Olen varattu ja ihastunut toiseen
Minulla on hyvä mies, ei mitään ongelmia suhteessa. Nyt on kuitenkin käynyt niin, että olen ihastunut henkilöön, jonka kanssa olen joutunut tässä asioimaan työn merkeissä 2-3 x kuukaudessa pian vuoden ajan. Lisäksi joudumme asioita hoitamaan sähköpostilla & soittamalla.
Tämä mies on varattu, jokin aikaa sitten eronnut ja nyt uudessa suhteessa.
Itse olen naimisissa, pian 15v ollut.
Tapaamisemme tämän henkilön kanssa ovat täynnä hyvää kemiaa ja sähköä. Mitään ei ole tapahtunut eikä varmasti tapahdukaan, olemme molemmat siihen liian ”moraalinvartijoita”.
Tilanne on kamala, sydän pakahtuu enkä voi kenellekään tietenkään puhua tästä. Huh. Kuitenkin hän pyörii mielessäni koko ajan ja vain odotan koska näen hänet jälleen. :/
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia tunteita ei voi hallita. Jokainen tekee parhaansa tässä maailmassa, jokainen kaipaa läheisyyttä ja rakkautta. Itse en tuomitse ketään, nämä ovat vaikeita asioita.
Jos puolisosi salasuhteilisi selkäsi takana, ottaisit sen ihan ymmärtäväisesti, koska jokainen tekee parhaansa tässä maailmassa, kaipaa läheisyyttä ja rakkautta. Näitähän ei voi hallita ja ovat vaikeita asioita, vaikeampia kuin rehellinen ero ennen uutta suhdetta. Eikö niin? Itse kyllä tuomitsen kovastikin vain itselleen tietyt asiat sallivat ihmiset. Sitä kutsutaan kaksinaismoralismiksi.
Ei tuo miehen käytös kerro kuin kevyestä erityistä. Kysy mieheltä että tunteeko hän sen kemian välillänne?
Jos itse noilla perusteilla kuvittelisin kemiaa työkavereideni ja itseni välille, mulla olis sitä lähes jokaisen miehen kanssa työpaikallani :D
Ap, tuo ihastumisen tunne menee ohi ajan kanssa.
Pidä kiinni pitkäaikaisesta kumppanistasi, ei kannata rikkoa pitkäaikaista suhdetta.
Juuri tämän takia suuressa osassa maailman maita naiset säkitetään ja on muutenkin tarkemmin valvonnassa.Ei teille kuulu antaa päätösvaltaa kun ette sitä osaa käyttää muuta kuin perheiden hajoittamiseen
Ap tässä pitkästä aikaa. Eilen näin tuon työkaverini, viimeksi näin viime viikon lopulla, viikonloppuna vaihdoimme muutaman työhön liittyvän viestin. Hän tervehti minua heittämällä ”Moi, täällähän on tuttuja, kukas se siinä, oliko sulla mikä hätänä vai tuliko vaan ikävä?”
Eikö toi nyt ole jo selvää flirttiä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä pitkästä aikaa. Eilen näin tuon työkaverini, viimeksi näin viime viikon lopulla, viikonloppuna vaihdoimme muutaman työhön liittyvän viestin. Hän tervehti minua heittämällä ”Moi, täällähän on tuttuja, kukas se siinä, oliko sulla mikä hätänä vai tuliko vaan ikävä?”
Ap
Ei ole kuin omassa päässäsi. Normaalia Small talkia.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap, meillä töissä heitetään tuollaisia tuliko ikävä-kommentteja toisillemme eikä ne tarkoita mitään.
Oletko ap nyt ihan tosissasi juttujesi kanssa?
Tällaiset ihastumiset ovat vain merkki siitä, että ihastuja on itselleen vääränlaisen ihmisen kanssa parisuhteessa. Minulla kun tästä on omakohtaista kokemusta - olin tyytymätön silloiseen mieheeni, kun ihastuin työpaikalla (ilmeisen molemminpuolisesti) erääseen mieheen, joka tuntui silloin jotenkin oikealta, vaikka todellisuudessa olin vain kehitellyt pääni sisälle tällaisen ajatuksen, koska olin tyytymätön parisuhteeseeni ja uskoin löytäneeni jonkun, joka oikeasti olisi minulle "tarkoitettu". Vasta jälkeenpäin tajusin, kuinka typerä olin ollut. Tämä kokemus kasvatti kuitenkin paljon, eli sen kokeminen tuli todellakin tarpeeseen! Emme siis menneet yhteen tämän työpaikkaihastukseni kanssa, olin vain kehitellyt hänestä pakkomielteen, joka onneksi ajan kanssa hälveni, kun päätin, että nyt sen on loputtava. Ajatuksiaan todella pystyy hallitsemaan, kun todella haluaa. Kaikki kun on suurimmaksi osaksi vain oman mielikuvituksen tuotetta.
Suosittelisin siis sinullekin sitä, että yrittäisit taistella noita ajatuksiasi vastaan ja ajatella, että olet kehittänyt ne itse pääsi sisälle - niillä ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä, vaan ne ovat ainoastaan merkki siitä, ettet ole tyytyväinen nykyiseen parisuhteeseesi. Kun pääset tuosta ihastuksestasi, voisit alkaa tutkiskella tuntojasi nykyistä miestäsi kohtaan - haluatko todella olla hänen kanssaan ja jos haluat, miksi aloit kuitenkin haikailla toisen perään? Yritä löytää vastauksia näihin kysymyksiin, niin saavutat varmemmin juuri sen mitä todella haluat.
Vierailija kirjoitti:
Ap
No on, varsinkin jos se on heitetty silleen pilke silmäkulmassa...
Mitä ihmettä? Tällaiset kemiat ja ihastumiset on arkipäivää työpaikoilla ja tuo välttämätöntä energiaa arkeen. Itse miehenä pitäisi sitä jopa naisia loukkaavana, jos näihin jännitteisiin ei reagoisi. Toki rajat pitää tuntea ja tietää, että itse kukin käy näitä ihastumisprosesseja läpi parisuhteissakin. Suomessa on vaan vallinnut joku ihmeellinen protestanttinen etiikka, jossa kuvitellaan työntekijöiden olevan sukupuolettomia zombeja.
Mä tiedän tunteen. Ihastuksen kohde varattu kuten ap:lla, mut en tiedä kuinka vakavaa heillä on. Mulla kyllä oma liitto natisee vähän, puhuttu on paljon mutta teot loistavat poissaolollaan. Janoan jotain romanssia, kuumaa kosketusta, vaihtelua... jos en kotoa saa, on väärin hakea muualta, tiedän.
Mutta koti, lapset, siihen ero....sekin tuntuu ylivoimaiselta...
T. Toinen arjessa rämpijä
Minä syön joka aamu kulhollisen graham-puuroa kaurakerman kera. Ei tulisi mieleenkään tuollainen vieraista miehistä sekoaminen. Syökää tekin kunnon aamiainen, se auttaa keskittymään työntekoon.
Ihmeellistä, ap: olet siis "varattu", mutta et sitoutunut. Olisiko suoraselkäistä purkaa tuo "varaus" ja päästää se varaaja vapaaksi?
Nyt sinä annat hänen elättää harhaluuloa, että hän on sinulle rakas ja tärkeä, vaikka katselet toisia. Älä viitsi leikkiä toisten tunteilla.
Tiesin tämän vatsallani ennakkoon
Lisää neuvoja! Tilanne jatkuu edelleen...
Nyt mies vastaa minulle usein tekstareihin heti, kun laitan viestiä. Paitsi: tänään.... jatkoin eilistä ketjua lisäkysynyksellä eikä hän ole edelleenkään vastannut.
Miten voikin ”vieraan” miehen viestiin vastaamattomuus saada ihmisen raiteiltaan näin?! Kytätään puhelinta ja mietin miksei vastaa. Kiinnostus lopahti? Ottaa etäisyyttä?
Ap
Kaikkia tunteita ei voi hallita. Jokainen tekee parhaansa tässä maailmassa, jokainen kaipaa läheisyyttä ja rakkautta. Itse en tuomitse ketään, nämä ovat vaikeita asioita.