APUA! Univaikeuksista, mitä teen.
Jos seuraava päivä on työpäivä, nukun todella huonosti. En saa unta, heräilen ja kamalinta on herätä aamulla klo 4.20 pyörimään sängyssä, tietäen että uni ei enää tule. Viikonloppuisin nukun ihan ookoosti.
Olen ihan loppu :(
Mikä tähän auttaa, pelkään että romahdan kohta.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Unohtui kertoa, että lääkärillä olen käynyt. Sain Mirtazapin reseptin, mutta siitä ei sanottavasti hyötyä ole ollut nukkumiseen.
Muuten lääkäri ei ollut lainkaan kiinnostunut kokonaisuudesta.
-ap
Sitä ne kirjoittaa vaikkei siitä ole mitään hyötyä.
Miten Mirtazapiinista ei ole hyötyä? Millaista annosta otatte?
Nimim. "Jo 5 vuotta tyytyväisenä Mirtazapinilla nukkunut"
Mene uudelleen ja sano että ehdotuksesi ei toiminut, mitä keksitään seuraavaksi? Väsymyksesi vaikuttaa tietysti kykyysi ajatella ja toimia, tehdä järkeviä päätöksiä ja muutoksia.
Mitä kaikkea olet itse jo kokeillut ongelman ratkaisemiseksi, oletko lukenut unikirjat läpi?
Vähän tulee kertomastasi mieleen jokin arkielämääsi liittyvä seikka, jos kerran viikonloput menevät ok. Töihin tai muihin velvoitteisiin liittyvä siis. Milloin viimeksi olet syvemmin pohtinut, ovatko työsi ja osaamisesi ja voimavarasi synkassa keskenään ja mitä voisit tehdä, jos eivät ole?
Ahdistaa ehkä iltaisin niin paljon tai työ ei ole mieluisaa tai on unihäiriö mm. Hikiliikunta etenkin ulkona on hyväksi, parantaa unen laatua huomattavasti. Antistress ja toinen pussissa oleva irtotee missä on sinistä etiketissä, ovat hyviä. Tossa toisessa on kamomillaa mutta stydimpää kuin normi kamomillatee. Melatoniini on jees, mutta en tiedä käykö tuon lääkkeesi kanssa. Joistain apteekeista saa 3 mg melatoniinia. Sellainen, missä on teaniinia on myös jees. Ja tää toimii https://luontaiscenter.fi/Sininen-Uni-Melatoniini-150-tabl-1-mg Tosin, jos heräät aamuyösrä niin joku pitkävaikutteinen voisi toimia paremmin. Heräätkö hyvin herätykseen, ettet stressaa sitä heräämistä.. Radiosta herätystä toiseen huoneesen voisi harkita tai kovaäänistä herätyskelloa. Viikonloppuna ei passaa nukkua älyttömästi. Jos onkin enemmän yörytmissä elävä, sekin on mahdollista. Oon kuullut unihoitajistakin. Melatoniineja ei suositella kauhean pitkäaikaiseen käyttöön, mutta minusta parempi kuin nukahtamis- tai unilääkkeet. Mielestäni mirtan pitäis auttaa ahdistukseenkin, oletkohan kauan sitä käyttänyt tai voisiko annosta nostaa.. Makuuhuoneen siisteyteen kannattaa panostaa. Alkoholi heikentää unen laatua. Jos iltaisin juo paljon kahvia, voi sitä koittaa vähentään. Villasukat jalassa saattaa nukahtaa helpommin😍👍 halutessaan voi huolia jossain kohtaa purkaa paperille, ns. huoli-hetki. Tai jos pystyy puhumaan jollekin, mieluiten sellaiselle jolla kokemusta asiasta, ei oo meinaan mikään helppo juttu. Paljon voimia sinulle ja mukavaa kesän odotusta, mistä tulikin mieleen että pimennysverhot on kanssa hyvä ja ettei tuo kännyä makkariin, lukee vaikka illalla mieluummin lukuvalon kanssa.
Jos on joku työpaine tms., mieti voisko sille tehdä jotain. Työpaikan tai alan vaihto vaatii rohkeutta, mutta vaan yksi elämä elettävänä, siitä paras tehdä mieluisa sellainen. Voihan yksityisasiatkin mietityttää, olisko niissä jotain tarpeen muovata?
Unohtui kertoa, että lääkärillä olen käynyt. Sain Mirtazapin reseptin, mutta siitä ei sanottavasti hyötyä ole ollut nukkumiseen.
Muuten lääkäri ei ollut lainkaan kiinnostunut kokonaisuudesta.
-ap