Koska teit viimeksi valmismuusia? Mitä oli sen kanssa?
Minä tein tänään mummonmuusia ja silakkapihvejä paistoin oheen.
Kommentit (59)
Lidlin muussia tehdään, maidon tilalle 2 dl kuohukermaa ja lopulsi Oivariinia.
Syödään esim. paistetun kuhafileen tai nakkisoosin seurana.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin muusi on hyvää kun vähän tuunaa sitä. Itse laitan sekaan suolaa, voita ja persilja silppua ja siinä on muistaakseni melkein 90 % perunaa. Viimeksi tarjoilin sen kanssa itse tehtyjä lihapullia ja sitä ennen lohta uunissa ja kanttarellikastiketta. Hyvää oli.
Lidlin muusissa on peräti 99 % perunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen yleensä muusit pussista, maistuu minulle. Viimeksi tein tuossa olisko ollut lauantai, muu perhe söi spagettia ja kastiketta mutta mies ei osaa spagettia syödä, joten sille tehtiin pussimuusi suoraan lautaselle vedenkeittimellä.
Helppoa, ei tule tiskiä ylettömästi ja jokainen sai sitä ruokaa mistä tykkää.
Olen sanaton.
Ikinä en eineksiä syö. Niin alas en vajoa.
Ostatko kaupasta valmiiksi teurastettua lihaa tai valmiiksi perunapellolta kerättyjä perunoita?
Ostan, eikä niissä ole mitään lisäaineita.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin muussia tehdään, maidon tilalle 2 dl kuohukermaa ja lopulsi Oivariinia.
Syödään esim. paistetun kuhafileen tai nakkisoosin seurana.
Menee hyvät kermat pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies teki viikko sitten, Felix.
Opin jo lapsena syömään Felix muusia.
Nykyään en oikein enää halua sitä kun teen
yleiskoneella Puikulasta muusin.
Ostan Lapin puikulaa jos sitä saa.Yäk yäk yäk yäk.
En kestä teitä:(
Kannattaa vaihtaa ketjua jos ei provoilija kestä.
Jotenkin kuitenkin kiehtoo lukea teidän tarinoita siitä että mitä kaikkea ihminen voi syödä.
Minä en pystyisi syömään, ei mitenkään!
Mikä teitä vaivaa kun syötte noita moskianne? Eikö teillä ole mitään itsekunniotusta tai makuaistia?
Eihän muusin teossa ole mitään vaivaa?
Syön koska se hyvää. Miksi muuten laittaisin. Ihan sama mitä sä pauhaat. Sun moskavalitukset on vaan itikan paska bittiavaruudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen yleensä muusit pussista, maistuu minulle. Viimeksi tein tuossa olisko ollut lauantai, muu perhe söi spagettia ja kastiketta mutta mies ei osaa spagettia syödä, joten sille tehtiin pussimuusi suoraan lautaselle vedenkeittimellä.
Helppoa, ei tule tiskiä ylettömästi ja jokainen sai sitä ruokaa mistä tykkää.
Olen sanaton.
Ikinä en eineksiä syö. Niin alas en vajoa.
Ostatko kaupasta valmiiksi teurastettua lihaa tai valmiiksi perunapellolta kerättyjä perunoita?
Ostan, eikä niissä ole mitään lisäaineita.
Et siis tee niitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies teki viikko sitten, Felix.
Opin jo lapsena syömään Felix muusia.
Nykyään en oikein enää halua sitä kun teen
yleiskoneella Puikulasta muusin.
Ostan Lapin puikulaa jos sitä saa.Yäk yäk yäk yäk.
En kestä teitä:(
Kannattaa vaihtaa ketjua jos ei provoilija kestä.
Jotenkin kuitenkin kiehtoo lukea teidän tarinoita siitä että mitä kaikkea ihminen voi syödä.
Mikä teitä vaivaa kun syötte noita moskianne? Eikö teillä ole mitään itsekunniotusta tai makuaistia?
Syön koska se hyvää. Miksi muuten laittaisin. Ihan sama mitä sä pauhaat. Sun moskavalitukset on vaan itikan paska bittiavaruudessa.
Niinpä ja hänen itse laittamat ruuat on kuitenkin mauttomia paskakasoja. Kuka niitä syö. Hän itse.
En ole ikinä tehnyt valmismuusia enkä syö sitä myöskään. En pysty syömään sitä vaan saan oksennusrefleksin kuten muidenkin valmisruokien kanssa.
Suon sen teille että syötte niitä. Näyttää maistuvan teille.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan ole tehnyt valmismuusia, enkä aiokaan.
Eihän valmismuusia tarvitse tehdäkään, sehän on valmista.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tehnyt valmismuusia enkä syö sitä myöskään. En pysty syömään sitä vaan saan oksennusrefleksin kuten muidenkin valmisruokien kanssa.
Syöt siis vain puolivalmiita tai valmistamattomia ruokia?
Mummonmuusi on niin järkyttävää paskaa että hyi olkoon. Sitäkö joku oikeesti viihtii syödä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt siis vain puolivalmiita tai valmistamattomia ruokia?
Syön oikeaa ruokaa, jonka alusta loppuun valmistan itse. En syö kaupan eineksiä , kuten muorinmuusia. Hyi.
Taidanpa tehdä tänään ja oheen findusin täysjyväkalafilettä.
Vinkki, jos on riittävän ohutkuorista perunaa, ei tarvitse kuin pestä ja leikata pieniksi paloiksi. Juuri sen verran vettä, että peittyvät kattilassa. Kypsyvät todella nopeasti. Kaada vettä jonkin verran pois, voita ja suolaa sekaan ja survimella muusiksi - ei sähkövatkaimella. Kuoret katoaa sinne sekaan, ei niitä edes huomaa. Laitan vielä sipulin tai puolikkaan kiehumaan sekaan. Ei mene paljon kauemmin kuin pussimuusin sekoittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mummonmuusi on niin järkyttävää paskaa että hyi olkoon. Sitäkö joku oikeesti viihtii syödä?
Ai, minusta se on kuin taivas suussa.
Pakastettu muusi on minusta ihan hyvää, nopeaa kun vain lämmittää, lisää kermaa ja mausteita. Viimeksi söin hirvikäristyksen kanssa (miehen ampuma hirvi, itse paloiteltu ja käristykseksi vuoltu).
Viimeksi oli kiire niin syötiin valmismuusin kanssa kanaa (koska kanaa oli jo valmiina, ei tarvinnut kuin lämmittää). En muista olenko syönyt ennen kanaa muusin kanssa, mutta olihan se ihan hyvää.
Muusin teko perunoista: kuori ja keitä perunat n. 20min, muussaa ne ja lisää maitoa, voita mitä nyt laitattekaan.
Valmismuusin teko: kiehauta vesi, lisää jauhe ja sekoita, joukkoon suolaa ja halutessaan voita.
Että eihän tuo oikeista perunoistakaan tekeminen mitenkään vaivalloista ole, mutta valmismuussi siltikin paljon helpompaa (ja nopeampaa)...