Kaverin karkea käytös
Minulla on kaveri (aikuinen nainen) , joka kiroilee ja puhuu muutenkin rumasti. Lapset ovat kakaroita, anoppi muija jne. En jotenkin vaan ymmärrä, miksi ei voi puhua "nätisti". Myös ruokailutavat ovat huonot : syö pitsaa sormin, puhuu ruoka suussa jne. Onko tällainen normaalia vai jotain ihmeen ikuista kapinaa?
Kommentit (8)
Pizzaa saakin syödä sormin.
Puhetavasta sen sijaan paistaa sivistymättömyys ja huonotapaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Muuhun en ota kantaa, mutta pitsa kuuluu syödä sormin.
Juuri näin. Pizzan kiduttaminen haarukalla ja veitsellä tuosta syntilistasta vielä puuttuikin.
Syö sormin pizzeriassa missä muut asiakkaat käyttävät veistä ja haarukkaa. Ap
Pizzeriassakin pizzaa voi syödä käsin. Siististi tietysti. Ruoka suussa puhuminen on ällöä.
Oletteko samalta murrealueelta? Puhekielessä sanojen käytössä on alueellisia eroja. Jossain voi olla aivan tavallista käyttää sanoja jotka muualla kuulostaa oudolta.
Minä syön joka aamu kulhollisen graham-puuroa, jossa on kunnon voisilmä. Ripottelen päälle ruokosokeria, koska se on terveellistä.
Ei tulisi mieleenikään syödä sitä sormin. Miehenikin pitää ajatusta ihan naurettavana.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön joka aamu kulhollisen graham-puuroa, jossa on kunnon voisilmä. Ripottelen päälle ruokosokeria, koska se on terveellistä.
Ei tulisi mieleenikään syödä sitä sormin. Miehenikin pitää ajatusta ihan naurettavana.
Mahdatko puhua totta ?
Muuhun en ota kantaa, mutta pitsa kuuluu syödä sormin.