöin myös koen halua vahingoittaa ellen jopa tappaa itseäni. Eristän itseni kaikesta ja vietän päivät makoillen sängyllä puhelin kädessä. Ruokavalio on todella tärkeä osa ihmisen hyvinvointia. Mutta täytyy muistaa, että monilla masennus johtuu aivojen toiminnasta, traumaattisista kokemuksista ja monesta muusta asiasta jotka eivöt ruokavaliolla, liikunnalla ja unella parane. Voimia kaikille masentuneille

Vierailija
67/67 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Masennusta ehkäistään/hoidetaan myös näillä lisäravinteilla: B12 vitamiini, D vitamiini, kalaöljy, ruusujuuriuute, reishi uute, raakasuklaa, ashwagandha

Höpöhöpö. Ainakaan vaikeasti masentuneille noista ei ole mitään apua. Terapia ja jos ei auta niin lääkkeet. Masennus on kamalampaa kuin syöpä.