Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin 840€ maksavat silmälasit

Vierailija
05.05.2019 |

Joo, olisin saanut ketjuliikkeistä kahdet monitehot tuohon hintaan, mutten löytänyt mitään kivoja kehyksiä. Ostin siis taas lasit yksityiseltä optikolta, josta löytyy valinnanvaraa. En halua mitään supererikoista, mutta joku juju pitää kehyksissä olla.

Käytän laseja koko ajan joka päivä ja vaihdan ne 3-5 vuoden välein näön muuttumisen mukaan. Laserleikkausta en halua, tykkään käyttää silmälaseja. En myöskään käytä piilareita.

Paljonko maksat silmälaseistasi?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmät lasit taisivat olla kaikkineen 179 €. En viitsi panostaa, kun näkö huononee sitä tahtia, että laseja saa muutenkin olla uusimassa ja lisäksi olen mestari hajottamaan lasit vahingossa. Tai hukkaamaan. Käytän pääsääntöisesti piilareita, joten en ole ilmeisesti tottunut laseihin :D

Vierailija
22/52 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman verran ihan ketjuliikkeestä, mutta ei mulla pokat tuota maksa, vaan linssit.

T. Sokea kuin lepakko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin käytössä Björn Borgit jotka tilasin netistä Lenswaylta ja maksoin niistä 55 € + toim. maksu 5 €. Olen käyttänyt näitä nyt heinäkuusta 2016. Talvella taas tilasin Favopticilta uudet merkittömät hintaan 78 €. Näitä uudempia en ole vielä ottanut kokoaikaisesti käyttöön mutta pikku hiljaa. Molemmissa laseissa on heijastamattomuuskäsittelyt ja -1,5 hionnat sekä hajataiton korjaus. En astu enää ikinä jalallani vittuiltavaksi ja/tai tyrkytettäväksi esim. Instrumentariumiin tai Nisseniin ellei ole pakko tehdä optikon tarkistusta.

Vierailija
24/52 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo monta vuotta maksanut kakstehoista 750e - 800e. En tarvitse mitään erikoisia kehyksiä. En kyllä kysykään kehysten hintaa vaan otan ne jotka sopivat hyvin päähän. Niiden väri sellainen ettei ole silmiin pistävä, samoin malli, siis ihan tavalliset.

Nyt olen puolen vuoden sisällä joutunut ostamaan kahdet lasit, kaihileikkauksen takia. Ne ostot ovat kirpaisseet taloudellisesti.

Vierailija
25/52 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on melko suuri hajataitto ja moniteholasit, niin hinta tulee linsseistä, ei niinkään kehyksistä. Jos olis kaksi täsmälleen samanlaista silmää ja tavalliset monitehot, niin pääsisi halvemmalla. 

Vierailija
26/52 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehysten ostohinta vinkuintiasta optikolle on jotain kymmenen euron kieppeillä maksimi.

Kyllähän palvelu maksaa, ja silmälaseja ostetaan aika harvoin. Yleensä maksan laseista noin 400 €, uusin kerran vuodessa.

Viimeisimmät lasit meni hukkaan, muutamat ovat naarmuuntuneet ja yhdet kissa pureskeli.

Vierailija
27/52 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen leikkausta oikea silmäni oli -9.00. Säästin kalliin Suomesta ostetun "ohennetun" linssin vaikka eihän sillä mitään virkaa ollut. Sitten kun menin 90-luvulla amerikkalaiseen optikkoliikkeeseen ostamaan uudet linssit, jouduin sanaharkkaan täti-ihmisen kanssa joka ei uskonut millään että niin ohut linssi voisi mitenkään olla -9. Harmi ettei tuo myyjä tiennyt että olin "secret shopper". Kauppa ei saanut hyviä arvosanoja asiakaspalvelun tai tuotetietojen osalta. Ketjun nimi on America's Best..LOL

Vierailija
28/52 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 600-800, monitehot.

Vierailija
29/52 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin piirtein saman verran maksan. Hinta tulee linsseistä, mitään Specsaversin surkeaa laatua en huoli.

Vierailija
30/52 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juuri koskaan pääse paljoa alta tonnin, ostin sitten mistä hyvänsä. Voimakkuutta -11 ja hajataittoa ja pelkkä optikkokäynti ei riitä ikinä, silmälääkärikeikka tulee aina, linssit maksavat aivan sairaasti ja kehystenkin pitää olla laadukkaat ja kestävät, jo linssien paksuuden takia, vaikka olisi kuinka monta kertaa ohennetut.

Minulla ei ole ihan noin paljon miinuksia, mutta -50%-hinnalla omille laseille tuli hintaa 900 euroa. Sankojen osuus oli vähän päälle 200 e. Kun on voimakas likinäkö, ikänäköä ja hajataittoa, niin en näitä netistä ostaisi. Linssien pitää olla just eikä melkein, että niitä voi pitää. Otan parhaat linssit, mitä valikoimissa on.

Vierailija
31/52 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juuri koskaan pääse paljoa alta tonnin, ostin sitten mistä hyvänsä. Voimakkuutta -11 ja hajataittoa ja pelkkä optikkokäynti ei riitä ikinä, silmälääkärikeikka tulee aina, linssit maksavat aivan sairaasti ja kehystenkin pitää olla laadukkaat ja kestävät, jo linssien paksuuden takia, vaikka olisi kuinka monta kertaa ohennetut.

Eikös yli kympin miinuksilla saa jo ns ilmaiset lasit, eli Kela korvaa? Ainakin 80-luvulla näin oli, kaveri sai tämän edun. Tosin prosessi vaati paperisotaakin.

Vierailija
32/52 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös yli kympin miinuksilla saa jo ns ilmaiset lasit, eli Kela korvaa? Ainakin 80-luvulla näin oli, kaveri sai tämän edun. Tosin prosessi vaati paperisotaakin.

Ei saa. Maksusitoumuksen ainoastaan, jos sellaisen tuen piirissä sattuu olemaan.

Vierailija
33/52 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähääkään huonompi näkö niin ei kannata ottaa huomioon noita "kahdet lasit yksien hinnalla" -mainoksia. Ne koskevat vain tietynlaisia ja -vahvuisia linssejä, se vilahtaa nopeasti siellä alalaidassa.

Vierailija
34/52 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle silmälasit on iso osa persoonallisuutta. Pidän laseja aina ja olen valmis maksamaan mieluisista. Ostan aina ”päälasini” pienistä optikkoliikkeistä, sillä niistä löydän haluamani. Maksan niistä ihan mukisematta sen, mitä ne maksavat. Monitehot, paljon miinuksia, hajataittoa yms. Otan aina parhaat linssit, haluan palvelua ja tiedon siitä, että mahdolliset viat ja huollot hoituvat.

Näiden hyvien lasien lisäksi ostan kakkoslasit + aurinkolasit ketjuliikkeiden perusvalikoimasta. Näillä toisilla laseilla ei ole niin väliä, ne ovat urheiluun, puuhommiin yms. tarkoitettu. Toki tähänkin pariin menee 400-700, mutta menköön. Vaihdan päälaseja n. 4 vuoden välein, kakkoslasit ja aurinkolasit menevät yleensä pidempään.

Vierailija
35/52 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

680€ just ostin, ekat monitehot mutta pitää käydä valittamassa, näillä ei näe näyttöpäätteen etäisyydelle ollenkaan, lähelle ja kauas kyllä.

Vierailija
36/52 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää seurata noita - 40% koko laseista. Mulle sokolle ei ole paska vertaa hyötyä, jos pelkät sangat on alennuksessa. Yksi linssi maksaa vähintään kolme kertaa enemmän kuin sangat.

Vierailija
37/52 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Maksusitoumuksen ainoastaan, jos sellaisen tuen piirissä sattuu olemaan.

- Ihan btw näistä voimakkaista vahvuuksista. Omassa kaupungissani voi saada kunnallisen tekemän silmäleikkauksen, jos näkö on huono. Ymmärtääkseni miinusta pitää olla molemmissa vähintään tuo -10. Kaikista vaikeinta oli saada lähete silmäklinikalle. Pelkkä huono näkö ei ollut tarpeeksi hyvä syy lähetteeseen, vaan vaadittiin myös kuivia silmiä, päänsärkyä (näkökenttä on silmälaseillakin niin rajallinen, että silmät rasittuu) ymsyms.

Itselleni tehtiin ICL Star, eli laitettiin silmänsisäiset piilolinssit. Tuolloin vuonna 2016 se maksoi yksityisellä noin 4000-5000e. Julkisella kokonaiskustannus jäi noin 500e (leikkaus noin 150e, noin 6-8 poliknilikkakäyntiä noin 35e kerta plus silmätipat). 

Eli jos kärsitte tuplalukuisista voimakkuuksista, niin selvitelkääpä oman kuntanne tilannetta. Terveyskeskuslääkärit eivät näistä täällä tienneet, ja lähete oli todella vaikea saada, mutta kun sen sai niin heti ekalla poliklinikkakäynnillä silmälääkäri lupasi mulle, että kyllä me tämä kuntoon hoidetaan. 

(Niin, ja kun käytin laseja niin kyllä ne helposti maksoivat sen 600-800e. Sankojen hinta oli vain pieni osa kokonaiskustannuksesta). 

t. -13.5

Vierailija
38/52 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää edes muista hintaa, mutta alle 400 euroa kuitenkin (silmälasit kaksinkertaisella hionnalla + ilman voimakkuutta olevat aurinkolasit).

Minua ärsyttää ne kaksi tai jopa kolmet lasit samaan hintaan, kun aina pitäisi hionnat maksaa lisäksi jokaiseen ja jo yksienkin sopivien kehyksien löytäminen on haaste. Pidän myös piilolinssejä paljon, niin yhdet lasit riittävät.

Vierailija
39/52 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laittanut nyt vuoden aikana n. 1700 euroa laseihin, mutta siinä onkin jo yhdet monitehot, yhdet lukulasit, kahdet kaukolasit, yhdet aurinkolasit ja yhdet näyttöpäätelasit. Näillä pärjään luultavasti vuosia. Kaikki on ostettu tarjouksesta eri liikkeistä, Instrusta, Specsaversistä ja Silmäasemalta. Specsaversistä saa kahdet lasit yhden hinnalla -tarjouksessa molempiin laseihin hionnat ja pinnoitteet samaan hintaan. Mulla on paljon hajataittoa ja lukuosan vahvuus +5 ja kauaskin +3, joten ohennuksia tarvin. Mulla menee aina kauan oikeanlaisten kehysten löytämiseen, vaikka myyjätkin on apuna. Nenäosa istuu hyvin harvoissa laseissa ja linssit osuvat helposti poskiin. 

Vierailija
40/52 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet lasit 240 euroa.