Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun välillä tulee jotain mysteeripimpottajia oven taakse

Vierailija
06.05.2019 |

Kuten esim. tänään. En asu rivarissa enkä kerrostalossa, joten minulla ei ole ovisilmää eikä turvalukkoa. Viereisen makkarin ovesta voi mahdollisesti nähdä ovella olijan tai tämän auton, mutta niin voi tämä tyyppikin sitten nähdä minut. Ja sitähän en halua.

Kotiinkuljetuksista tulee AINA infoa etukäteen ja esim. Postilta soitetaan aina ennen toimitusta. Ei minulle ollut tullut yhtäkään puhelua mistään. Pitää tsekata postiloota tänään, jos siellä olisi joku lappunen.

Mutta tosiaan en avaa jos en odota ketään. En nyt enkä jatkossa.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tahalliset häirikkö- tai yöpimpottelijat ovat erikseen, mutta kyllä kai maailmassa on tarkoituksena, että ihmiset pääsääntöisesti avaavat oven ja katsovat kuka siellä on. Omakotitaloonkin saa muuten ovisilmän! :) Jos siellä oven takana on joku pahantahtoinen, niin kyllä se sisään pääsee vaikka et avaisikaan ovea. Jos se taas on joku asuntomurtoja varten urkkija, niin jos et avaa, niin sitten ne rosvot luulee että ketään ei ole kotona. Ja saattavat alkaa murtopuuhiin. Jos taas avaat, ne näkevät, että tuolla ollaan, ei kannata mennä. Voi hyvänen aika!  Kuinkahan usein siellä oven takana pimpottelee joku murhamies tai mielisairaalasta karannut?!? Koettakaa nyt hyvät ihmiset miettiä, mitä kaikkia mahdollisuuksia saattaa mennä ohitsenne, kun ette avaa ovea!

Vierailija
22/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla soi ovikello kello kolme pari vuotta sitten. Avasin, siellä oli huoltomies, alakertaan oli alkanut tulla vettä. Ei tullut mun kämpästä, katsottiin kaikki hanat, tiskikoneet, pesukoneet jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä avaan tällöin oven ja kysyn mitä asiaa.

Mitä ihmeen ihmisarkoja sekopäitä te ovea avaamattomat oikein olette? Menkää lääkäriin jos noin ahdistaa!

Sinäkö se siellä oven takana aina olet, valmiina laukomaan jotain ovelia mollauksia? Itse taidan jatkossakin toimia kuin ap ja jättää oven avaamatta mysteeripimpottajille.

Vierailija kirjoitti:

En ikinä ole ymmärtänyt tätä ettei avata ovea jos ei tiedä kuka siellä on tai sitten nämä jotka ei vastaa tuntemattomiin numeroihin.

Pienet piirit on oltava ihmisillä ja pidän tätä jonkinlaisena mt ongelmana.

Miksi pidät pieniä piiriä mt-ongelmana?

Ei vaan sitä ettei uskalleta avata ja kommunikoida ihmisten kanssa suoraan.

Okei, entäs mikä tuo pienet piirit -juttu oli?

Mitä mieltä olet mt-ongelmista?

Vierailija
24/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen ihmisarkoja sekopäitä te ovea avaamattomat oikein olette? Menkää lääkäriin jos noin ahdistaa!

Ööö no en tosiaankaan avaa, kun en tiedä kuka oven takana on. Luuletko että kukaan ei voi ikinä tunkeutua sisään väkisin? :D oletpa tyh-mä!

Aina voi yrittää...

Ja mikäpä on todennäköisyys tuollaiselle? 0,000000001 varmaan.

Miten pärjäät elämässäsi jos olet tuollainen luuseri?

:DDDD En todellakaan avaa ovea suoraan sängystä nousseena, etenkään kun en tiedä kuka siellä on ja miksi. En kyllä muutenkaan avaa jos en odota ketään. Deal with it :D

Voi kuule, ihan herttaisen yhdentekevää jonkun kaltaisesi ihmisaran pellen skitsoilut minulle! :D

Onhan vehot tiukasti kiinni ettei VAAN kukaan näe? * t i r s k*

Vierailija
25/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anders kirjoitti:

Tietysti tahalliset häirikkö- tai yöpimpottelijat ovat erikseen, mutta kyllä kai maailmassa on tarkoituksena, että ihmiset pääsääntöisesti avaavat oven ja katsovat kuka siellä on. Omakotitaloonkin saa muuten ovisilmän! :) Jos siellä oven takana on joku pahantahtoinen, niin kyllä se sisään pääsee vaikka et avaisikaan ovea. Jos se taas on joku asuntomurtoja varten urkkija, niin jos et avaa, niin sitten ne rosvot luulee että ketään ei ole kotona. Ja saattavat alkaa murtopuuhiin. Jos taas avaat, ne näkevät, että tuolla ollaan, ei kannata mennä. Voi hyvänen aika!  Kuinkahan usein siellä oven takana pimpottelee joku murhamies tai mielisairaalasta karannut?!? Koettakaa nyt hyvät ihmiset miettiä, mitä kaikkia mahdollisuuksia saattaa mennä ohitsenne, kun ette avaa ovea!

Millä todennäköisyydellä ihmiseltä menee jokin hyvä mahdollisuus ohitseen, jos hän ei avaa ovea?

Vierailija
26/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko remppamyyjiä. Nehän riivaa juuri okt-asukkaita. Putkia, kattoa, ikkunoita, ovia, hälyttimiä, pihaa yms.

Vierailija
27/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö no en tosiaankaan avaa, kun en tiedä kuka oven takana on. Luuletko että kukaan ei voi ikinä tunkeutua sisään väkisin? :D oletpa tyh-mä!

Aina voi yrittää...

:DDDD En todellakaan avaa ovea suoraan sängystä nousseena, etenkään kun en tiedä kuka siellä on ja miksi. En kyllä muutenkaan avaa jos en odota ketään. Deal with it :D

Voi kuule, ihan herttaisen yhdentekevää jonkun kaltaisesi ihmisaran pellen skitsoilut minulle! :D

Välinpitämättömyytensä korostaminen on paradoksaalista.

eri

Vierailija
28/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anders kirjoitti:

Asun erillistalossa ja olen kyllä erittäin tietoinen, että tännekin saa ovisilmän. Se ei nyt ole kuitenkaan ollut ykköshankintana täällä, kun laskuja on ihan tarpeeksi muutenkin :)

Ja sehän on mahtavaa, jos murtomiehet ryhtyvät hommiin ja saan heistä videokuvaa poliisille vietäväksi. Miksi sen pitäisi olla huono asia? :D

Vierailija
29/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi yrittää...

Verhot ovat tiukasti kiinni, ettei aurinko paista liian kirkkaasti sisään. :) On nimittäin niin valoisa talo ettei tosikaan. Vähän liiankin.

Vierailija
30/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutinen:

Ovikelloa ei ole mikään pakko pitää käytössä, eikä siihen ole mikään velvollisuus vastata, vaikka se soisikin.

Vierailija
31/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla soi ovikello kello kolme pari vuotta sitten. Avasin, siellä oli huoltomies, alakertaan oli alkanut tulla vettä. Ei tullut mun kämpästä, katsottiin kaikki hanat, tiskikoneet, pesukoneet jne.

No minulla on erillinen talo, joten tiedän että tällaisista asioista ei koskaan tule kukaan ovelle. Ap

Vierailija
32/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutinen:

Ovikelloa ei ole mikään pakko pitää käytössä, eikä siihen ole mikään velvollisuus vastata, vaikka se soisikin.

Uutinen: Tilaan tavaraa toisinaan kotiinkuljetuksella, joten on suht kätevää tietää, milloin kuljetus on ovella. En kuule mitään koputteluja. Luulitko olevasi kovinkin näppärä? Ap

Vierailija
33/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luuletko, että jos ei omista ovikelloa, niin rimputtelija katoaa toiseen todellisuuteen? :DDD En kamalasti tykkää ajatuksesta, että joku on odottamatta oveni takana.

Vierailija
34/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pennut ovat vain keksineet jännittävän 'ovikellojen soitto'- leikin.

Muistan itsekin penskana tehneeni.  Se oli siihen aikaan kun kerrostaloissa oli vielä ns. 'talkkareita'( eli virallisesti sanoen:talonmiehiä) Naapurin sellainen tarttui minun, silloin seitsenvuotiaan käteeni, ja alkoi kamalan pelottavasti huutaen ja ärjyen vetää minua poliisiaseman suuntaan. Itku ja parkuhan siinä pääsi ja meni vielä pissatkin housuun, kun pelästyin hänen raivoaan.

Näin jälkeenpäin ajatellen pidän tuota reaktiota hänen taholtaan kyllä ylimitoitettuna ja uskon, että jos vain joku sellaista aikuisen tekemää vieraan lapsen retuuttamista jalkakäytävällä talon ohi kulkiessaan näkisi, niin olisi hän ehkä itse pian vastaamassa  siellä poliisiasemalla virkavallan tiukkoihin kysymyksiin ja jos talkkari-instituutiota vielä olisi, niin uskoisin että ainakin tuollaisen talonmiehen virka-aika  saattaisi yllättäen häneltä loppuakin tuollaisen kohtelun jälkeen. 

No niin tai näin, enpä ole sen koommin kenenkään ovikelloja asiatta mennyt painelemaan tai rimpauttelemaan...

Vierailija
35/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jotkut pennut ovat vain keksineet jännittävän 'ovikellojen soitto'- leikin."

Ei täällä asu mitään pentuja. Kuulin oven läpi auton oven äänen, mutta en ehtinyt näkemään mitään ikkunasta. Heräsin tuohon rimputteluun ja hetken aikaa mietin, että soittiko joku oikeasti ovikelloa vai näinkö unta vai kuulinko harhoja. Tänne ei oikein kukaan tule ilman autoa, kun asun niin syrjässä että auto on aikalailla pakollinen.

Ap

Vierailija
36/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ihan mahdotonta hommata ovisilmä? Liian helppo ratkaisu?

Vierailija
37/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun oveni taakse tulee harvoin tuntemattomia rimputtelemaan ja hyvä niin. Tosin jokunen kuukausi taaksepäin joku oli yhden aikaa yöllä soittelemassa. Varmaan sanomattakin selvää etten avannut. Asunnossani on aiemmin asunut joku huumeihminen, joten saattoi liittyä siihen jotenkin.

Tuttavan talossa syttyi tulipalo ja kun yrittivät ovikelloja soittamalla saada tietoa asukkaille, niin käytännössä kukaan ei avannut oveaan.

Onneksi tuli ei levinnyt siitä yhdestä asunnosta, mutta olisi voinut käydä huonosti näille ketkä ei avannut

Jos naapureita pitää varoittaa tulipalosta, niin eiköhän siinä rämpytetä ovikelloa, hakata ovea ja karjuta "tulipalo", niin ainakin itse tekisin. Huutaminen kuuluu oven läpi.

Vierailija
38/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kamera jo portilla. Pysyvät kaiken maailman kaupustelijat ja uskonnon tyrkyttäjät tehokkaasti tontin ulkopuolella.

Vierailija
39/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ihan mahdotonta hommata ovisilmä? Liian helppo ratkaisu?

Kuten mielestäni äsken vastasin, ovisilmä ei ole nyt ykköshankinta, kun on ihan tarpeeksi laskuja muutenkin. Sen aika on myöhemmin. Liian helppo asia tajuttavaksesi? Ap

Vierailija
40/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko remppamyyjiä. Nehän riivaa juuri okt-asukkaita. Putkia, kattoa, ikkunoita, ovia, hälyttimiä, pihaa yms.

Juu tälläsiä liikkuu, ja myös ulkomaalaisia kauppiaita. Meillä okt ovessa lappu " varo koiraa" ja "ei kaupustelua". Jotkut tulee silti koputtelee (ovikelloa ei ole) ja myös nämä alokkaat käy keräämässä rahaa joskus:/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän