Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä hoidettaisiin tällainen tilanne?

Vierailija
03.05.2019 |

Mieheni on yrittäjä ja minä olen kotona 7 kk ikäisen vauvan kanssa. Olen ollut käytännössä katsoen yksinhuoltaja, mies tekee 12-14h päiviä ja usein 6-7 päivää viikossa. Kaikki kotityöt jää minulle.
Vauva on ollut todella haastava viimeiset 2 vkoa, koska on ollut kovassa räkätaudissa. Lapsi on suostunut olemaan ainoastaan sylissäni, yöt ja päivät. Koti on yksi hävityksen kauhistus kun vauva sylissä on vaikea siivota. Nyt lapsi tervehtyi ja minä sain tämän flunssan. Olin viimeyönä yli 39 asteen kuumeessa.
Mies ei ole auttanut tippaakaan sairaan lapsen hoidossa saati että olisi tehnyt vähemmän töitä tai osallistunut kotona enemmän. Sen vielä jotenkin kestän.

Aamulla kun heräsin kuumeisena ja aivan paskana, mies oli suorastaan vihainen minulle että kehtaan sairastua ja vielä ilman että olen kertonut siitä etukäteen ja siksipä hän ei todellakaan aio olla yhtään vähempää töissä vaan päinvastoin, koska en eilen kertonut että olen tänään sairaana, hän ei aio tulla ennen klo 22 kotiin töistä.

Kuumeen olen saanut alenemaan lääkkeillä, mutta olo on AIVAN KAMALA. Selviän just ja just vauvan hoidosta tässä tilassa mutta olen ihan äärirajoilla. Mies ei ole kysynyt koko päivänä sanallakaan miten pärjään.

Miten muissa perheissä hoidettaisiin tällainen tilanne? Onko epänormaalia vaatimista olettaa että tässä tilanteessa toinen vanhempi auttaisi lapsen kanssa jos toinen on kovassa kuumeessa, vaikka miehen sanoin "tästähän sulle maksetaan" eli lapsenhoidosta, olin sairas tai terve? Mieheni ikäänkuin kostaa minulle jotain nyt jättämällä minut aivan yksin hoitamaan lasta tässä tilassa. Lienee sanomattakin selvää ettei hän ole sanallakaan kysynyt miten pärjään tai jaksan tai voisiko edes käydä kaupassa. Ei vastaa edes viesteihini, vaikka lukee ne. Miten on mahdollista että hän on vihainen minulle että olen sairaana?!!?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse yrittäjä ja kahden lapsen yh-äiti, ja jotenkin kummasti vaan tällainen äitiyrittäjä pystyy hoitamaan kipeitä vauvoja eikä muutenkaan tarvitse tehdä 14 tunnin työpäivää vaan kun olen lapsia hankkinut, niin myös hoidan ne. Laittakaa oikeasti ne miehet mäkeen, ette tarvitse tuollaisia mihinkään, niistä tulee vain paha mieli. Sitten kun pahin vauva-aika helpottaa, ottakaa rakastaja. 

Vierailija
42/47 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista ei olisi täällä voinut tapahtua sillä tuollaista miestä en koskaan olisi voinut itselleni (puhumattakaan isäksi) valita.

Toki täytyy myös ymmärtää jos puolisona yrittäjä, että töistähän on vaikea olla pois. Vaihtoehtona vaikka MLL lastenhoitaja siksi aikaa. Kai te keskustella osaatte? Miettikää mikä on paras. Ja ellei mies itse sitä ymmärrä ettei se kotihoidontuki ole mikään KODINHOIDONTUKI niin käske sen palkata siivooja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala mikä hirveä mies. Ala jo suunnittelemaan eroa. Otan osaa ja haleja. Pyydä vanhemmiltasi apua että auttavat, tukeudu ystäviin. Sika mies, ihan kauhea!

Vierailija
44/47 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap ainakaan tee ikinä toista lasta tämän miehen kanssa.

Vierailija
45/47 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläsi on mielenterveyden ongelmia.

Oma mieheni jäisi kotiin hoitamaan lasta jos itse olisin niin kipeä etten siihen kykenisi.

Sinun tilanteessasi ottaisin nyt taksin vanhemmilleni ja menisin sinne sairastamaan rauhassa.

Ap:lla on mielenterveyden ongelmia, kun joka päivä täytyy keksiä näitä nyyhkytarinoita.

Vierailija
46/47 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ollut ennenkin ketjuja, joissa ruodittu, miten puoliso muuttuu täysin tunnekylmäksi kun toinen sairastuu.

Mä olin jo raivoissani exälle (!) kun ei voinut auttaa kun itse olin vatsataudissa.

Niin on. Kaikki samalta ihmiseltä.

Vierailija
47/47 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin auttamaan jos olisit naapurini. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän