Nainen löi lasta kauppakeskus Jumbossa
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Onni onnettomuudessa, että poliisi voi tehdä lasun, jos lapsen vanhemmat ovat yhtä töhöjä kuin miltä av-raadista vaikuttaa.
Vakavasti ottaen näin kevään tullessa voisi olla hyvä idea valvoa myös kevyen liikenteen käyttäytymistä, kun vastaan polkee ties mitä valvomattomia lapsia ja kokemattomia kaupunkipyöräilijöitä.
Ne laudoilla kulkevat lapset on myös onnettomia, ne vetää ihan liikenteen seassa aika kovaa vauhtia.
Onneksi autossa on kamera.
Kolmivuotiaan arviointikyky ei riitä siihen, että osaisi huolehtia omasta ja toisten turvallisuudesta tuollaisessa paikassa pyöräillessään. Noin pieni pyöräilee turvallisemmilla alueilla aikuisen valvonnassa. Vastuu lapsesta oli tuossa tilanteessa vanhemmilla. Tilanne ei ollut kolmivuotiaan syytä, joten nainen oli väärässä lyödessään lasta. Jos hän olisi vihaisena ripittänyt lapsen vanhempia, se olisi ollut oikein. Mutta lasta ei lyödä, piste. Ei mitään muttia.
Meillä kolmivuotias pitää aikuista (useimmiten äitiä tai isää kädestä) tuollaisissa paikoissa - oikeastaan kaikkialla, missä saattaa eksyä liikenteen sekaan, joutua hukkaan, pyöriä vaarallisesti toisten jaloissa jne. Pyöräilyä hän harjoittelee ihan muualla, kuin parkkihallien läheisyydessä. Noin pieni ei osaa arvioida tarpeeksi hyvin kaikkia riskejä, joten vaikka häntä opetetaan koko ajan kulkemaan turvallisesti, ensisijainen tapa varmistaa hänen ja toisten turvallisuus on pitää hänet lähellä. Turvallisuuskasvatus on tuossa vaiheessa ensisijaisesti turvassa pitämistä ja esimerkin antamista. Läpsiminen ei auta mitään.
Lapsen kannalta tilanne oli täysi vahinko, eikä oikeuta lyömistä. Vanhempien kannalta tilanne on voinut olla lapsen turvallisuuden laiminlyömistä. Naisen toiminta on ollut kivustakin huolimatta väärin. Vanhempien tulee vastaisuudessa pitää parempi huoli lapsensa kulkemisista. Mutta toivon todella, että ko. nainen saadaan kiinni ja hänen kanssa selvitetään se, että noin pientä lasta ei lyödä. Mua inhottaa ihmiset, jotka kuvittelevat, että on ok ja varsinkin jotenkin kasvatuksellisesti hyödyllistä lyödä pieniä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Olivat pyöräilemässä parkkihallissa. Miksi? Toki ei saa lyödä mutta pakko ihmetellä tuota paikkaa.
Jumbosta lähdetään pois parkkihalli kautta. Siellä on kulkureitit ja suojatiet merkitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onni onnettomuudessa, että poliisi voi tehdä lasun, jos lapsen vanhemmat ovat yhtä töhöjä kuin miltä av-raadista vaikuttaa.
Vakavasti ottaen näin kevään tullessa voisi olla hyvä idea valvoa myös kevyen liikenteen käyttäytymistä, kun vastaan polkee ties mitä valvomattomia lapsia ja kokemattomia kaupunkipyöräilijöitä.
Ne laudoilla kulkevat lapset on myös onnettomia, ne vetää ihan liikenteen seassa aika kovaa vauhtia.
Onneksi autossa on kamera.
Liikenteen seassa? Ne luetaan jalankulkijoiksi eli lautailijoiden paikka on jalkakäytävällä. Ilman moottoria olevien.
Ei soitella ip-lehtiin, tämä on ihan poliisin tiedotteen pohjalta tehty juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihme porukkaa täällä, kun monien mielestä lasten hakkaaminen on tosi hyvä juttu. Ette te aikuistakaan lyö turpaan, jos hän vahingossa törmää teihin pyörällä. Tai jos lyötte, niin olette ääliöitä ja rikollisia.
1) sitä lasta ei ole hakattu, vaan ilmeisesti tuupattu tai lämäisty kerran selkään
2) suurin osa täällä ei ole ollut sitä mieltä, että tuo läimäisy/tuuppiminenkaan olisi ok, mutta ovat kyllä olleet sitä mieltä, että lapsen joutuminen "hakatuksi" olisi kovin paljon epätodennäköisempää, jos vanhemmat edes hieman katsoisivat sen lapsen perään, eivätkä antaisi täysin päättömästi törmäillä muihin ihmisiin samalla, kun itse ovat ihan toisaalla ja johonkin muuhun keskittyneenä
Taidat olla niitä ihmisiä, jotka sanovat raiskatulle että liian lyhyt hame.
Vierailija kirjoitti:
Tutun lasta potkaistiin kauppakeskuksessa kun juoksenteli. Kuulemma rasismia.
Itse taas väitän että juossut ihmisten kintuissa ja mikä juoksupaikka ei ole kauppakeskus.
Itse katsoin kun ukko räyhäsi kahdelle somalin näköiselle pojalle pyörätiellä. Luulen että siinä oli vähän rasismilisää. Varsinkin kun ukko oli itse väärässä. Ei katsonut liikenne merkkejä tai edes kevyenliikent.väylän keskikatkoviivaa. Hän oletti sen olevan jaettu ja ajoi itse vastaantulevien puolta.
Itse ainakin kuljin kolmivuotiaa kanssa niin, että hän pyöräili. Lähi asutusalueelta on juuri sellainen matka Jumboon. Itse kävelee ja lapsi pyöräilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taas yllätä että keski-ikäinen tantta kyseessä. Meinasin yksi päivä aloittaa ketjun aiheesta huonokäytöksiset keski-ikäiset naiset. Asiakaspalvelijoille kiukutellaan, puhutaan rumasti, junassa varataan itselle monta paikkaa ja ei siirrytä, vaikka tulee lisää ihmisiä. Naama aina nurinpäin ja nämä on just niitä jotka ei kestä mitään lasten ääniäkään, saati jos lapsi seisoo edes lähellä niin mulkoillaan. En yhtään ihmettele, että 50 v Pentit hakee naiset Thaimaasta.
Hei Cry-StalYasmina. Viiskymppiset ovat Paseja, Markoja ja Timoja. Pentit ja Raunot ovat jo kasikymppisiä.
En ole mikään Yasmiina, vaan 30-vuotias nainen. Itse taidat olla juuri näitä vaihdevuosi-Pirkkoja.
No nyt hei! Pirkotkin ovat 70-80 vuotiaita.
Oletko varma, että olet oikeasti 3o-vuotias? Epäilen, että aika on kulunut nopeamin kuin kuvittelet, ja olet itse jo viisikymppinen etkä vaan tajua. Olen pahoillani, ärtsyytesi johtuu varmaan vaihdevuosista. :(
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo olisi tapahtunut pk-seudun ulkopuolella, asiasta ei uutisoitaisi ollenkaan. Itse olen monesti lyönyt kurittomia kersoja, eikä mitään uutisia siitä ole koskaan tehty. Tässä taas nähdään median pk-seutukeskeisyys.
Ilmoitin sinusta poliisille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kuri pitäs lapsilla olla. Tartte törmäillä muihin ihmisiin.
0/5
Jos joku mukiloi toisen aikuisen Jumbon parkkipaikalla, se on vakava pahoinpitely.
Lapsen hakkaaminen taas on joidenkin mielestä vai hyvää kasvatusta. Sairasta.Miksi pyörällä päälle ajaminen ei ole ihmisen pahoinpitely tai ta. ponyritys?
Onhan se , jos siinä tapahtuu jotain. Oma lapsi ajoi pyöräkolarin 7 vuotiaana . Onko se parempi? Itse jouduin pyöräkolariin 18 vuotiaana. Ei siihenkään tullut poliisit vaan autoilijan vakuutusyhtiö maksoi kulut ja uskoi ilman poliisia.
Vierailija kirjoitti:
Olivat pyöräilemässä parkkihallissa. Miksi? Toki ei saa lyödä mutta pakko ihmetellä tuota paikkaa.
Elämänkoululaiset opettelemassa elämää🙄
Vierailija kirjoitti:
Kolmivuotiaan arviointikyky ei riitä siihen, että osaisi huolehtia omasta ja toisten turvallisuudesta tuollaisessa paikassa pyöräillessään. Noin pieni pyöräilee turvallisemmilla alueilla aikuisen valvonnassa. Vastuu lapsesta oli tuossa tilanteessa vanhemmilla. Tilanne ei ollut kolmivuotiaan syytä, joten nainen oli väärässä lyödessään lasta. Jos hän olisi vihaisena ripittänyt lapsen vanhempia, se olisi ollut oikein. Mutta lasta ei lyödä, piste. Ei mitään muttia.
Meillä kolmivuotias pitää aikuista (useimmiten äitiä tai isää kädestä) tuollaisissa paikoissa - oikeastaan kaikkialla, missä saattaa eksyä liikenteen sekaan, joutua hukkaan, pyöriä vaarallisesti toisten jaloissa jne. Pyöräilyä hän harjoittelee ihan muualla, kuin parkkihallien läheisyydessä. Noin pieni ei osaa arvioida tarpeeksi hyvin kaikkia riskejä, joten vaikka häntä opetetaan koko ajan kulkemaan turvallisesti, ensisijainen tapa varmistaa hänen ja toisten turvallisuus on pitää hänet lähellä. Turvallisuuskasvatus on tuossa vaiheessa ensisijaisesti turvassa pitämistä ja esimerkin antamista. Läpsiminen ei auta mitään.
Lapsen kannalta tilanne oli täysi vahinko, eikä oikeuta lyömistä. Vanhempien kannalta tilanne on voinut olla lapsen turvallisuuden laiminlyömistä. Naisen toiminta on ollut kivustakin huolimatta väärin. Vanhempien tulee vastaisuudessa pitää parempi huoli lapsensa kulkemisista. Mutta toivon todella, että ko. nainen saadaan kiinni ja hänen kanssa selvitetään se, että noin pientä lasta ei lyödä. Mua inhottaa ihmiset, jotka kuvittelevat, että on ok ja varsinkin jotenkin kasvatuksellisesti hyödyllistä lyödä pieniä lapsia.
Juuri näin! Mikään ei oikeuta lyömään 3-vuotiasta lasta! Toivottavasti tyyppi jää kiinni ja saa rangaistuksen! Vanhemmille valot päälle! Lapsi on täysin syytön!
Täällä on ilmeisesti kaikki silminnäkijät paikalla, kun tiedätte niin tarkkaan miten tilanne mennyt ja vanhemmat puuhailleet kaukana lapsesta ja miten sattuu. Ilmoittautukaa poliisille, jos kerta tiedätte miten tämä asia on siis
Tiina1980 kirjoitti:
Huom. jutussa lukee että myös nainen oli polkupyörällä liikenteessä. Eli mitä ilmeisimminkin kyse on pyörätiestä, joka menee siellä parkkihallin sisällä, ihan virallinen pyöräilyreitti, terveisin Jumbon työntekijä.
Kolmevuotias on siis vahingossa kolaroinut aikuisen pyöräilijän kanssa, toisin sanoen. Varmaan parempi sitten, että ne lapset opetetaan jossain sisällä polkupyöräilemään, jos ihmiset on sitä mieltä, että on ok lyödä lasta jos se vahingossa törmää. Älkää myöskään itse koskaan törmätkö keneenkään (kävellen, pyörällä tai autolla), tai jos törmäätte, niin muistakaa, että on ok lyödä teitä.
Hyvin sanottu!
Vierailija kirjoitti:
Onko hän oikeasti lyönyt vai vain tuupannut lasta kauemmas?
Varmaan vain tuupannut vähän, mutta lehdet valehtelevat taas kerran.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa mitä lapsi tekee polkupyörällä parkkihallissa?
Jumboon kuljetaan kävellen / pyöräillen parkkihallin läpi vievää tietä. Oikea suunnittelun kukkanen.
Onko totta että täällä perhefoorumilla hyväksytään lasten pahoinpitely ja lapsiin kohdistuva väkivalta, kun ”vika on lapsessa”? Järkyttävää, pieksettekö omiakin lapsianne jos tekee jonku vahingon?
Mahtaa olla paha olo sisällä, kun niin kiivaasti puolustellaan lyönyttä aikuista, vaikkei teistä yksikään ole edes ko. tilannetta itse ollut näkemässä. Vai tuleeko nämä kaikki hyväksyvät kommentit tältä uutisen naiselta ja hänen puolustelevilta sukulaisiltaan?