Mies jätti ja otti uuden, nyt haluaa takaisin
Nyt tarvitaan apua. Sairastuin viimevuonna syksyllä vakavaan masennukseen, ja sen seurauksena mies otti ja lähti, ei vaan yksinkertaisesti jaksanut enää. Hoiti eron vielä typerästi viestillä, ja tuon jälkeen esti kaiken yhteydenpidon ennen kuin ehdin kissaakaan sanoa. Tämän seurauksena masennukseni hetkellisesti vielä paheni, ja aika reunalla tuolloin elettiin. Nyt masennuksesta olen tosin ainakin lähestulkoon selvinnyt.
Viikko eron jälkeen mieheni nähtiin kahvittelemassa sen aikaisen ystäväni kanssa, ja noin kuukauden kuluttua he olivatkin jo yhdessä. Tuo kyseinen ystäväni sattui vielä olemaan yksi pitkäaikaisimmistani, ja asui tuolloin samassa taloyhtiössä kanssani. Tuon ystävyyssuhteen loppuminen ei tosin minua hetkauttanut, sillä olin kyseisessä ihmisessä jo useamman vuoden ajan nähnyt paljonkin narsistisia piirteitä, ja hänen seuransa oli aina ollut henkisesti todella raskasta. Hän itse lopetti oman pitkän parisuhteensa tämän minun ex-mieheni takia muutama viikko meidän eromme jälkeen. Exäni kanssa hän ehti olla noin nelisen kuukautta yhdessä, tosin tässä välissä otti noin viikoksi takaisin oman entisensä ”kokeillakseen” olisiko sittenkin niin parempi. Ei ollut, ja jatkoi minun exäni kanssa vielä muutaman kuukauden, ennen kuin lopulta jätti tämän ja otti TAAS omansa takaisin. Nyt he ovat tosin eronneet.
Tällöin minun entiseni tuli sitten pyytämään minulta anteeksi kaikesta, mitä on minulle aiheuttanut, ja lopulta on alkanut anelemaan minua takasin. Hän on kertonut muun muassa, kuinka ei kokenut olleensa lainkaan oma itsensä tuolloin ja olleensa muutenkin sekaisin. Tekojaan hän ei osaa selittää oikein mitenkään, lähinnä vaan sanoo eromme jättäneen hänen elämäänsä niin suuren aukon, että ei osannut jatkaa ilman, että yritti sitä kaikin keinoin täyttää.
Minun tunteeni miestä kohtaan eivät ole kadonneet ja tiedän edelleen rakastavani häntä. Lisäksi tiedän, että tähän mennessä yksikään aiemmista parisuhteistani ei ole ollut mitään tuohon verrattuna. Kyseinen mies on saanut minut esimerkiksi haluamaan perheen ja lapsia, jota ennen häntä en voinut kuvitellakaan koskaan hankkivani. Hänen kanssaan minulla oli parempi olla, kuin kenenkään muun ja pelkään, etten enää koskaan löydä mitään sellaista.
Tiedän, että masennukseni oli miehelle rankka kokemus ja hän syytti siitä lähes täysin itseään, joten siinä mielessä ymmärrän hänen silloisen tarpeensa lopettaa suhteemme. Myöhemmin hän on kuitenkin myöntänyt katuvansa koko päätöstään suhteen lopettamisesta. En tosiaan tiedä, mitä nyt tekisin. Minua todellakin häiritsee se, kuinka nopeasti mies uuden suhteen eromme jälkeen aloitti ja vieläpä sellaisen henkilön kanssa, jonka tiesi satuttavan minua. Tiedän kuitenkin, että kyseinen nainen ei ollut kuvioissa ennen suhteemme päättymistä, joten siitä tässä ei ole kyse. Lisäksi muutama viikko sitten nainen kävi kysymässä vielä ex-miestäni takaisin, josta mies kieltäytyi. Itse en kuitenkaan vielä useita kuukausia eromme jälkeen pystynyt edes ajattelemaan muita miehiä, ja minua todella satutti se, kuinka exäni toimi täysin päinvastaisesti. Tuntui siltä, että suhteemme ei hänelle merkinnyt mitään, ainakaan yhtä paljoa kuin minulle. Hän kuitenkin puheillaan on osoittanut sekä ennen eroa, että eromme jälkeen aivan muuta, ja oikeasti vaikuttaa katuvan tekojaan todenteolla.
Voiko tälläistä koskaan antaa anteeksi, ja mistä tiedän, että näin ei tule tapahtumaan uudestaan? Välillä kyseinen asia ei tunnu häiritsevän minua yhtään, kun taas välillä tuntuu tajuttoman vastenmieliseltä. Olen aivan hukassa sen suhteen, mitä nyt kuuluisi tehdä. Voiko tuollaisen jälkeen antaa enää uutta mahdollisuutta?
Kommentit (46)
Ap, älä missään nimessä mene tuon ihmisen kanssa enää yhteen. Huomaan tarinassasi kaikki varomerkit, joita itse en nähnyt vuosia sitten. Mies paljastui väkivaltaiseksi narsistiksi, joka valehtelee niin paljon, ettei itsekään tiedä mikä on totta. Estä hänen yhteydenottonsa ja jatka elämääsi. Voit tuntea rakastavasi häntä, mutta se rakkaus ei ole totta. Tuo mitä hän jo on tehnyt, ei ole rakkautta.
Joku nostaa tänään 2019 tehtyjä aloituksia oikein urakalla.
Kumma hyypiö.
Eron aikana ja jälkeen, sekä yrittäessään palata kanssasi yhteen mies kertoi sinulle itsestään muutamia tärkeitä asioita. Kuuntele, ja ota opiksi. Tietty, jos haluat matkia entistä ystävääsi, ja vetää on-off suhdetta hetken ajan, kunnes eroatte lopullisesti, niin ole hyvä vain.
On olemassa hyvä sanonta: Vanhaa kahvia on turha enää lämmittää....
Sinun kannattaisi miettiä vakavasti omaa kiintymyssuhdemalliasi terapiassa, kun edes harkitset tuollaisen miehen ottamista takaisin. Hän jätti sinut todella pienestä syystä, loukkasi sinua alkamalla seurustella ystäväsi kanssa ja valehtelee säännöllisesti! Hyvä ystävä, kukaan ihminen, jolla on turvallinen kiintymyssuhde ei harkitsisi edes sekuntia ottavansa tuollaista takaisin.
Nämä asiat pitäisi käsitellä terapiassa, sillä vaikka väistäisit tämän luodin, on helposti seuraava mies samanlainen, ellei ymmärrä minkä vuoksi edes alkaa seurustella valehtelijan kanssa. Hän valehteli jo ennen kun sairastuit, jonka jälkeen jätti sinut. Jos olisit jättänyt hänet jo siinä vaiheessa, kun jäi ensimmäistä kertaa kiinni valheesta, niin mitään tälläaista ei olisi tapahtunut, etkä myöskään olisi sairastunut masennukseen.
On aivan samantekevää mikä miestä vaivaa, keskity itseesi ja mieti terapiassa suhdetta elämäsi miehiin. Jostain syystä olet taipuvainen hyväksymään seuraasi epäluotettavia miehiä ja rakastut heihin.
Kun aloitus oli toukokuulta 2019, niin ap ei taida olla kärppänä paikalla vastaamassa uusiin kommentteihin.