Pikadieetti toukokuun loppuun, tulkaa mukaan!
Vähintään kaksi kiloa olisi tavoitteena saada kesäkuuhun mennessä pois ja sitten vielä pari-kolme lisää kesän aikana. Onko muita, joilla laihdutus menossa. Voitaisiin ilmoitella tässä ketjussa kuulumisia, jos kiinnostuneita? :)
Kommentit (80)
Ajattelin kokeilla tuota konstia, että en syö kello 18 jälkeen. Jos sillä tiputtaisi puoli kiloa viikossa.
24h paaston jälkeen join aamulla kupillisen kahvia 0,5 dl:lla maitoa ja päätin, että tämä on nyt viimeinen aamukahvini. Yleensä olen juonut kaksi kupillista.
Vesipaastovuorokauden jälkeen vatsa on ihanan litteä ja olo niin energinen, että päätin jatkaa tästä 16:8 pätkäpaastolla. Syön siis klo 12-20 välillä ja mustaa kahvia en pysty juomaan, joten vaihdan sen teehen. Klo 12-20 välillä pyrin syömään pääosin terveellisesti, mitä nyt huomenna tulee äitienpäiväherkuttelua 😄
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin kokeilla tuota konstia, että en syö kello 18 jälkeen. Jos sillä tiputtaisi puoli kiloa viikossa.
Kuulostaa hyvältä etenkin, jos iltanapostelua olet aiemmin harrastanut :)
-ap
Voi jeesus.. ompa ap lihava.. tuskimpa sun laihuttaa tarvii
Täällä yksi pätkäpaastolaihduttaja. Syön tyypillisesti klo 12-17 arkipäivinä, viikonloppuna useammin. Pari kertaa kuussa paastoan 24 h. Paino on pudonnut 6 viikossa 71 kg -> 66 kg ja tuntuu, että voin syödä mitä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi pätkäpaastolaihduttaja. Syön tyypillisesti klo 12-17 arkipäivinä, viikonloppuna useammin. Pari kertaa kuussa paastoan 24 h. Paino on pudonnut 6 viikossa 71 kg -> 66 kg ja tuntuu, että voin syödä mitä haluan.
Itsekin ajattelin, että voisin pitää tuon 24h paaston 2-4 kk kuussa. Ensi kerralla vaan syön viimeisen aterian sunnuntaina noin klo 18 ja sitten seuraavan kerran maanantaina samaan aikaan. Söin nimittäin äsken lounasta ja maha tuli täyteen aivan yllättävän nopeasti! Ruoka maistui myös aivan älyttömän hyvältä, vaikka oli ihan "tavallista" 😄
-ap
Paino tänä aamuna 55,4 kg. Perjantainen vesipaasto sai pitkään junnanneen painon taas putoamaan ja turvotukset poistumaan! 😄 Nyt olen mennyt viikonlopun 16:8 - mallilla ja paino jatkanut putoamistaan. Toki painonpudotus jossain vaiheessa taas hidastuu, mutta tästä uudesta syömismallista en luovu. Äitienpäivänä söin keskikokoisen palan täytekakkua, keksin ja konvehdin maitokahvin kanssa. Välipalaksi söin Skyrin ja päivälliseksi runsaan kananasalaatin sekä grillattuja kasviksia. Liikuntana ollut la ja su tunnin mittainen reipas kävelylenkki.
-ap
Lisäyksenä vielä, että syön klo 12-20 välillä. Tuon ajan ulkopuolella juon vain vettä tai teetä. Muita rajoituksia ei ole. Toki pyrin syömään suht. terveellisesti 😊
-ap
Aloitin myös tänään. Tarkoitus litistää vatsaa toukokuun aikana (lakkiaisiin ajateltu mekko näyttää ylläni siltä, että olisin raskaana) ja jatkaa pudotusta pitemmällä tähtäimellä. Ylipainoa on. Olen ollut talvikauden hyvin huonosti liikkuva, joten nyt tarkoitus liikkua viikoittain vähintään 5 kertaa+lisätä arkiliikuntaa (työmatkat pyörällä yms.). Vähennän radikaalisti myös rasvan, sokerin ja venhän määrää ja lisään kasviksia, juureksia ja marjoja. Sekä tarkkailen, että juon vettä riittävästi. En ala tehdä ainakaan tässä vaiheessa tästä niin tarkkaa, että punnitsisin syömisiä tai laskisin kaloreita, pikemminkin niin, että silmämääräisesti ja omalla tuntumalla vähennän kaikkea epäterveellistä.
Paino tänä aamuna 55,1 kg, eli enää 100 g välitavoitteeseen! 😄 16:8 ja päivittäiset tunnin kävelylenkit ovat toimineet hyvin.
-ap
Vieläkö täällä on muita mukana ja mitä teille kuuluu?
-ap
Paino tänä aamuna 55,0 kg eli tavoitteeseeni pääsin reippaasti etuajassa 😄 Nyt jatkan tästä vielä kolmisen kiloa pudottamalla ihan rauhassa. Juhannukseksi voisin asettaa lopullisen 52 kg:n tavoitteen. 16:8 -pätkäpaastolla siis menty koko ajan ja hyvin minulle sopii 😊
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kuulumisia...
Ma 6.5. 56,8 kg
Ti 7.5. 56,8 kg
Ke 8.5. 56,8 kg
To 9.5. 56,6kg
Pe 10.5. 57,1 kg!
La 11.5. 55,9 kgEli tuossa ylhäällä näette painon muutoksia tältä viikolta.
Alulsi paino junnasi pitkään paikoillaan. Sitten laski hieman, mutta jo seuraavana päivänä nousi yli viikon takaisiin lukemiin. Turvotustahan tuollainen yhtäkkinen puolen kilon nousu yhdessä yössä on (olin syönyt suolaista ruokaa ja paljon kuituja + hiilareita), mutta kyllä meni hermot silti. Vatsakin oli ihan turvonnut pallo. Aloitinkin pe-aamuna vuorokauden mittaisen vesipaaston. Tästä jatketaan nyt pienillä kaloreilla. Luovuttaa en aio! ;)
-ap
Painohan vaihtelee vuorokauden aikana parikin kiloa. Et sinä vesipaastolla ja vähillä kaloreilla laihdu. Ehkä sun kannattais luovuttaa tuo kituuttaminen ja alkaa ihan oikeasti sitä painoa pudottamaan.
Tämä viesti ei ole ilkeilyä, vaikka näin aivan varmasti oletat.
Sittenhän me nähdään mun lopputuloksesta, osaanko omilla konsteilla laihduttaa! ;) Neuvoa toki aina saa ja ehkä niistä joku muu lukija ottaa vinkkiä, vaikka minä en niitä aina uskoisikaan/haluaisi noudattaa .
-ap
En ole tuo, jolle vastasit, mutta luulen, että ei tässä kovin hyvin nähdä, miten paljon sinä oikeasti laihdut, kun puhutaan sadoista grammoista. Eihän siinä tarvitse kuin ottaa kulaus vettä, niin "lihot" tuon verran. Tuollainen parin kilon painon pudotus ei kerro kyllä oikeasta laihtumisesta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kuulumisia...
Ma 6.5. 56,8 kg
Ti 7.5. 56,8 kg
Ke 8.5. 56,8 kg
To 9.5. 56,6kg
Pe 10.5. 57,1 kg!
La 11.5. 55,9 kgEli tuossa ylhäällä näette painon muutoksia tältä viikolta.
Alulsi paino junnasi pitkään paikoillaan. Sitten laski hieman, mutta jo seuraavana päivänä nousi yli viikon takaisiin lukemiin. Turvotustahan tuollainen yhtäkkinen puolen kilon nousu yhdessä yössä on (olin syönyt suolaista ruokaa ja paljon kuituja + hiilareita), mutta kyllä meni hermot silti. Vatsakin oli ihan turvonnut pallo. Aloitinkin pe-aamuna vuorokauden mittaisen vesipaaston. Tästä jatketaan nyt pienillä kaloreilla. Luovuttaa en aio! ;)
-ap
Painohan vaihtelee vuorokauden aikana parikin kiloa. Et sinä vesipaastolla ja vähillä kaloreilla laihdu. Ehkä sun kannattais luovuttaa tuo kituuttaminen ja alkaa ihan oikeasti sitä painoa pudottamaan.
Tämä viesti ei ole ilkeilyä, vaikka näin aivan varmasti oletat.
Sittenhän me nähdään mun lopputuloksesta, osaanko omilla konsteilla laihduttaa! ;) Neuvoa toki aina saa ja ehkä niistä joku muu lukija ottaa vinkkiä, vaikka minä en niitä aina uskoisikaan/haluaisi noudattaa .
-ap
En ole tuo, jolle vastasit, mutta luulen, että ei tässä kovin hyvin nähdä, miten paljon sinä oikeasti laihdut, kun puhutaan sadoista grammoista. Eihän siinä tarvitse kuin ottaa kulaus vettä, niin "lihot" tuon verran. Tuollainen parin kilon painon pudotus ei kerro kyllä oikeasta laihtumisesta yhtään mitään.
Vartalon mitat ovat pienentyneet, samoin vaatekoko. Myös "selluliitti" lähes jo kadonnut reisistä ja pepusta. Mulle tämä on ihan tarpeeksi laihtumista kyllä 😉 Useamnan kilon olen myös laihtunut kaiken kaikkiaan.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vesipaasto ei ole mikään laihdutuskeino. Ja kun elimistön suolotasapainot heittelehtii, tulee vain helpommin turvotusta... Mikään ihmeen kiire teillä on? Kesäkuun alussa voi vaikka sataa lunta! Kannattaako pilata terveyttään viikon tai parin takia? Vesipaasto on "kuinka teen itsestäni laihan löllön" -menetelmä; vaikutukset näkyy iän myötä.
Tämäää!
Jatka tota vaan ap, tätä on ihan hauskaa seurata sivusta :D Vielä hauskempaa olis jos olisit käynyt kehonkoostumismittauksessa ennen ja jälkeen mut sieltähän ei sulle tulis mitään ilosia uutisia nii ehkä ihan hyvä sun itses kannalta ettet käynyt :)
Vierailija kirjoitti:
No minä laihdutan, mutta paljon enemmän kuin pari kiloa. Olen nyt kuukaudessa saanut pois vasta 3kg, tavoite on useampi kymmenen.
Itse sain 30kg pois 2 vuodessa ravitsemusterapeutin avulla, joten mahdollista on. Muutama kilo puuttuu ihannepainosta.
Paino tänä aamuna 53,8 kg.
16:8 ja päivittäinen liikunta toimivat hyvin :)
-ap
Paino tänään 53,1 kg :) 16:8 -dieetillä mennään, on helppo ja toimiva. Hiilareita kohtuudella, lisättyä sokeria ei ollenkaan. Joka päivä paljon hyötyliikuntaa. Vielä pudotan 1-2 kg, sitten on sopivasti pelivaraa vähän lihoakin. Päivittäisistä punnituksista en enää luovu, niin on helppo korjata suuntaa heti, jos alkaa paino taas pikku hiljaa nousemaan.
Taidan olla yksin enää mukana? ;)
-ap
Lapsistanne tulee myös pullu k oita, kun m u n a solut kärvistelee aliravitsemuksessa ja saa tuta epigenetiikasta.