Väite: mies tekee aina niin kuin hänelle itselleen on mukavinta
Huolimatta siitä, aiheuttavatko toimensa ylimääräistä vaivaa, epämukavuutta tai suoranaista vaaraa toisille ihmisille.
Oletko samaa mieltä vai et?
Kommentit (11)
Väitteesi saattaa pitää paikkansa.
Omalla kokemuksellani en allekirjoita. Lähes kaikki kohdalleni osuneet miehet ovat olleet päinvastaisia.
Itsekäs, vastuuntunnoton ja empatiakyvytön IHMINEN tekee aina niinkuin hänelle itselleen on mukavinta. Myös mies.
Jotkut ihmiset ovat itsekkäitä. Sukupuolella ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa.
Kymmenkunta vuotta olen uhrannut elämästäni vaimon ja perheen hyväksi. Luopunut kaikesta omasta mukavuusesta. Urasta, terveydestä, harrastuksista, varallisuudesta, itsetunnostakin. Palkkioksi sain katkeran, valittavan ja vihaisen eukon, joka inhoaa lapsiamme ja vihaa mua.
Kyllä suurin osa miehistä, käsittääkseni lähes kaikki, tekevät päivittäin aivan toisin. Ainakin omasta mielestään. On eri asia, kuka arvioi missäkin tapauksessa: työkaverit, asiakkaat, alaiset, esimiehet, puoliso, lapset, sukulaiset, vanhemmat vai ystävät.
En kyllä omassa tuttavapiirissä huomaa juurikaan eroa eri sukupuolien välillä itsekkyydessä. Ylipäätään tunnen patologisen itsekkäitä ihmisiä varsin vähän, mutta ehkä tuossa pienessä joukossa miehet ovat yliedustettuina (eli tyyliin 3-4 miestä ja 1-2 naista) Tämä ei saa silti minua allekirjoittamaan väitettä: "mies tekee aina niinkuin hänelle itselleen on mukavinta"
Jälleen yksi aloittaja, joka kuvittelee, että on olemassa sellainen kloonattu, keskusälyn kauko-ohjauksella toimiva ihmisryhmä kuin miehet.
Ostikossa painovirhe, korjaan:
Väite: nainen tekee aina niin kuin hänelle itselleen on mukavinta
Koska olet kuullut miehen sanovan, että naisen tulisi hyväksyä hänet sellaisenaan, tai miksi minä mitään naisen eteen tekisin..?
Kyllä jotkut ihmiset toimivat näin. Mutta ei kaikki.