Mies ei halua tehdä mitään yhdessä
Mies ei ole vapaa-ajallaan kiinnostunut tekemään mitään minun ja lapsemme kanssa.
Millä saisin houkuteltua viettämään edes yhden viikonlopun tulevan kesän aikana meidän kanssamme?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös suosittelen eroa. Et selkeästi ole onnellinen saati edes tyytyväinen. Tuo ei tuosta muuksi muutu. Ei tuo ole aitoa perhe-elämää. Perheen kuuluisi olla tiimi jossa ihmiset ovat kiinnostuneita toisistaan ja haluavat tehdä asioita yhdessä.
Minä olen kasvanut perheessä jossa isää kiinnosti vain omat menot. Saattoi esimerkiksi kyläpaikassa vain lähteä ovesta ulos sanomatta mitään. Siinä me sitten äidin kanssa kiireessä lähdimme perään.
Isääni ei myöskään kiinnostanut viettää aikaa äitini kanssa eikä osallistunut minun koulun kevät- eikä joulujuhliin. Sanoi suoraan ettei kiinnosta kun lapsena asiaa sydän särkyneenä (ties monettako kertaa) utelin.
Lopputulos välinpitämättömyydestä ja itsekkyydestä oli se, että äitini halusi erota. Ja koska isäni jäi itselleni etäiseksi, niin ei kiinnosta olla tekemisissä hänen kanssaan. Hänen vanhuutensa on yksinäinen. Mutta elämä on valintoja. Ei kannata pitää muita itsestäänselvyytenä.
Jostain kumman syystä jotkut miehet olettavat, että riittää, kun tuo leivän pöytään. Eihän se noin mene. Myös perhe-elämään täytyy ymmärtää panostaa.En tällä hetkellä olekaan tyytyväinen, siinä olet aivan täysin oikeassa.
Koen silti ettei minulla ole oikeutta viedä lapselta isää, sen takia ettei oma elämä nyt ole kovin mukavaa itseaiheutetun tilanteen takia.Omalta kohdaltani olen todennut, että oli aivan sama asuiko isäni saman katon alla vai ei. Koska ei hänestä eron myötä tullut yhtään sen kiinnostuneempi muista kuin omista jutuistaan. Eli en koe, että minulta olisi viety isää, koska eihän hän ollut koskaan läsnä elämässäni, vaikka asuikin saman katon alla!
Mutta mies kuitenkin ottaa lasta mukaan touhuihinsa, vaikka ei suostu tekemään muuta kuin itseään kiinnostavia asioita 🤔 en tiedä mitä sitten tapahtuu kun lapsi on isompi ja jos ei enää suostukaan lähtemään isänsä mukaan.
Älä odota liian kauan, ei hän siitä muutu. Olin aivan samanlaisessa tilanteessa. Yritin vuosikymmenen, ja sitten otin eron.
Jos ei ole mitään yhteistä tekemistä vapaa-aikana niin se ennustaa huonoa tulevaisuutta ja ero tulee kuitenkin. Kun lapsi aikuistuu ja muuttaa pois, niin ei ole edes sitä yhteistä arjessa. Sitten olet tosi yksin, ja jos odotat eläkeikää niin sitten teitä on kaksi eläkeläistä joilla ei vieläkään ole mitään yhteistä tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista, että miehesi ottaisi kuitenkin lapsen mukaan tekemisiinsä? Ja sinulla olisi sitten omaa aikaa?
Kyllä ottaa, ja omaa aikaan saan kyllä viettää jos tahdon. Mutta kyse olikin siitä, että olisi mukava tehdä joskus perheenä jotain muuta kuin miehen harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on sun kanssa ylipäänsä?
Tuntuu aika kamalalta myöntää, mutta suurimmaksi osaksi siksi ettei menettäisi lasta ja siksi että pääsee helpolla kun pitää minut.
Mies tekee reissutyötä, on aina ma-pe pois kotoa joten pyöritän arjen ja käytännön asiat yksin. Hän pääsee aina puhtaaseen ja valmiiseen kotiin viettämään itselleen mukavan viikonlopun.
Mitä se mies harrastaa? Voihan olla, että lapsi innostuu samoista harrastuksista jossakin vaiheessa. Sitten pitää ap:n vaan löytää omat juttunsa. Tekeekö mies edes kotitöitä ja halaileeko ja pussaileeko ap:tä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on sun kanssa ylipäänsä?
Tuntuu aika kamalalta myöntää, mutta suurimmaksi osaksi siksi ettei menettäisi lasta ja siksi että pääsee helpolla kun pitää minut.
Mies tekee reissutyötä, on aina ma-pe pois kotoa joten pyöritän arjen ja käytännön asiat yksin. Hän pääsee aina puhtaaseen ja valmiiseen kotiin viettämään itselleen mukavan viikonlopun.
Idiootti.
Kodinhoitajia ei viedä ulos.
Yleensä tälläsissä tarinoissa on vähän pelkistetty tarinaa, niin että itse on uhri ja se toinen on aina paha. Jos miehesi harrastaa ja ottaa lapsen mukaan, niin että voit itsekkin mennä niin tuo on jo ihan hyvin. Mikä miehesi harrastuksissa on niin pahaa? En itsekkään menisi johonkin hommaan mukaan, josta tiedän etten pidä.
Sopikaa kompromissi jossa sovitatte harrastukset yhteen tai vuorottelette kumman mukaan menee, ei miehet itse tuollaisia ongelmia näe, ne pitää erikseen sanoa. Toki jos itse harrastat kirjallisuutta ja ompelua siinä missä mies laskuvarjohyppää ja ammuskelee haulikolla savikiekkoja niin sitten hankalaksi menee.
Jätä se sika. Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole.
Ehdota seksiä?