Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia aina niin kehutaan, ettei kukaan ole täydellinen, ja pidetään sen toteamista ikään kuin hyvänä tai helpottavana asiana?

Vierailija
07.05.2019 |

On esimerkiksi paljon ihmisiä, jotka kohtelevat toisia väärin, koska heissä on vajeita ja vikoja, niin tällaistakin sitten pitäisi vain suvaita vai? Tuntuu, että toisille vikoja sallinutta ei ole koskaan kohdeltu väärin, niin että sillä olisi oikeasti ollut joitain seurauksia sen ihmisen elämään. Minusta viallisen ihmisen tulee hävetä itseään ja syyllistyä, ja pitää myöntää, että on ihmisenä HUONO ihminen, ei mikään hyvä ja rakastamisen arvoinenkaan ihminen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä voit tehdä ihan kuten itse haluat. Jotkut nyt vaan ovat armeliaampia sekä itselleen että toisille kuin toiset eivätkä vaadi täydellisyyttä. Ei se tarkoita, että sun pitäisi tehdä samoin.

Vierailija
2/10 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sä voit tehdä ihan kuten itse haluat. Jotkut nyt vaan ovat armeliaampia sekä itselleen että toisille kuin toiset eivätkä vaadi täydellisyyttä. Ei se tarkoita, että sun pitäisi tehdä samoin.

Niin, armeliaampia itselleen, mutta älä kuvittele ensinnäkään että toisille. Itselle ollaan armollisia, että minä kyllä saan kohdell muita väärin, koska e on vain minun epätäydellisyyttäni ihmisenä, mutta toisethan eivät saa kohdella tätä samaa henkilöä väärin! Heti ollaan suuttumassa, loukkaantumassa, syyttämässä, itkemäss ja uhriutumassa. Jos heille sanoo samasta, kovapintaisina eivät välitä. Koska sellaisilla ihmisillä on mätäsäkin luonne, ja oikeuttavat mitä tahansa p*skaa itseltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää sitten itsekin myöntää, että olet HUONO etkä rakastamisen arvoinen. Ja jos kerran näin on, niin ne ihmisethän oli ihan oikeassa, jotka kohteli sua huonosti, eikä rakastaneet.

Kyllä sä näin voit ajatella, kunhan ajattelet loppuun asti samalla logiikalla. Mutta ei se tee ketään onnellisemmaksi eikä paremmaksi. Parempaan pääsisi, jos myöntäisi, että kukaan ei ole rakastamisen arvoinen, mutta se pitää antaa anteeksi ja rakastaa heitä silti. Jos taas et myösnnä, että et itsekään ole rakastamisen arvoinen, olet vain itseäsi petkuttava huijari.

Vierailija
4/10 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, armeliaampia itselleen, mutta älä kuvittele ensinnäkään että toisille. Itselle ollaan armollisia, että minä kyllä saan kohdell muita väärin, koska e on vain minun epätäydellisyyttäni ihmisenä, mutta toisethan eivät saa kohdella tätä samaa henkilöä väärin! Heti ollaan suuttumassa, loukkaantumassa, syyttämässä, itkemäss ja uhriutumassa. Jos heille sanoo samasta, kovapintaisina eivät välitä. Koska sellaisilla ihmisillä on mätäsäkin luonne, ja oikeuttavat mitä tahansa p*skaa itseltään.

Pysyttele erossa sellaisista ihmisistä. Niin me muutkin tehdään. 

Vierailija
5/10 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää sitten itsekin myöntää, että olet HUONO etkä rakastamisen arvoinen. Ja jos kerran näin on, niin ne ihmisethän oli ihan oikeassa, jotka kohteli sua huonosti, eikä rakastaneet.

Kyllä sä näin voit ajatella, kunhan ajattelet loppuun asti samalla logiikalla. Mutta ei se tee ketään onnellisemmaksi eikä paremmaksi. Parempaan pääsisi, jos myöntäisi, että kukaan ei ole rakastamisen arvoinen, mutta se pitää antaa anteeksi ja rakastaa heitä silti. Jos taas et myösnnä, että et itsekään ole rakastamisen arvoinen, olet vain itseäsi petkuttava huijari.

Mä en ole sellainen, että kohdeltuani toisia huonosti vain puolustelen vikojani! Sen takia mä olen rakastamisen arvoinen, ja kukaan mua huonosti kohdellut ei ole. He kun eivät ole myöntäneet kohdelleensa minua edes huonosti, eli eivät edes tajua, miten mätiä ovat.

Ap

Vierailija
6/10 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten 4-vuotias pysyttelee erossa? Jokainen on ollut joskus 4. Valitsitko sä ihmissuhteesi silloin? Kaikki?

Ap

Vierailija
7/10 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä siis rakastamisen arvoinen, mutta toisia huonosti kohtelevat, jotka selittävät kaiken heikkoudellaan, eivät ole. Eli siis että mun ei tarttekaan olla täydellinen, jolloin heille ei jää mitään syytä muuttua, eikä kohdella ketään yhtään sen paremminkaan.

Ap

Vierailija
8/10 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä siis rakastamisen arvoinen, mutta toisia huonosti kohtelevat, jotka selittävät kaiken heikkoudellaan, eivät ole. Eli siis että mun ei tarttekaan olla täydellinen, jolloin heille ei jää mitään syytä muuttua, eikä kohdella ketään yhtään sen paremminkaan.

Ap

Tämä siis näiden väärinkohtelijoiden ajattelua itsestään.

Vierailija
9/10 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten 4-vuotias pysyttelee erossa? Jokainen on ollut joskus 4. Valitsitko sä ihmissuhteesi silloin? Kaikki?

Ap

Jokainen on ollut joskus 4-vuotias. Mutta aikuisen ei tarvitse enää olla kuin 4-vuotias vaan aikuinen voi valita itse ne ihmiset, joiden seurassa haluaa olla  tai joista haluaa pysytellä erossa.

Vierailija
10/10 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[

Mä en ole sellainen, että kohdeltuani toisia huonosti vain puolustelen vikojani!

Ap

Juuri sellainen sä kyllä olet.