Luetellaan ammatteja joihin työttömät voivat työllistyä
Piika, olen ihmetellyt miksi naiset eivät lähde piikomaan. Tälle naapurin opiskelijapojan kanssa hymähdeltiin että hänenkin on siivottava itse vaikka kansantaloudellisesti aivan hullua että hän käyttää aikaansa työhön jonka voisi tehdä sellainen nainen jolle jo kuitenkin maksetaan se elämä muiden rahoista.
Toinen on että opiskelija joutuu ottamaan opintolainaa, oisko että työtönkin ikään kuin lainaisi ne tulonsiirtonsa jotka saa ja työhön päästyään maksaa takaisin ja jos ei pääse töihin niin aina tietyn lainasumman ylitettyään kuittaa ne työllä jossa kiinteä tuntipalkka esim 5euroa työstä riippumatta, työ osoitettaisiin erityisestä toimistosta joihin ihmiset saisivat esittää työtoiveitaan jotka tehtäisiin yllämainitun opiskelipojan piikomisen tapaan ja esim. ilmastotöissä ja viher- ja piha-alueiden kunnostuksina.
Nykyinen malli kun on kestämätön ja työttömät ei tajua ettei niitä tukia kertakaikkiaan ole kaikille
Kommentit (4)
Katso kun siinä on se juttu, että esim. Viheralueita kunnostaa siihen ihan oikeasti palkatut henkilöt. Pitäisikö heidät irtisanoa ja määrätä sitten työttöminä viheralueiden kunnostamistyöhön?
Seure. Mut joo eivät pysty kun työttömiä ei ole pk seudulla.
Ei nykyinen malli ei ole kestämätön, sillä työttömyys on ympäristöystävällistä.
Kotiopettaja. Minä voin tulla ap:n luokse opettamaan kirjallista ilmaisua. Jos siis hinnasta sovitaan. Kortteeri ei kelpaa korvaukseksi.