MINKÄLAINEN ihminen ei ole facebookissa?
Ekaa kertaa tuli tällainen vastaan. Ei ole facebookissa tämä eilisillan treffi, minkälainen ihminen ei ole facebookissa?
Kommentit (85)
Tunnen moniakin. Nää ihmiset elää täysillä, treffailee kavereita livenä kahvikupposella, eikä nähdessään nysvää luuri kourassa. Fb on aika vanhanaikainen jo, nuoret lähti sieltä aikoja sitten, nykyään siellä heiluu mun mummon ikäiset ja hänen kutojaystävänsä villapaitaohjeineen.
Minä 41-vuotias nainen en ole Facebookissa. En ole koskaan ollut, enkä keksi yhtään syytä miksi liittyisin.
Varmaan eilisen kohu aiheutti paljon Face lähtijöitä taas. Kontekstiksi:
TRUMP TWIITTASI MINUSTA:
Treffikumppanisi ei saa FB:sta mitään hyötyä elämäänsä. Yksinkertaista.
Al-Taeenkaan ei olisi kannattanut olla Facebookissa.
Suhteet maailmanlaajuisesti olisivat varmasti parempia, jos facea ei olisi. Aiheuttanee vaan draamaa suhteisiin, kuten täällä on nähty kaikista kumppanin suhdestatuksen muuttamisista ja siitä aiheutuvasta draamasta.
67-vuotias itseään arvostava ihminen .
Minä en ole missään muussa kuin whatsapissa
Mun työpaikalla on useita ihmisiä jotka eivät ole facebookissa. Aiheesta on keskusteltu. Muutama sanoo että ei ole aikaa ja ei halua jakaa asioitaan ja tekemisiään. Toki jokainen voi valita mitä jakaa, mutta on ymmärrettävää että jos ei halua mitään jakaa eikä ole kiinnostunut muiden stalkkailusta niin ei facebook sitten ole oma juttu. Toki siellä on ihan hyviä ryhmiä jos sellaisista on kiinnostunut.
Mä itse voisin hyvin lopettaa facen käytön koska päivitän harvoin mitään. Muittenkaan juttuja en juuri jaksa lukea, tuli vaan aikanaan opiskeluaikana liityttyä. Toisaalta olen löytänyt muutaman vanhan kaverin sieltä jotka ovat muuttaneet ulkomaille.
Eipä ole kiinnostanut laittaa yksityisiä asioita tai edes mielipiteitä kaiken kansan nähtäväksi. Tietotekniinkan alalta tunnen joitakin jotka eivät ole facebookissa tai edes tuo kaikkia kantojaan esiin julkisessa tilanteessa. Kokemusta netin käytöstä on yli kahden vuosikymmenen takaa ja silloin ihmiset kirjoittivat internetin uutisrytmiin ääliömäisyyksiä omalla nimellään ja tietojahan ei saatu poistettua mitenkään..
En ole koskaan ollut facessa, mutta somessa vietän paljonkin aikaa. Sen verran olen faceen tutustunut, että mainonta, epämääräiset luvat joita yhtiölle antaa, tietojenkeruu ja kömpelön oloinen alusta eivät kiinnosta.
Minkälainen ihminen ei ole amerikkalaisen yksityisyyttä rikkovan ja tietojen myynnillä miljardeja tekevän suuryrityksen asiakas?
Facebookin menestystä selittää ennenkaikkea AP:n kaltaisten ihmisten syyllistävä asenne.
Näin keski-ikäisenä sitä tuntee olevansa trendikäs kun ei ole facebookissa, nuorethan sieltä ovat tehneet joukkopaon jo aikoja sitten.
Tosi moni entinen käyttäjä on jättänyt Facebookin. Se on muutenkin tosi vanhanaikainen somekanava eikä teinitkään enää liity siihen.
Minä. En halua vanhaa suolaa janoavilta exiltä mitään ”kaveripyyntöjä” tai muitakaan yhteydenottoja. Ja ylipäätään haluan pitää yksityisyyteni.
Minä. Mies, 47v naimisissa, 5 lasta.
No esim. minä, 50+ nainen. En ole koskaan ollut enkä tule menemään. Ihan sosiaalinen ihminen olen ja kavereitakin on.