Miksi tällä palstalla ei saa keskustella homoudesta/lesboudesta/heteroudesta?
Neljä aloitusta poistettiin -- kaikki muutaman minuutin sisään. Enkä kirjoittanut mitään asiatonta. Missä voisin puhua em. aiheista?
Kommentit (47)
Aivan naurettavaa kyllä. Ilmeisesti se on joku vihjaus siitä, että ainoa paikka keskustella aiheesta on terapiassa. Eli siis mun pitäisi mennä johonkin kalliiseen terapiaan vain siksi, kun mulla on omia ongelmia seksuaali-identiteettiini liittyen. Kun siis kenenkään ihmisen kanssa en kehtaa livenä puhua niistä ongelmistani. En vain yksinkertaisesti uskalla.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä haluaisit puhua tai kysyä? Kysy niin vastaan!
T. Lesbo
Jostain syystä keskustelu aina poistetaan, jos kerron asiani. Siis mun "ongelmani" on sellainen, että kiinnostun "siinä mielessä" naisista, vaikka en ole lesbo/bi. Kiinnostaisi tietää syy moiseen.
T. Ap
^voiko se siis olla joku pakko-oireinen häiriö tms.? Mikä muu kuin itse homous/lesbous voisi selittää sen, että tuntee ihan järjetöntä fyysistä vetoa naisia kohtaan ja joutuu kamppailemaan sitä vastaan päivittäisessä elämässään?
Ei me tiedetä miksi himoitset naisia.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko niin, että muutkin heterot "himoitsevat" salaa samaa sukupuolta olevia henkilöitä? Ja siis se on vain sellainen yhteinen salaisuus, että ihmiset eivät vain yleisesti puhu sellaisesta?
En tajua miksi aloitukset poistetaan. Mutta kerro ap, miksi määrittelet itsesi heteroksi, vaikka selvästikin olet kiinnostunut naisista etkä miehistä? Olisiko sinulle paha asia olla lesbo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lesbo
Jostain syystä keskustelu aina poistetaan, jos kerron asiani. Siis mun "ongelmani" on sellainen, että kiinnostun "siinä mielessä" naisista, vaikka en ole lesbo/bi. Kiinnostaisi tietää syy moiseen.
T. Ap
Se, että kiinnostut '"siinä mielessä", tarkoittaa, että olet lesbo. Jos myös miehistä, niin bi.
Mulle tuli tämä juttu jälleen mieleen, kun luin jonkun "vapauta rintasi" -artikkelin netistä. Ts. naiset voisivat olla liivittöminä isoine rintoineen arjessa, mikä on toki täysin jees. Mutta mähän ns. "himoitsisin" ihan tuskallisen paljon sellaisia vartaloita. Samaan tapaan kuin monet heteromiehetkin.
En siis toki tekisi mitään aloitteita tai sanoisi mitään rasvaisia juttuja tietenkään, mutta en pystyisi pokerinaamalla juttelemaan sellaisen naisen kanssa, vaan mun reaktioni olisi sellainen, että tekisin kaikkeni, ettei tarvitsisi kohdata sellaista henkilöä ja nolata itseäni, kun en saisi katseeni harhailua kuriin. :/ Tuli sitten mieleen tämä koko monivuotinen ongelmani aiheen tiimoilta.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lesbo
T. Ap
Se, että kiinnostut '"siinä mielessä", tarkoittaa, että olet lesbo. Jos myös miehistä, niin bi.
Olen vain miettinyt sellaista, että olen mieltänyt itseni heteroksi aina ja että se kiinnostus on jotain outoa pakkomiellettä, jota en osaa kontrolloida riittävästi. Ekoja kertoja tunsin siten about 15-vuotiaana ja se tuntui tuskalliselta ja häpesin itseäni.
Lapsenakin mielsin aina, että sitten aikuisena menen jonkun miehen kanssa jossain vaiheessa naimisiin ja ehkä saan oman perheen. Olisi kamala pettymys itselleni, jos en toteuttaisikaan sellaista prinsessasatu-kaavaa elämässäni.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
No tiedetäänpäs: ap on bi tai lesbo, mutta jostain hiton syystä ei halua itseään sellaiseksi myöntää.
Täällä saa keskustella lesboisfa ja homoista ym . Valitettavasti kommentit eivät pysy asiallisina, joten ketju poistetaan.
Itse asiassa lapsena en koskaan ihastunut poikiin/miehiin, vaan sen sijaan muutamiin aikuisiin naisiin. Jotkut kaverini (tytöt) ihastuivat kyllä poikiinkin ja ihmettelin sitä aina. Kuitenkin aina ajattelin, että "sitten aikuisena mulla on mies ja perhe".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko niin, että muutkin heterot "himoitsevat" salaa samaa sukupuolta olevia henkilöitä? Ja siis se on vain sellainen yhteinen salaisuus, että ihmiset eivät vain yleisesti puhu sellaisesta?
Henkilö, joka himoitsee samaa sukupuolta olevia, ei ole hetero. Teki sen salassa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi aloitukset poistetaan. Mutta kerro ap, miksi määrittelet itsesi heteroksi, vaikka selvästikin olet kiinnostunut naisista etkä miehistä? Olisiko sinulle paha asia olla lesbo?
Ei ole paha asia ja olen aika salliva/liberaali jopa. Mutta en jotenkin pystyisi uskomaan, että olisin itse sellainen oikeasti. Tai siis nämä tuntemukseni ovat joitain hairahduksia siitä normaalitilasta.
Ongelma on vain se, että olen hairahdellut todella paljon jo noin 15-vuotiaasta lähtien. Ja jo jossain määrin noin 13-vuotiaasta, kun tajusin pitäväni hieman liikaakin naispuolisesta opettajastani...tajusin, että suhtauduin häneen tavalla, joka voisi kiinnittää muissa huomiota ja he voisivat alkaa kiusata minua sen vuoksi tms.
Jännä seikka on myös se, että kukaan nainen ei ole koskaan tehnyt aloitetta suuntaani tai edes hetkellisesti vaikuttanut kiinnostuneelta. Kiinnostuneita miehiä on kyllä riittänyt ihan kohtalaisesti (tosin itse olen ollut kiinnostunut todella harvoista miehistä "siinä mielessä").
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilö, joka himoitsee samaa sukupuolta olevia, ei ole hetero. Teki sen salassa tai ei.
Sitkeästi vain tässä koetan pohtia, voiko siihen olla joku muukin syy. Sukulaisissani ei ole muita kuin avoimesti heteroita ja perheellisiä, joten kovinkaan perinnöllistä alttiutta se ei voisi olla kohdallani.
Vierailija kirjoitti:
Olet bi. Terveruloa kerhoon! ;)
Voihan se sitten olla niinkin. Edelleenkin se on tosin erittäin vaikeaa hyväksyä itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lesbo
T. Ap
Olen vain miettinyt sellaista, että olen mieltänyt itseni heteroksi aina ja että se kiinnostus on jotain outoa pakkomiellettä, jota en osaa kontrolloida riittävästi. Ekoja kertoja tunsin siten about 15-vuotiaana ja se tuntui tuskalliselta ja häpesin itseäni.
Lapsenakin mielsin aina, että sitten aikuisena menen jonkun miehen kanssa jossain vaiheessa naimisiin ja ehkä saan oman perheen. Olisi kamala pettymys itselleni, jos en toteuttaisikaan sellaista prinsessasatu-kaavaa elämässäni.
T. Ap
Hmm. En tiedä mistä kaikkialta tulee se tai ne asiat mieleemme lapsena, mitä haluaisimme tapahtuvan tulevaisuudessa. - On varmasti asioita joita osa omaksuu haluavansa ja tahtovansa lähinnä vain koska niin on ja tai on ollut kulttuurissamme tapana ja odotuksena. Kyseenalaistamatta tai kysymättä itseltään, että ovatko ne sellaisia, joita tse haluaisi osaksi omaa elämäänsä ja lähteä tavoittelemaan. Vai ovatko ne, kuten sanottu, kuitenkin enempi tai peräti kokonaan vain muiden asettamia odotuksia ja vaatimuksia joitta kohtaan itse kukin joutuu ottamaan ja muodostamaan oman kantansa; miten elää ja on niiden kanssa.
Kyllä minäkin (tosin miehenä) olen nuorempana ajatellut ja haaveillut parisuhteesta ja lapsista. Mutta niin vain olen löytänyt itseni elämästä sinkkuna.
Olen elänyt sinkkuna jo vuosia. Olen oppinut nauttimaan ja iloitsemaan sinkkuudestani. Toisnaan turhautata kun lähipiirisnäni on myös heitä, jotka ovat jo ennättäneet esittää syitä miksi olen sinkku. Samalla antaen ymmärtää, että elämä sinkkuna olsi jotenkin heistä vähemmän arvosttevaa kuin elämä parisuhteessa.
Uskoakseni olen heteroseksuaali. Voi toisaalta olla myös, että en ole kohdannut myöskään miestä, joka sytyttäsi ja vetäisi puoleena nin paljon,että haluaisin parisuhteeseen hänen kanssaan.
Minulla ei silti ole vaikeuksia sanoa jostain tai joistain miehstä, että hän on mielestäni hyvän näköinen tai, että hän on tämän tai tuon vuoksi puoleensa vetävä ja kiinnostava.
Olenko sittenkin siis bi seksuaali? - En tiedä.
Olen alkanut ajattelemaan, että vaikka moni voinee tuntea -ainakin omein sanojensa mukaan olevansa- vähintään 110% hetero tai homo tai bi tai what ever, niin on myös meitä, joille oma seksuaalinen identieetti ei ole niin paremman termin puuttuessa yksinkertainen; etten sanoisi musta valkoinen; ja näin olisi jotain, eikä mitään muuta.
Näinkin voi elää ja kokea arvokasta elämää. Vaikka toki tällainen toisnaan saattaa tuntua raskaaltakin; koska valintojen tekeminen ei aina ole helppoa; kun olisihan niiden tekeminen helpompaa, jos sitä voisi rajata jotenkin, jopa niin ettei edes täysin ymmärtäisi tekevänsä rajauksia vaan se tai ne tapahtusi ikäänkuin luonnostaan. Jos on mielestään 110 % hetero, niin tuskin miettii sekunttiakaan sitä, että voisiko sittenkin nauttia seksistä tai jopa parsuhteesta toisen samaa sukupuolta olevan kanssa.
T. Lesbo