Kaveri tarjoaa säännöllisesti kyydin - pitääkö maksaa tässä tilanteessa?
Eli 1-2 viikossa kuljen kaverin kyydillä harrastukseen. Hän itse kysyy tulenko kyydillä, olen iloisesti ottanut vastaan tarjouksen. Minusta on mukavaa jutella matkalla ja muutenkin olisi hölmöä mennä kahdella autolla kun asutaan melko lähekkäin. Tätä on jatkunut tämän vuoden eikä hän ole pyytänyt mitään rahaa. Kunnes nyt hän ilmoitti että hänen lainaamansa rahat kuittaantuu tällä ja olen lisäksi 20 e velkaa. Mutta auto on kaverin isän, joka maksaa vakuutukset ja ostaa sille bensatkin!! Mitä hittoa? Jotenkin kusetettu olo. Taidan mennä ihan yksin omalla autolla tästä lähtien... Olisi voinut etukäteen kertoa.
Kommentit (23)
on jo korkea aika oppia että ilmaisia lounaita ei ole...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä sitä sitten, kun kaverisi kippaa sut kerran pihalle puolivälissä ja kävelet kotiisi.
Ei pummeja iän kaiken siedetä.No en minä mikään pummi ole. Olen tarjonnut kaverille ruokaa ja juomaa kun on ollut meillä, hän on satunnaisesti kulkenut minun kyydillä jonnekin kun ei ollut autoa jne ihan perus kanssakäymistä. Olisi pitänyt tajuta pitää kirjaa, vai voinko nyt alkaa arvioida monen euron edestä vettä meni kun hän kävi meillä kutsuttuna saunassa puoli vuotta sitten? Kyllä kiukuttaa.
Ap
"vai voinko nyt alkaa arvioida monen euron edestä vettä meni kun hän kävi meillä kutsuttuna saunassa puoli vuotta sitten?"
Voit hänen logiikalla :) Kaikkein tehokkain tapa pilata kaveruus on raha. Älkää lainatko rahaa kavereille, älkääkä odottako, että kaveri antaa mitään pyyteettömästi itsellenne. Aina, jos kaveri tarjoaa jotakin, niin sopikaa heti, mikä on vastapalvelus, jolla se korvataan.
kyllä näitä kyydin pummaajia löytyy itsekin vein kaverin vaimoineen kauppaan kun heiden auto oli rikki ,tunnin keikka oli sanoin että 20e maksoi. mutta ilmeestä näki että hyväntekijä olisi pitänyt olla ,toista kertaa ei tule menkööt taksilla vaikka katsotaan mitä sitten maksaa