Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miettiikö muut koskaan näitä asioita?

Vierailija
04.05.2019 |

Eilen en saanut unta ja yhtäkkiä tuli pelko siitä, kun jossain vaiheessa ei ole enää vanhempia. En halua niin tapahtuvan :( Heti seuraavaksi tuli mieleen, että itekin vanhenen koko ajan eikä siis minunkaan olemassa olo ole ikuista.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stoalainen ajattelutapa auttaa tuomaan tähän perspektiiviä. Aiheen kirjallisuutta suosittelen.

Vierailija
22/29 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kolmenkympin tietämillä tulee monelle nämä elämän ja kuoleman realiteetit mieleen, niin tuli mullekkin, mutta olen käsitellyt aihetta helpommin hyväksyttävään muotoon ajattelemalla esimerkiksi että itehän sitä menee myös sitten vanhempien ja lemmikkiensä perässä kun aika on, ja vanhenemista surullisempaa olisi kuolla nuorena, joten vanheneminen on itseasiassa positiivinen asia ja hyvä saavutus :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/29 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ajatellut tuollaisia asioita, lähinnä siten, että me kaikki kuolemme.

En usko, että lakkaan olemasta olemassa, vaan uskon ikuiseen elämään. Toki kuolevainen olen, vaikka kristittynä uskon, että elämäni jatkuu kuoleman jälkeen Taivaassa.

Vierailija
24/29 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus että kukaan ei kuolisi ikinä ja täällä me vaan pyörittäisi on vielä ahdistavampi. Ajattelepa sitä.

Vierailija
25/29 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuli tuollaisia mietittyä.

Kun on kantanut useampia sukulaisia kuopan pohjalle, alkaa olla sinut asian kanssa, eikä se tietoisuus elämän rajallisuudesta ole mitenkään kauhistuttava.

Vierailija
26/29 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin monet miettivät tuollaisia. Elämästä ei koskaan tiedä.

Onneksi kaikki voi mennä todella hyvin ja vanhempasi elävät 110-vuotiaiksi.  

Vierailija
27/29 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Olen joskus ajatellut tuollaisia asioita, lähinnä siten, että me kaikki kuolemme.

En usko, että lakkaan olemasta olemassa, vaan uskon ikuiseen elämään. Toki kuolevainen olen, vaikka kristittynä uskon, että elämäni jatkuu kuoleman jälkeen Taivaassa.

Mietittekö te koskaan asiaa pidemmälle, vai loppuuko se siihen taivas-sanaan? Millaista olisi elää ikuisesti jossain taivaassa, kaikkeenhan kuitenkin kyllästyy aikanaan. Tuleeko taivaasta kuitenkin jossain vaiheessa helvetti.

Vierailija
28/29 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon helpompaa oli lapsena, kun ei tulleet tuollaiset asiat edes mieleen.

Mulle kyllä tulivat, iäkkäät ja sairaat vanhemmat. Tosin en heidän kuolemaansa kyllä murehtinut ennalta, mutta toki sairaudet vaikuttivat arkeen jonkin verran. Ja nuoretkin vanhemmat voivat kuolla.

Vierailija
29/29 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Mietittekö te koskaan asiaa pidemmälle, vai loppuuko se siihen taivas-sanaan? Millaista olisi elää ikuisesti jossain taivaassa, kaikkeenhan kuitenkin kyllästyy aikanaan. Tuleeko taivaasta kuitenkin jossain vaiheessa helvetti.

Tottakai miettii, mutta sen uskon ettei taivaaseen kyllästy, ja se on erilaista kuin maan päällä. Yks pappi nettipalstallaan muisteli, kuinka riparilaiset valitti että taivaassa täytyy olla tylsää, kun ei ole vaikeuksia ja haasteita. Pappi oli sanonut että jos ihmiset sellaisia kaipaa, niin kai Jumala niitäkin saa sinne järjestettyä... Jumala on luonut ihmisen ja tietää mikä tälle on hyväksi. 

Meikämanne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi