Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tällä palstalla ei saa keskustella homoudesta/lesboudesta/heteroudesta?

Vierailija
04.05.2019 |

Neljä aloitusta poistettiin -- kaikki muutaman minuutin sisään. Enkä kirjoittanut mitään asiatonta. Missä voisin puhua em. aiheista?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aloitus olisi miehen, juhlisimme palstalla, kun palsta-uli-sija olisi vihdoin ymmärtänyt mistä on kyse.

Ihmeen vaikeaa tuntuu olevan selvän asian tunnustaminen: ettei ole hetero.

Ja mistä sinä tiedät sen. että ei ole hetero? - Ei sukupuoli-identiteetti kaikille ole synnyin lahjana kaikille loppuiän selvä ja yksinkertainen asia. Hyvin harva asia on täysin joko musta tai valkoinen. - Toisinaan minusta on tuntunut sille, että osa heistä, jotka kovin alleviivaavat ja korostavat esimerkiksi omaa heterouttaan ja vielä erikseen tähdentämällä asiaa luettelemalla joukon kaikkein kärjekkäimpiä ja tylsimpiä ennakkoluuloja asenteita seksuaalivähemmistöistä kohtaan saattaisivat aivan hyvin itsekin olla esimerkiksi homoja; ajatuksella hyökkäys on paras puolustus tai siitä puhe, mistä puute. Vai mistä muutoin moinen tarve tuomita ja halveksia seksuaalivähemmistöjä? Tai tarve tähdentää omaa heteroutta?   

Vierailija
42/47 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten vauvakuume voi tulla lesbolle/homollekin. Älä ainakaan mene naimisiin miehen kanssa. Tee tämän kanssa lapsia ja sitten särje miehesi sydäntä eroamalla kun haluatkin olla naisen kanssa. Näitä tapauksia on.

En ole Ap. - Mutta ymmärrän, mutta sitten en kuitenkaan ymmärrä, mitä tarkoitat. Suomessa ei enää tarvitse kenenkään perustella avioeroaan  riippumattomalla tuomioistuimelle tai kenellekään muulle. Jokainen ero on aina itsenäinen kokonaisuus ja oma tapauksensa. Luultavasti harva menee parisuhteeseen vain ajatuksella, että tämän kumppanin kanssa hankin lapsia ja toisen kanssa elän ja olen sitten myöhemmin parisuhteessa tekemättä lapsia. - Varmaan tällaisiakin tapauksia on, mutta uskoakseni harvempi. - Vaan onko ero miehelle (tai naiselle) yhtään sen helpompi, jos uusi kumppanikin on vastakkaista sukupuolta? 

Voi olla, että muistan omiani mutta, olikohan se Hannu-Pekka Björkmann, joka murahti ex-kumppanistaan (Minna Haapkylästä), että Minna päätyi parisuhteeseen naisen (Johanna Haartin) kanssa, kun ei enää (minua)  parempaa meistä löytänyt.. - Niin tai näin olen ihaillut heistä kumpaakin, enkä vähiten siksi, että erosta huolimatta ovat kyenneet julkisuudessa - ainakin sen mitä itse olen ollut huomaavinani- puhua puolin ja toisin tosiistaan kunnioittavasti ja arvostavasti. - Vaikka varmasti, ero on ainakin uskoakseni Björkmania myös surettanut ja harmittanut.              

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten vauvakuume voi tulla lesbolle/homollekin. Älä ainakaan mene naimisiin miehen kanssa. Tee tämän kanssa lapsia ja sitten särje miehesi sydäntä eroamalla kun haluatkin olla naisen kanssa. Näitä tapauksia on.

En ole Ap. - Mutta ymmärrän, mutta sitten en kuitenkaan ymmärrä, mitä tarkoitat. Suomessa ei enää tarvitse kenenkään perustella avioeroaan  riippumattomalla tuomioistuimelle tai kenellekään muulle. Jokainen ero on aina itsenäinen kokonaisuus ja oma tapauksensa. Luultavasti harva menee parisuhteeseen vain ajatuksella, että tämän kumppanin kanssa hankin lapsia ja toisen kanssa elän ja olen sitten myöhemmin parisuhteessa tekemättä lapsia. - Varmaan tällaisiakin tapauksia on, mutta uskoakseni harvempi. - Vaan onko ero miehelle (tai naiselle) yhtään sen helpompi, jos uusi kumppanikin on vastakkaista sukupuolta? 

Voi olla, että muistan omiani mutta, olikohan se Hannu-Pekka Björkmann, joka murahti ex-kumppanistaan (Minna Haapkylästä), että Minna päätyi parisuhteeseen naisen (Johanna Haartin) kanssa, kun ei enää (minua)  parempaa meistä löytänyt.. - Niin tai näin olen ihaillut heistä kumpaakin, enkä vähiten siksi, että erosta huolimatta ovat kyenneet julkisuudessa - ainakin sen mitä itse olen ollut huomaavinani- puhua puolin ja toisin tosiistaan kunnioittavasti ja arvostavasti. - Vaikka varmasti, ero on ainakin uskoakseni Björkmania myös surettanut ja harmittanut.              

Nainen voi kertoa miehelle jos on bi seksuaalisia taipumuksia että mies voi miettiä ottaako riskin.

Vierailija
44/47 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi kertoa miehelle jos on bi seksuaalisia taipumuksia että mies voi miettiä ottaako riskin.

Hmm Onko yleistäkin, että bi-seksuaalit tai bi -seksuaalisia taipumuksia omaavat (,mitä tuo sitten tarkoittaa?) mielletään herkemmin eroaviksi tai parisuhteessa pettäviksi kuin heteroseksuaalit tai lesbot ja homot?

Vierailija
45/47 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi myöntää vain rohkeasti itselle ja muille tai käy kuten tuntemallani miehelle. Se kehitteli valtavan naisvihan, joka kohdistui erityisesti muodokkaisiin naisiin, koska ei pystynyt millään itselleen myöntämään, että tuntee vetoa miehiin. Kova ja ahdasmielinen mieskulttuurinen kotikasvatus, jossa hoomoutta ei sallittu ja ajautuminen vastentahtoisesti perhe-elämään joka ei hänelle sopinut eli vaimo ja jälkikasvu.

No, näin jälkikäteen merkit oli nähtävissä. Puhui paljon a*naalijuttuja, naismaisuus vaikka ulkoisesti miehekäs jne.

En tiedä onko vieläkään uskaltanut tulla kaapista ulos.

Uskon, että naisviha loppuu kuin seinään se päivä kun viimein myöntää itselleen tosiasiat. Nythän vaikuttaa siltä, että naisviha johtuu nimenomaan siitä, kun joutuu olemaan naisen kanssa pakosta. Kun tulee kaapista voi olla että naisista tulee sen parhaita ystäviä.

Vierailija
46/47 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi myöntää vain rohkeasti itselle ja muille tai käy kuten tuntemallani miehelle. Se kehitteli valtavan naisvihan, joka kohdistui erityisesti muodokkaisiin naisiin, koska ei pystynyt millään itselleen myöntämään, että tuntee vetoa miehiin. Kova ja ahdasmielinen mieskulttuurinen kotikasvatus, jossa hoomoutta ei sallittu ja ajautuminen vastentahtoisesti perhe-elämään joka ei hänelle sopinut eli vaimo ja jälkikasvu.

No, näin jälkikäteen merkit oli nähtävissä. Puhui paljon a*naalijuttuja, naismaisuus vaikka ulkoisesti miehekäs jne.

En tiedä onko vieläkään uskaltanut tulla kaapista ulos.

Uskon, että naisviha loppuu kuin seinään se päivä kun viimein myöntää itselleen tosiasiat. Nythän vaikuttaa siltä, että naisviha johtuu nimenomaan siitä, kun joutuu olemaan naisen kanssa pakosta. Kun tulee kaapista voi olla että naisista tulee sen parhaita ystäviä.

"Heh" -en ole hän jonka kirjoitusta kommentoit, mutta yleisemmin jatkan, että on mielenkiintoista ajatella, että kuinka paljon sukupuolittunut viha ( yksinkertiatwen miehet jotka vihaava naisia ja tai naiset jotka vihaavat miehiä) kumpuaa vihaajan omasta kyvyttömyydestä ja mahdottomuudesta toteuttaa itseään haluamallaan tavalla seksuaalisesti. Tai siitä, ettei saa haluamaansa (seksuaalista) huomiota, saati läheisyyttä.

Omasta kokemuksestani tiedän, että ilman seksiäkin (kumppanin kanssa) voi elää oikein hyvää elämää, vaikkei ei erityinen aseksuaali olisikaan. Mutta kyllä läheisyyden kaipuu, josta seksi (kumppanin kanssa) on vain pieni osa on joskus ollut niin voimakas, että on tuntunut siltä kuin pää räjähtäisi.(..)  

Vierailija
47/47 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heteroista ei voi keskustella kun Sanoma leimaantuu heteroja suosivaksi. Muista ei taas voi keskustella kun joku tulee kuitenkin möläyttämään jonkun hyväksytystä linjasta poikkeavan näkemyksen.

Siksi ei voi keskustella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi