Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi melkein kaikilla naisilla on korvakorut?

Vierailija
06.05.2019 |

Ja nyt tänne jonkun satunnaisen naisen ei tarvitse tulla mainitsemaan, että hänelläpä ei ole. Katsokaa katukuvaa niin huomaatte.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kiinnittänyt huomiota kuin telkkarissa. Itse en juuri käytä, vaikka reiät on, mutta en muista muidenkaan koruja huomioineeni.

Vierailija
2/28 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siitä on tullut oletusarvo että laittaa korvakorut. Kukaan ei kysy aiotko laittaa vaan pelkästään milloin laitat reiät. Koska korvakorut on hyvännäköiset.

Ainakin näin oli minulla. tosin koska uin vastavirtaan niin en ole vielä laittanut ikää 45 v eikä tyttönikään(11v) ole vielä laittanut reikiä. En ole kieltänyt tyttöä ja jos olisi halunnut reiät niin olisin ne laitattanut hänelle jo kun täytti 10.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edes reikiä. Mihin niitä koruja tarvii?

Vierailija
4/28 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mun mielestä ne on söpöt.

(Mihin sitä meikkiä tarvii? Mihin mitään tarvii...)

Vierailija
5/28 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla on koska ne on kauniita ja tykkään kauniista asioista. Muiden puolesta en osaa mennä sanomaan. En kylläkään käytä niitä päivittäin.

Vierailija
6/28 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus juhlissa käytän korvakoruja, vaikkei mulla ole korvissa reikiä. Olen kerran tilannut Kiinasta ison pussin niitä korvareiättömille tehtyjä muuntokappaleita, joten nopsasti saan korvakoruista kuin korvakoruista itselleni sopivat. Ei mulla kyllä ole muitakaan lävistyksiä.

Vierailija
7/28 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvikset on kivat, nuorena jo laitatin. Pienistä/maltillisen kokoisista korviksista tykkään.

Vierailija
8/28 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo pidä paikkaansa? Oman ikäisilläni enemmistöllä taitaa olla, mutta esimerkiksi tyttärieni ikäisillä ei näytä läheskään niin monella olevan.

Vierailija
9/28 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittaisin aloittajalle hieman itsekritiikkiä tällaisten pöllöaloitusten kanssa. Miksi lähes kaikilla ihmisillä on aivot?

Vierailija
10/28 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus juhlissa käytän korvakoruja, vaikkei mulla ole korvissa reikiä. Olen kerran tilannut Kiinasta ison pussin niitä korvareiättömille tehtyjä muuntokappaleita, joten nopsasti saan korvakoruista kuin korvakoruista itselleni sopivat. Ei mulla kyllä ole muitakaan lävistyksiä.

Millaisia nämä on? Minullakaan ei ole reikiä enkä uskalla laitattaakaan.

Vierailija
11/28 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt samaa. Jotenkin huvittavaa että korvikset on ok jo jollain 4v:llä, mutta esim. napakorua ei moni hyväksy vielä teinillekään.

Samoin kysytään usein että miksi sulla ei ole korvissa reikiä. Ei keneltäkään mieheltä kysytä. Harvemmin myöskään kysellään että miksi sulla ei ole rannekorua tms. Mikä niissä korvakoruissa on niin erityistä?

Vierailija
12/28 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö....no ehkä siksi että ne on kivat. Itse tykkään, ihan sama mitä mieltä muut on :D

Vierailija
13/28 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakorut hyväksytään taaperoillakin , mutta kun annoin 11 v tyttäreni ottaa nenäkorun, pienen huomaamattoman napin niin sitä pidettiin ihan hirveänä asiana.

Vierailija
14/28 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että se muoti on menossa pois nykytytöillä. Tai se on jotenkin enemmän cool, jos ei ole lävistänyt korvalehtiään. Mun 12-vuotiaalla tytöillä ei ole reikiä, eikä haluakaan, myös hänen kavereissaan on samanlaisia. Muuten kyllä käyttävät koruja.

Vierailija
15/28 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole muuten katsonut muiden korviin, en ole mikään kyyläri.

Itselläni korvikset ovat olleet jo yli 30 vuotta ja saavat olla tästä eteenpäinkin. Jos kuitenkin mietin ystävieni tai vaikka työkavereiden korvistilannetta, niin en osaa yhtään sanoa kenellä on ja kenellä ei ole. Kahdella tyttärelläni, 15 ja 17 vuotiaille, ei ole korviksia, eivät ole tainneet koskaan edes sanoa asiasta.

Vierailija
16/28 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvakorut hyväksytään taaperoillakin , mutta kun annoin 11 v tyttäreni ottaa nenäkorun, pienen huomaamattoman napin niin sitä pidettiin ihan hirveänä asiana.

Siinä on isommat infektioriskit ja reikä tulee näkymään aika rumasti jos ei haluakaan enää käyttää korua. Taidat kuitenkin provoilla koska kukaan ammattilainen ei tee nenälävistystä noin nuorelle.

Vierailija
17/28 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että se muoti on menossa pois nykytytöillä. Tai se on jotenkin enemmän cool, jos ei ole lävistänyt korvalehtiään. Mun 12-vuotiaalla tytöillä ei ole reikiä, eikä haluakaan, myös hänen kavereissaan on samanlaisia. Muuten kyllä käyttävät koruja.

Coolista en tiedä, ei tuota sanontaa ole kukaan käyttänyt enää kahteenkymmeneen vuoteen. Nykytytöillä on päässään piuhat tai jättikuulokkeet.

Vierailija
18/28 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt samaa. Jotenkin huvittavaa että korvikset on ok jo jollain 4v:llä, mutta esim. napakorua ei moni hyväksy vielä teinillekään.

Samoin kysytään usein että miksi sulla ei ole korvissa reikiä. Ei keneltäkään mieheltä kysytä. Harvemmin myöskään kysellään että miksi sulla ei ole rannekorua tms. Mikä niissä korvakoruissa on niin erityistä?

Ei minulta ole koskaan kysytty. En käytä koruja, koska kaivosteollisuus on yksi pahimpia luonnontuhoajia.

Vierailija
19/28 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kulttuuriin jäänyt tapa. Aika monilta nykyisiltä aikuisilta naisilta on korvat lävistetty ala-asteikäisinä, ja pitäähän korviksia sitten pitää ettei ne reiät umpeudu kun on kerran lävistetty.

Asia erikseen ovat ne joilla on korvissa useampi lävistys tai sellaisilla levennyskoruilla laajennetut korvalävistykset. Heillä kyse on tietoisesta tyylivalinnasta. Lähestulkoon kaikki muut on korvansa rei'ittäneet ihan vaan koska se on tapana.

Vierailija
20/28 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kulttuuriin jäänyt tapa. Aika monilta nykyisiltä aikuisilta naisilta on korvat lävistetty ala-asteikäisinä, ja pitäähän korviksia sitten pitää ettei ne reiät umpeudu kun on kerran lävistetty.

Asia erikseen ovat ne joilla on korvissa useampi lävistys tai sellaisilla levennyskoruilla laajennetut korvalävistykset. Heillä kyse on tietoisesta tyylivalinnasta. Lähestulkoon kaikki muut on korvansa rei'ittäneet ihan vaan koska se on tapana.

Tyyli? Tarkoitat kai naurettavan näköinen tyylittömyys?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi