Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun välillä tulee jotain mysteeripimpottajia oven taakse

Vierailija
06.05.2019 |

Kuten esim. tänään. En asu rivarissa enkä kerrostalossa, joten minulla ei ole ovisilmää eikä turvalukkoa. Viereisen makkarin ovesta voi mahdollisesti nähdä ovella olijan tai tämän auton, mutta niin voi tämä tyyppikin sitten nähdä minut. Ja sitähän en halua.

Kotiinkuljetuksista tulee AINA infoa etukäteen ja esim. Postilta soitetaan aina ennen toimitusta. Ei minulle ollut tullut yhtäkään puhelua mistään. Pitää tsekata postiloota tänään, jos siellä olisi joku lappunen.

Mutta tosiaan en avaa jos en odota ketään. En nyt enkä jatkossa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ihan mahdotonta hommata ovisilmä? Liian helppo ratkaisu?

Kuten mielestäni äsken vastasin, ovisilmä ei ole nyt ykköshankinta, kun on ihan tarpeeksi laskuja muutenkin. Sen aika on myöhemmin. Liian helppo asia tajuttavaksesi? Ap

Ovisilmän saa alle kympillä. 

Vierailija
42/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feissarit on myös nyt aloittaneet ovelta ovelle -kiertelyn. Mä olen tosi huono sanomaan niille ettei kiinnosta, kun todellisuudessa kiinnostaisi mutta mulla ei vaan osa-aikatyöläisenä ole varaa lahjoittaa hyväntekeväisyyteen moneen paikkaan (lahjoitan tällä hetkellä yhteen järjestöön). Sitä en taas kehtaa kaikuvassa rappukäytävässä kailottaa, joten koen helpoimmaksi vaihtoehdoksi olla avaamatta ovea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei käy mysteeripimpottajaa, vaan naapurin lapsi on alkanut sarjapimpottaa mun ovikelloa. Luhtikäytävällä meidän seinänaapurina on maahanmuuttajaperhe ja heidän n. 3v lapsensa on viimeaikoina alkanut silloin tällöin pimpottaa ohi mennessään mun ovikelloa huvikseen. Parilla ekalla kerralla vaan vähän naureskelin oven avatessani ja tilanteen huomatessani ja lapsen äitikin näki tilanteen.

Mutta nyt sitä on alkanut tapahtua jo enemmän. Tässä joku päivä sitten lapsi painoi ovikelloa pitempään pohjaan ja kun avasin oven, piltti juoksi nopeasti äitinsä helmoihin. Pyysin äitiä hetkeksi odottamaan ja juttelemaan kanssani. Ei oikein toiminut suomi, eikä englanti. Yritin selittää, että ei ole ok tuommoinen pimpottelu, mutta äiti ei tuntunut ymmärtävän. Lapselle sanoin ihan suomeksi, että ei saa soittaa toisten ovikelloja. Osoitin omaa ovikelloani ja pudistelin päätäni ja rypistin otsaani. Lapsi vain nauroi ja juoksi rappukäytävään. Ärsyttää, kun ei löydy yhteistä kieltä. Katsotaan, olisiko tuo otsanrypistely auttanut yhtään.:D

Vierailija
44/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko remppamyyjiä. Nehän riivaa juuri okt-asukkaita. Putkia, kattoa, ikkunoita, ovia, hälyttimiä, pihaa yms.

Juu tälläsiä liikkuu, ja myös ulkomaalaisia kauppiaita. Meillä okt ovessa lappu " varo koiraa" ja "ei kaupustelua". Jotkut tulee silti koputtelee (ovikelloa ei ole) ja myös nämä alokkaat käy keräämässä rahaa joskus:/

Keräyslippaan kanssa tuleville sotapojille voisin kyllä antaa muutaman lantin, mutta vain sillä ehdolla että se menee joonkin heidän omiin,henkilökohtaisiin  tarpeisiinsa (...esim. kaljaan )

Noihin veteraanituen  varjolla säätiöön kerättäviin varoihin en kyllä sen sijaan  anna yhtä s..tanan penniäkään , mistään senteistä nyt saati puhumattakaan .

Muistan kyllä NIIN hyvin vielä sen  ,mitä v. 1969 kuollut sotaveteraani-isäni aikanaan valtiolta "sai" tukea ,kun työkunto oli häneltä jo lopullisesti mennyt...

Eipä juuri mitään!

Nyt (...kun viimeiset veteraanit ovat melkein satavuotiaita) yrittävät vain kiillottaa kilpeään jonain 'hyväntekijöinä' , nuo sotavaltion ja sen militaarilaitoksen  nykyiset edustajat ja oikeuttaa järjetöntä varustelupropagandaansa  ja (kohta Euroopan viimeisenä maana) nuorten miesten yhä vain edelleenkin pakolla armeijaansa vetämistä, eli tätä nk.yleistä 'asevelvollisuutta.'

SILLOIN eivät kyllä auttaneet ketään tavallista maailmansodan rivimiestä , kun he apua itse omaan elämiseensä ja siinä pärjäämisessään täällä olisivat tarvinneet!

Nyt vain säätiönsä rahoja kartuttavat ja eivätköhän vaan  ne nekin loppumiljoonat panna sitten lopuksi johonkin hävittäjäkaupparahastoon, kun sen viimeisen veteraanin 'iltahuuto' on kaikunut ja veteraani päänsä lopulllisesti kallistanut.

Hävetkööt! 

Vierailija
45/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovikelloleikki kirjoitti:

Jotkut pennut ovat vain keksineet jännittävän 'ovikellojen soitto'- leikin.

Muistan itsekin penskana tehneeni.  Se oli siihen aikaan kun kerrostaloissa oli vielä ns. 'talkkareita'( eli virallisesti sanoen:talonmiehiä) Naapurin sellainen tarttui minun, silloin seitsenvuotiaan käteeni, ja alkoi kamalan pelottavasti huutaen ja ärjyen vetää minua poliisiaseman suuntaan. Itku ja parkuhan siinä pääsi ja meni vielä pissatkin housuun, kun pelästyin hänen raivoaan.

Näin jälkeenpäin ajatellen pidän tuota reaktiota hänen taholtaan kyllä ylimitoitettuna ja uskon, että jos vain joku sellaista aikuisen tekemää vieraan lapsen retuuttamista jalkakäytävällä talon ohi kulkiessaan näkisi, niin olisi hän ehkä itse pian vastaamassa  siellä poliisiasemalla virkavallan tiukkoihin kysymyksiin ja jos talkkari-instituutiota vielä olisi, niin uskoisin että ainakin tuollaisen talonmiehen virka-aika  saattaisi yllättäen häneltä loppuakin tuollaisen kohtelun jälkeen. 

No niin tai näin, enpä ole sen koommin kenenkään ovikelloja asiatta mennyt painelemaan tai rimpauttelemaan...

Kunnolla kun komennettiin niin perille meni. Nykykakarat saa perseillä miten vaan.

Vierailija
46/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurin pentu rämpytti kelloa ja postiluukkua jatkuvasti. 

Sanoin lapselle, sanoin äidille. Ei mitään reaktiota. Alkoi mennä hermot kun oma vauva heräili tuohon.

Kerran kun lapsi oli rämpyttämässä luukkua hiivin ovelle ja potkaisin täysiä ovea. Lapsi pelästyi, lensi selälleen ja alkoi itkemään. Ja loppui häiriköinti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme