Pikadieetti toukokuun loppuun, tulkaa mukaan!
Vähintään kaksi kiloa olisi tavoitteena saada kesäkuuhun mennessä pois ja sitten vielä pari-kolme lisää kesän aikana. Onko muita, joilla laihdutus menossa. Voitaisiin ilmoitella tässä ketjussa kuulumisia, jos kiinnostuneita? :)
Kommentit (80)
Nooh mä oon asettanu tavoitteen pilviin. :D Aloitin tän kuun alussatiukennetun dieetin ja tavoite on -8kg kuukaudessa. Pudotettavaa on koska mitat tän kuun alussa oli 81,5/164. Tänään aamulla paino oli 78,5kg. Millään kitudieetillä en ole. Karppaan niin että hh on n.30g/päivä. Sitten proteiinia ja hyviä rasvoja. Kasviksia PALJON, nuo hiilarit tulevat kasviksista. Joskus saatan ottaa yhden palan täysjyväleipää tai esim.banaanin ennen treenejä. Liikunta itselläni on pyöräily n.45min-1h 4-6 kertaa viikossa, kuntosali 4-6 kertaa viikossa ja hyötyliikunnan lisääminen 100 prosenttisesti.
Kyllä tästä vielä hyvä tulee ja tarkoitus ei tosiaan ole kesäkuuhun lopettaa. Tämä on nyt vain kuukauden startti. Toive olisi elää normaalia liikunnallista elämää jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Nooh mä oon asettanu tavoitteen pilviin. :D Aloitin tän kuun alussatiukennetun dieetin ja tavoite on -8kg kuukaudessa. Pudotettavaa on koska mitat tän kuun alussa oli 81,5/164. Tänään aamulla paino oli 78,5kg. Millään kitudieetillä en ole. Karppaan niin että hh on n.30g/päivä. Sitten proteiinia ja hyviä rasvoja. Kasviksia PALJON, nuo hiilarit tulevat kasviksista. Joskus saatan ottaa yhden palan täysjyväleipää tai esim.banaanin ennen treenejä. Liikunta itselläni on pyöräily n.45min-1h 4-6 kertaa viikossa, kuntosali 4-6 kertaa viikossa ja hyötyliikunnan lisääminen 100 prosenttisesti.
Kyllä tästä vielä hyvä tulee ja tarkoitus ei tosiaan ole kesäkuuhun lopettaa. Tämä on nyt vain kuukauden startti. Toive olisi elää normaalia liikunnallista elämää jatkossa.
Mä laihdutan myös vhh:lla. Mulla tosin alkoi huonosti, koska typeryydessäni söin liikaa proteiinia. Maha meni ummelle eikä paino pudonnut. Nyt olen sitten korjannut asian ja paino lähti laskuun eikä ummetuskaan vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevytsulatejuusto ei todellakaan ole terveellistä. Niin kuin ei muutkaan "kevyt-tuotteet"
Taidat vetää nyt vähän mutkia suoriksi! Hmmm... mietitäänpä. Millä tavalla esim. 6% rasvaa sisältävä kreikkalainen/turkkilainen jogurtti on epäterveellisempää kuin 10% rasvaa sisältävä versio? Olisiko siinä tapauksessa kokonaan vaikka 35% rasvaa sisältävästä kermasta tehty jogurtti kaikista terveellisisntä?
Se on totta, että kevyttuotteet, joiden pienempi energiamäärä johtuu siitä, että niiden rasvaa on korvattu sokerilla/keinotekoisilla makeutusaineilla, vedellä ja lisäaineilla eivät varmasti ole terveellisiä, mutta eivät automaattisesti niiden täysrasvaiset versiotkaan. Esim. sulatejuustoviipaleet eivät ole mitään terveysruokaa millään rasvapitoisuudella.
Toisaalta, miksi laihduttamisen olisi oltava 100% terveellistä, kun harvalla normaali ruokavaliokaan sitä on? Monella tämä liiallisen oikeaoppisuuden tavoittelu voi koitua jopa laihtutuksen esteeksi. Miten ne työpaikkaruokalan lisäaineita pullollaan olevat ruoat tai kahvipöydän pullat ja muut herkut yms. ? Ne eivät ole ilmeisesti ongelma silloin kuin ihminen ei lahduta, mutta dieetillä jokainen sulatejuustoviipalekin lisäaineineen on maailmanloppu! ;D
Näihin typeriin kommentteihin en jatkossa vastaa.
-ap
Älä noista välitä! Onhan se nyt täyttä hölmöyttä luulla, että aito ruoka on terveellisempää kuin keinotekoinen.
Täällä myös yksi laihduttaja, menetelmänä on pätkäpaasto. Tykkään syödä mahani täyteen ja niitä ruokia mistä tykkään, siksi näin. Paino maaliskuun lopussa 71, nyt 66,5 kg. Tavoite 60 kg ja siellä toivon olevani heinä-elokuussa.
No niin, kaikki jotka aikovat arvostella (pyytämättä) muita, voivat poistua ketjusta. Aloittakaa omanne.
Liityn mukaan, mulla tavoite on 3.-7.6. keskiarvo alle 67,5 kg paino. Aloituksena viime viikolla 69,6 kg keskiarvo. Pituutta on 170 cm ja yksi tavoite on olla roikkumatta koko ajan lievän ylipainon rajalla.
Tärkeämpänä projektina on yleinen "elämä hallintaan" eli ruuan ja liikunnan lisäksi työ, koti ja vapaa-aika hyvään tasapainoon.
Tarkoituksena on pitää alkoholin käyttö minimissä (äitienpäivä skumpat sallittu), herkut vähissä ja keskittyä enemmän siihen mitä saa ja pitää syödä: kasviksia, hyviä proteiineja jne.
Vierailija kirjoitti:
No niin, kaikki jotka aikovat arvostella (pyytämättä) muita, voivat poistua ketjusta. Aloittakaa omanne.
Liityn mukaan, mulla tavoite on 3.-7.6. keskiarvo alle 67,5 kg paino. Aloituksena viime viikolla 69,6 kg keskiarvo. Pituutta on 170 cm ja yksi tavoite on olla roikkumatta koko ajan lievän ylipainon rajalla.
Tärkeämpänä projektina on yleinen "elämä hallintaan" eli ruuan ja liikunnan lisäksi työ, koti ja vapaa-aika hyvään tasapainoon.
Tarkoituksena on pitää alkoholin käyttö minimissä (äitienpäivä skumpat sallittu), herkut vähissä ja keskittyä enemmän siihen mitä saa ja pitää syödä: kasviksia, hyviä proteiineja jne.
Älä unohda niitä hyviä rasvoja. Huonoja ovat margariinit ja siemenöljyt.
Vieläkö mahtuu mukaan yksi kunnon pullukka? Mulla olis laihdutettavaa noin 30kg jotta pääsisin edes normaalipainon ylärajoille. Pituutta on siis 175cm ja paino oli joskus pari viikkoa sitten punnitessani noin 106kg :/ Voisin katsoa tarkan aamupainon huomenna. En siis varsinaisesti lähtisi tekemään pelkästään yhden kuukauden pikarykäisyä, vaan tämän olisi tarkoitus olla alku pitkäjänteiselle painonpudotukselle :) Vertaistuki tulisi kuitenkin tarpeeseen. Olisi huippua saada kuukaudessa edes pari kiloa pois ja kesän aikana paino alle sadan :)
Mun ruokavalio on viime ajat ollut ihan karsea (pizzaa, pastaa ja herkkuja) ja kunto on ihan olematon. Ajattelin siis lähteä lisäämään runsaasti kasviksia, säännöllistämään ruokailua ja pienentämään annoskokoja. Liikunnaksi ajattelin alkuun kävelylenkkejä ja pari kotijumppaa viikkoon, jotta kunto pikkuhiljaa lähtisi parantumaan. T. N28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä unohda niitä hyviä rasvoja. Huonoja ovat margariinit ja siemenöljyt.
Älä unohda lukea viestiä johon vastaat.
Kiva, kun tänne on tullut taas uusia osallistujia! Kaikki mahtuvat kyllä mukaan :D
ma 6.5. 56,8 kg
ti 7.5. 56,8 kg
Paino kolmatta päivää samassa, mutta periksi en anna! ;)
Eiliset syömiset:
Aamulla kaksi kuppia kahvia maidolla.
Lounaaksi tattaripuuroa banaanilla ja mansikoilla.
Päivälliseksi salaattia kylmäsavulohella ja kananmunalla.
Välipaloiksi proteiinipatukka ja pala ruisleipää, jossa ohuesti levitettä päällä.
Iltapalaksi 0,5 litraa keskiolutta ;D
Kaloreita 1259 eli huomattavasti eilistä enemmän.
Liiuntana tunnin verran pyöräilyä ja kotijumppaa.
-ap
Mä laihdutan vhh-ruokavaliolla. Laitan tähän eiliset syömiset:
aamulla pinaatti-juustomunakas, porkkana ja kermakahvi
päivällä silakkapihvejä täytteenä juustoa ja tilliä, samalla pannulla paistoin kruunukasvissekoituksen, johon lisäsin vähän kermaa
illalla jauhelihakeitto, jossa paljon kasviksia seassa ja liemeen laitoin sulatejuustoa
Laihduttaa pitäisi 10 kiloa ja tehdä kestävä muutos elintapoihin. Miten teillä muilla menee? Tuntuu mahdottomalta haasteelta ja aina epäonnistun. Tälläkin hetkellä olen niin väsynyt, itkettää ja ostin kasan herkkuja joita syön. :( Ei näin saavuteta tavoitetta, mutta mitä teen etten ratkea aina?
Lihoin talven aikana 6-7kg joten vähän voi laihdutella. Heinäkuuhun mennessä -5kg varmasti totta.
Ap:n kuulumisia...
Ma 6.5. 56,8 kg
Ti 7.5. 56,8 kg
Ke 8.5. 56,8 kg
To 9.5. 56,6kg
Pe 10.5. 57,1 kg!
La 11.5. 55,9 kg
Eli tuossa ylhäällä näette painon muutoksia tältä viikolta.
Alulsi paino junnasi pitkään paikoillaan. Sitten laski hieman, mutta jo seuraavana päivänä nousi yli viikon takaisiin lukemiin. Turvotustahan tuollainen yhtäkkinen puolen kilon nousu yhdessä yössä on (olin syönyt suolaista ruokaa ja paljon kuituja + hiilareita), mutta kyllä meni hermot silti. Vatsakin oli ihan turvonnut pallo. Aloitinkin pe-aamuna vuorokauden mittaisen vesipaaston. Tästä jatketaan nyt pienillä kaloreilla. Luovuttaa en aio! ;)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ma 6.5. 56,8 kg
Ti 7.5. 56,8 kg
Ke 8.5. 56,8 kg
To 9.5. 56,6kg
Pe 10.5. 57,1 kg!
La 11.5. 55,9 kgEli tuossa ylhäällä näette painon muutoksia tältä viikolta.
Alulsi paino junnasi pitkään paikoillaan. Sitten laski hieman, mutta jo seuraavana päivänä nousi yli viikon takaisiin lukemiin. Turvotustahan tuollainen yhtäkkinen puolen kilon nousu yhdessä yössä on (olin syönyt suolaista ruokaa ja paljon kuituja + hiilareita), mutta kyllä meni hermot silti. Vatsakin oli ihan turvonnut pallo. Aloitinkin pe-aamuna vuorokauden mittaisen vesipaaston. Tästä jatketaan nyt pienillä kaloreilla. Luovuttaa en aio! ;)
-ap
Painohan vaihtelee vuorokauden aikana parikin kiloa. Et sinä vesipaastolla ja vähillä kaloreilla laihdu. Ehkä sun kannattais luovuttaa tuo kituuttaminen ja alkaa ihan oikeasti sitä painoa pudottamaan.
Tämä viesti ei ole ilkeilyä, vaikka näin aivan varmasti oletat.
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaa pitäisi 10 kiloa ja tehdä kestävä muutos elintapoihin. Miten teillä muilla menee? Tuntuu mahdottomalta haasteelta ja aina epäonnistun. Tälläkin hetkellä olen niin väsynyt, itkettää ja ostin kasan herkkuja joita syön. :( Ei näin saavuteta tavoitetta, mutta mitä teen etten ratkea aina?
Joko lahjoitat/heität ne herkut pois tai sitten voisit jakaa ne pieniin kerta-annoksiin, jollaisen saat syödä max. kerran viikossa, vaikka laihdutatkin? Herkkuannokset sitten jonkun muun henkilön taakse, joka ne sinulle antaa tai, jos asut yksin, niin pois näkyviltä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ma 6.5. 56,8 kg
Ti 7.5. 56,8 kg
Ke 8.5. 56,8 kg
To 9.5. 56,6kg
Pe 10.5. 57,1 kg!
La 11.5. 55,9 kgEli tuossa ylhäällä näette painon muutoksia tältä viikolta.
-ap
Painohan vaihtelee vuorokauden aikana parikin kiloa. Et sinä vesipaastolla ja vähillä kaloreilla laihdu. Ehkä sun kannattais luovuttaa tuo kituuttaminen ja alkaa ihan oikeasti sitä painoa pudottamaan.
Tämä viesti ei ole ilkeilyä, vaikka näin aivan varmasti oletat.
Sittenhän me nähdään mun lopputuloksesta, osaanko omilla konsteilla laihduttaa! ;) Neuvoa toki aina saa ja ehkä niistä joku muu lukija ottaa vinkkiä, vaikka minä en niitä aina uskoisikaan/haluaisi noudattaa .
-ap
Vesipaasto ei ole mikään laihdutuskeino. Ja kun elimistön suolotasapainot heittelehtii, tulee vain helpommin turvotusta... Mikään ihmeen kiire teillä on? Kesäkuun alussa voi vaikka sataa lunta! Kannattaako pilata terveyttään viikon tai parin takia? Vesipaasto on "kuinka teen itsestäni laihan löllön" -menetelmä; vaikutukset näkyy iän myötä.
Täysin järjetöntä on syödä vähillä kaloreilla mahansa täyteen. Ei siinä tule kylläisyyden tunnetta ja pian on taas nälkä. Runsaskalorista ruokaa kun syö kylläisyyteen asti eikä mahaa täyteen, niin nälkä pysyy loitolla pitkään. Ja ruokamäärä kohtuullisena, jolloin laihtumistakin tapahtuu.
Kyllä minulle vaan tulee kylläisyyden tunne. Se, mikä ei toimi sinulla, voi toimia jollakin muulla. Miksi söisin turhaan runsaskalorista ruokaa, kun kevyempikin täyttää?
-ap
Kyllähän kevyt ruoka täyttää, ihan tehokkaastikin. Vaan nälättää yhtä tehokkaasti :)