Mut pitää päästää yliopistoon, kun olen jo 7 vuotta yrittänyt
Muuten syrjäydyn ja jään kotiin. Tämäkö olisi parempi?
Kommentit (47)
Olisit työelämässäkin yksi niistä ankeuttajista, jotka kuvittelevat saavansa kaiken tekemättä mitään. Tai vinkua jaksavat.
Asiantuntijoitahan se työelämä sitten kaipaa ja ehkä olisi syytä siirtyä kevyempään, tittelipätijät kuule tippuu kelkasta ennen keskijohtoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei herrane aika, tuolla aikaa olisit jo lukenu merkonomiksi ja oikeistradenomiksi, miksi et ole opiskellu ja mitä olet oikein tehny??
Pääasiassa kotona.ap
Mikäs on pohjakoulutus? Miksi haet juuri oikikseen?
Vierailija kirjoitti:
Olen ylioppilas. Oikeustiede on kutsumus.ap
Oikeustiede on miesten valtaama ala, joten ei sinne tällaista sitkeää naista haluta.ap
Luovuta jo ja hyväksy tyhmyytesi.
Jos 7 kerralla ei pääse yliopistoon, niin ei tule pääsemään koskaan. Se kertoo siitä, ettei ole hajuakaan osaamisesta. Ala on vaativa ja siinä on suuri vastuu . Sinne ei oteta ketä vaan. Avoimen kautta nyt on ihan turha yrittää. Avoimeen haetaan, kun on kuitenkin jonkin verran taitoa alalle 7 kertaa yrittäneellä harvoin on minkäänlaista taitoa alaa kohtaan. Minusta avoimen opiskeluun on siis turha tuhlata aikaa. Et tule pääsemään avoimen kautta yhtään sen paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsumuksen ja haihattelun ero on se, että olisit jo sisällä, mikäli se kutsumuksesi olisi.
Oletko kuullut Alkio Opistosta? Voisi toimia sulle. Mun kaveri pääsi sen kautta yliopistoon :)
Ei ole sen arvoista. Ihan oikeasti, opiskelu oikiksessa on rankkaa, sitten siihen päälle kilpailu arvosanoista, harjoittelupaikoista ja lopulta työpaikasta. Kouluttautua pitää myös valmistumisen jälkeen. Työ on stressaavaa ja palkka ei todellakaan ole sen arvoista että muu elämä jää sivuun töiden takia. Oikikseen kannattaa mennä vain jos se on sinun kutsumuksesi ja vietät vapaapäivätkin kirjastossa lukien lakikirjoja huvin vuoksi.
Oot siis 7 vuotta lukenu oikiksen pääsykokeisiin ja käyny niisä joka vuosi?
Kuka sun laskut maksaa ja ruuat, jos et oo töissäkään??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin olen. Siinä on katsos vain se, että olen heikko ollut aina. Voihan sitä tietysti A:n papereilla ylpeillä, jos haluaa. Minä en halua. Ylioppilas ei kerro yhtään mitään. Mulla on ollut kouluaikana vaikeita oppimisvaikeuksia ja keskiarvo riitti juuri lukioon. Ammattikouluun pääsin. Tuskin on sinullakaan kovin kummoiset paperit, jos 7 kertaa yrität samaan paikkaan.
Miksi ajattelet sen olevan kutsumus? Millaisiin työtehtäviin haluaisit sijoittua?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sen arvoista. Ihan oikeasti, opiskelu oikiksessa on rankkaa, sitten siihen päälle kilpailu arvosanoista, harjoittelupaikoista ja lopulta työpaikasta. Kouluttautua pitää myös valmistumisen jälkeen. Työ on stressaavaa ja palkka ei todellakaan ole sen arvoista että muu elämä jää sivuun töiden takia. Oikikseen kannattaa mennä vain jos se on sinun kutsumuksesi ja vietät vapaapäivätkin kirjastossa lukien lakikirjoja huvin vuoksi.
Sä oot katsonut liikaa lakisarjoja. Juristi voi myös valita letkeän virasto/inhouse duunin hyvällä palkalla ja työajalla, ei ole pakko olla espalla yötä päivää oleva aa-tston partneri. Lisäksi vielä on se mahdollisuus mennä aa/teollisuus/pankkipuolelle tienaamaan sitä plus 10 000€ jos sitä haluaa, eli mukava ammattihan tämä on.
Ap, oikiksessa opiskelu tuottaa vaikeuksia jopa niille, jotka pääsevät sisään ykkösellä (eli ovat selkeästi älykkäämpiä ja oikikseen paremmin soveltuvia kuin sinä). Jos ei 7 kerran jälkeen paikka aukea, et pärjäisi oikiksessa/juristina. Pelkkä halu ei riitä, pitää olla soveltuvuutta professioon.
T. ON, kohta puoliin OTM
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas sama vinkuja. Usko jo, että sinusta ei ole sinne oikikseen. Ei lahjoja sinne.
F
Elätä mua sitten prkele. Mikä sä oot sanomaan noin?ap
Mielestäni olen ihan pätevä sanomaan noin. Ensimmäisellä kerralla sisään oikikseen ja valmistuin v. 97. Sen jälkeen auskultoinu, ollu syyttäjänä, oikeusaputoimistossa, yksityisellä, edunvalvontatoimistossa ja nyt oma yritys vuodesta 2006. Asianajotentti ja syyttäjätentti suoritettuna valmistumisen jälkeen. Joten ihan kelvollinen sanomaan asiasta.
Tämä työ ei ole sinulle kutsumus, vaan päähänpinttymä, että olis hienoa olla juristi/asianajaja. Ei sinusta ole tälle alalle. Vaatii jatkuvaa lukemista ja vielä sen lukemisen ymmärtämistäkin. "Jostakin" syystä minusta tuntuu, että tuo asioiden ja realiteettien ymmärtäminen ei ole vahvin puolesi....
Enkä elätä.
F
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se oo jos ei 7. kään, tai 3. kaan auennu.
Ite oon hakemassa oikikseen ekaa kertaa. Jos en pääse, käyn opiskelemassa avoimen kautta. Käsittääkseni oikikseen ei pääse sisään opiskelemaan avoimen väylää, mutta onhan siitä opiskelusta hyötyä pääsykokeisiin. Ei mullakaan ylimääräistä rahaa ole mutta kyllä mä saan itseeni sen verran sijoitettua että avoimessa voi käydä.
Oikis vaatii huomattavasti muita aloja enemmän tietynlaista temperamenttia. Olenko väärässä?
No koita nyt ymmärtää , että taitosi ei riitä sinne. En voi ymmärtää, miksi jaksat jauhaa tällä asialla. Tuolla alalla tarvitaan muutenkin paljon tietämystä. Olet yrittänyt 7 kertaa, joten se kertoo jo siitä, että olet pyrkimässä sinulle liian vaativaan paikkaan. Voin sanoa, että et tule pääsemään sinne koskaan, joten mieti, kannattaako tuhlata elämäänsä ja aikaansa sinulle liian haastaviin asioihin.