Miten toimia kun anoppi on täysverinen narsisti.
Ja mies pakottaa kylään sinne. Alkaa vaikuttaa koko perheeseen hänen mielensairaus.
Kommentit (41)
Aamut ja aamupäivästä voi hoitaa, sitten alkaa se törpötteleminen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
On sulla ongelma ..
Niin on. Sitä ei tiedä ennen kun kohdalle sattuu..
Vierailija kirjoitti:
No ei tuota voi lasten kanssa kahdelleen jättää.
Ap
Miksi se pitäisi jättää kahdelleen?
Vierailija kirjoitti:
Siis oliko se anoppi nyt narsisti vai pelkkä juoppo?
Molempia. Narsismi näkyy selvimmin humalassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi se pitäisi jättää kahdelleen?
Että vanhemmat saisi aikaa kahdelleen?
Ai tämäkö se ongelma olikin? Anoppia tarvittiin lapsenvahdiksi, eikä se ole hyvä siihen. Miten olis MLL:n maksullinen lastenvahti?
Pysy kaukana anopista ja hoidata lapset jollakulla muulla. So simple.
Vierailija kirjoitti:
Pysy kaukana anopista ja hoidata lapset jollakulla muulla. So simple.
Emme tarvitse omaa aikaa, muttei myöskään lisästressiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pyydä anoppisi keskustelemaan tänne. Olisi kiva kuulla hänen versio asioista. Jotenkin uhriudut nyt tässä.
Olen uhri. En uhriudu ja tottakai hän osaisi taitavana manipuloijana kääntää asiat edukseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko äidin tilalle tullut nyt anoppi ?
Jos joku aukoo päätään etkä halua kuunnella karjaistaan kuuluvalla äänellä "turpa kiinni ! "
Häh? No tuohonhan se lopulta menee ja sitten minä olen taas se paha siinä ja minut mustamaalataan koko suvulle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko äidin tilalle tullut nyt anoppi ?
Jos joku aukoo päätään etkä halua kuunnella karjaistaan kuuluvalla äänellä "turpa kiinni ! "Häh? No tuohonhan se lopulta menee ja sitten minä olen taas se paha siinä ja minut mustamaalataan koko suvulle.
Ap
Entä sitten ? Mitä väliä sillä on ?
Tarvitseeko siitä suvusta ja sen ajatuksista huolta kantaa.
Ystävänsä voi valita , sukulaisiaan ei .
Mulla on samanlainen, ei juoppo mutta ääriuskovainen. Voimia sulle. Pysy kaukana ja oot tekemisissä vain ihan pakolliset. Lapsia ei sen hoitoon kannata jättää.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi käytti mua monesti ilmaisena lapsenvahtina kun olin nuori. Lastemme serkulle. Itse istui tasapersettä ja veti keppanaa.. Olin ainut selvänä.
Ap
Onko anoppisi lastesi serkkujen äiti.
Menee jo kauniiden ja rohkeiden puolelle teidän suku
Mun mielestä keskivertomies on lähes aina niin kiinni äidissään, ettei se vaimokaan taida kauas emosestaan heittää. On mullakin ollut ongelmani anopin kanssa nuorena, mutta se oli ihan mun omaa syytäni. Ei vahvaa ja kokenutta ihmistä mitkään anopin höpinät liikuta. Ehkä just pahin virhe olis näyttää se. Ja toiseksi pahin virhe se, että uhoaa vastaan. Eihän siitä seuraa muutakuin lapsellista ja typerää riitaa. Hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen uskaltaa näyttää myös heikkouttaan. Enpä olisi anoppini aikana mennyt niin toimimaan. Mutta asian voi ajatella myös käänteisesti. Mitä kertoo ihmisestä se, jos hän lyö lyötyä. Ei kovin hyvää. Anoppi oli erittäin moittimishaluinen myös kaikkia muita kohtaan.
Vahvista positiivisia voimavarojasi. Tuollainen tilanne on inhottava. Älä vain rupea mihinkään matalamielisyyteen. Kun toimit niin, että ulkopuolisetkaan ei voi sinua mistään syyttää, annat itsestäsi vahvan ihmisen vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi käytti mua monesti ilmaisena lapsenvahtina kun olin nuori. Lastemme serkulle. Itse istui tasapersettä ja veti keppanaa.. Olin ainut selvänä.
Ap
Onko anoppisi lastesi serkkujen äiti.
Menee jo kauniiden ja rohkeiden puolelle teidän suku
Ei vaan lapsi oli anopilla "hoidossa" mutta minut miehen kanssa houkuteltiin aina heille ja minut keskitettiin lapsenvahdiksi. Näin.
Ap
Mene vaan kylään ja anna anopin puhua omiaan ja häpäistä itsensä. Älä provosoidu vaan yritä käyttäytyä asiallisesti. Älä päästä ihon alle kuten jo neuvottiin. Pura kiukkusi vasta kotona. Nimim. Kokemusta narsistisesta anopista ja vielä hullummasta tyttärestään.
Vierailija kirjoitti:
Minimi kontakti, lyhyet vierailut.
Älä puhu omista asioistasi ikinä MITÄÄN, pure hammasta ja ajattele positiivisia asioita anopin puheista ja teoista välittämättä. Älä reagoi millään tavalla hänen ”hulluuksiinsa”.
Tämä. Äitini on myös the big narsisti, olemme siskoni kanssa todenneet tuon "älä puhu mitään omista asioistasi" säännöksi numero 1.
Muuten asioitasi tullaan käyttämään raaka-aineena suuressa kertomuksessa, jossa ihmisiä laitetaan rankingiin ja vain vahvimmat selviytyvät.
Ap