Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tässä pitäisi tehdä kun mies pelaa kaikki rahansa ja on nyt ottanut lainaakin pelien takia?

Vierailija
02.05.2019 |

Meillä ei ole yhteiset rahat eikä edes asuta yhdessä, mutta ollaan kuitenkin pidetty yhtä jo yli kymmenen vuotta. Nyt kuitenkin miehen pelit on riistäytynyt niin käsistä että on peliveloissaan. Hänen edelliset velat maksoin mitä oli yli 10000 ja hän oli siitä kiitollinen ja lupasi ettei koskaan ota enää pelivelkaa, mutta nyt selvisi, ettei hänellä ole varaa vuokraan kun pitää maksaa lainaa. En tiedä mitä pitäisi tehdä. Tuota lainaa hänellä on nyt taas jo yli 10000 euroa ja on tullut todella lyhyessä ajassa. Hän tietää, että minulla on säästössä paljon rahaa ja että voisin maksaa tuonkin pois, mutta en halua maksaa enää yhtään. Voinko jättää hänet noin vaan pulaan? Tämä on niin veemäistä kun on kuitenkin tunteita toista kohtaan.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä sinun pitäisi tehdä, on jättää mies selviytymään itse. Sehän selvästi odottaa sinun vain pelastavan kerta toisensa jälkeen, luottaa siihen että sinä maksat hänen vuokransa, jos hänellä ei riitä raha siihen. Tuo itsemurhalla uhkailu on todella ala-arvoista kiristystä. Älä alennu sellaiseen mukaan.

Vierailija
22/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi mies varmaan ehdotta että muuttaa sinun luoksesi, kun on oman kämppänsä pelannut alta pois. Älä suostu. Jos asutte yhdessä se on sitten sinunkin talouden alamäki ja romahdus. Sinä kustannat elämisen ja maksat laskut. Säästösi hupenevat miehen vippailtua vähän silloin, vähän tällöin. Hän saattaa myös ruveta ottamaan pikavippejä jne sinun nimissäsi jne, kaikkea saadakseen rahaa pelaamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peliongelmaan on hieman hankala saada apua. Oma mieheni laittoi yhteiseltä tililtä haisemaan useita tonneja, pakotin sen hakemaan apua niin ei kuulemma saanut, kun ei ole tarpeeksi huono tilanne. Sitten kun on ero ja asunto menny alta ja velkoja 100 000 saa apua. Jotain. 

Miehesi ei edes näytä katuvan tai haluavan parantua tai muuta muutosta tilanteeseen (paitsi että kuittaisit hänen pelivelkansa) joten aika synkältä näyttää.

Kyllä sitä apua on oikeasti monella taholla tarjolla. En itse nyt ihan uskoisi, jos vastentahtoinen peliriippuvainen kertoo kuinka millään ei löydy apua.

tai tietty jos avun pitäisi olla sitä, että joku ratkaisee henkilön ongelmat henkilön puolesta, niin sellaista ei kyllä ole tarjolla.

Vierailija
24/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peliongelmaan on hieman hankala saada apua. Oma mieheni laittoi yhteiseltä tililtä haisemaan useita tonneja, pakotin sen hakemaan apua niin ei kuulemma saanut, kun ei ole tarpeeksi huono tilanne. Sitten kun on ero ja asunto menny alta ja velkoja 100 000 saa apua. Jotain. 

Miehesi ei edes näytä katuvan tai haluavan parantua tai muuta muutosta tilanteeseen (paitsi että kuittaisit hänen pelivelkansa) joten aika synkältä näyttää.

Kyllä sitä apua on oikeasti monella taholla tarjolla. En itse nyt ihan uskoisi, jos vastentahtoinen peliriippuvainen kertoo kuinka millään ei löydy apua.

tai tietty jos avun pitäisi olla sitä, että joku ratkaisee henkilön ongelmat henkilön puolesta, niin sellaista ei kyllä ole tarjolla.

No tietysti jos ei halua apua, niin ei se tarjottu keskusteluapu varmaan innosta. Jotain sellaista se olisi ollut, eikä mies ole keskustelijatyyppiä.

Vierailija
25/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ilmeisesti luuli saavansa rahallista apua? Keskusteluapua saa varmasti, sitä ei evätä keneltäkään. 

Vierailija
26/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliriippuvuus on ja pysyy eikä parane lupauksilla. Yksi tuttu on pelannut 150 000€ nettipeleihin. Se on sairaus. Mies tarvitsee ammattiapua. Mitä nopeammin luottotiedot menee sitä vähemmän velkaa ehtii tulla, joten älä maksa mitään.

Vierailija
27/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeeta muttei mahdotonta kirjoitti:

Peliriippuvainen pelaa omat rahat, lainarahat ja läheisten rahat, jos pääsee niihin käsiksi. Pelaa niin kauan kuin rahaa jostain saa. Autat kerran, autat toisen kerran ja huomaat että pyydettävät summat vaan kasvaa ja kohta on sunkin säästöt pelattu. Jos peliriippuvainen haluaa elämänsä kuntoon niin se on tehtävä itse, työtä tekemällä ja velat itse maksamalla. Et voi alkoholistia tai narkkariakaan auttaa rahaa antamalla. Jos omasta puolisosta tulisi peliriippuvainen, niin ottaisin hänen tilinsä hallintaani, hoitaisin hänen laskut ja lainanlyhennykset ja antaisin päivittäistä/viikottaista taskurahaa. Kaikki mahdolliset luottokiellot voimaan, luottokortti- ja tilinkäyttöoikeudet pois. Tiedän vastaavan tapauksen ja rankkaa on, mutta jos rakkautta riittää niin ei ole mahdotonta. Jos ei tähän suostuisi, niin se ois ero. Peliriippuvuus tuhoaa myös läheisten elämän jossei ole hallinnassa.

Tuokaan ei välttämättä auta. Pikavippejä saa aina vaan.

Vierailija
28/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mies kerran ole valmis mitään apua ongelmaansa hakemaan, ero taitaa olla ainut vaihtoehto. Velkojen maksu ei auta mitään, jos ei oikeasti aio lopettaa pelaamista. Ehkä hän tulee järkiinsä sitten, kun on oikeasti pohjalla.

Vierailija
29/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et jätä häntä pulaan. Hän on itse pulaansa hankkiutunut. Sinulla ei ole mitään vastuuta hänen toimistaan, hyvä että ette asu yhdessä! Mulla oli sama tilanne mutta tahkosi velkaa yli 50 000 €. Erosimme, asuimme toki yhdessä ja perhettäkin oli.

Voi ei, miten hän nyt sitten pärjää velkojensa kanssa? Ei kai tässä minullakaan muu auta kuin ero kun tuo pelaaminen sotkee kaiken.

Ap

Ihan samalla tavalla kuten muutkin ylivelkaantuneet. Miehen pitää lopettaa velan kerryttäminen (= pelaaminen) ja alkaa maksaa velkaansa vaikka hankkimalla toinen työ. Pelaamisen lopettaminen on miehen omassa vallassa, sinä et pysty sitä tekemään. Hyvä, että ette asu yhdessä eikä teillä ole yhteiset rahat. Pidä vaan rahoistasi kiinni, miehellä on yhtä lailla ollut mahdollisuus säästää.

Vierailija
30/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ymmärtänyt väärin jos kuvittelet että sinun pitää hänen kumppaninaan toistuvasti onkia hänet kuiville omalla kustannuksellasi. Voit olla varma että jos maksat hänen velkansa sama meno jatkuu. Eikö niin käynyt jo kerran? Mikä estäisi häntä jatkamasta niin kauan kuin olet valmis maksamaan hänen pelaamisensa.

En tahdo loukata sinua mutta oletko ehkä liian hyväuskoinen ja naiivi? Tuosta tilanteesta ei ole muuta poispääsyä kuin se että mies joutuu itse huolehtimaan veloistaan. Ja hän on käsittääkseni ihan aikuinen, ei mikään murrosikäinen enää..?

Vierailija
31/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietysti jos ei halua apua, niin ei se tarjottu keskusteluapu varmaan innosta. Jotain sellaista se olisi ollut, eikä mies ole keskustelijatyyppiä.

Millainen apu kelpaisi miehelle sitten? Rahallinen tietysti, mutta mikä muu, jos ei keskustelu kerran nappaa?

Pakkohoito, lobotomia, holhouksen alle pistäminen, 24h vartija/hoitaja, rukoukset, pyynnöt olla pelaamatta, lääkkeet?

Vierailija
32/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin kyllä jo miehelle, että en aio yhtään enää maksaa niitä velkojaan, eikä hän mitään vaadikaan, mutta käyttäytyy jotenkin säälittävästi, että maksaisin ne jossain vaiheessa. Ei tästä suhteesta nyt kuitenkaan enää voi tulla mitään, sillä ei pystytä tekemään enää mitään yhdessä muuta kuin minun kustantamana ja kaiken lisäksi hän ei ole kiinnostunut selvästikään mistään asioista niin kuin ennen kun on vain nuo pelit ja pelivelat mielessä. Hän on välillä jopa ilkeä minulle.

Ei tässä ole tosiaankaan muuta vaihtoehtoa kuin ero tai se että maksan taas hänet pelivelat niin kauan kunnes ei enää itsellänikään ole rahaa mihinkään.

Ap

Vierailija
33/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin vielä semmoinenkin juttu, että nyt mies on väläytellyt jopa mahdollisuutta itsemurhasta kun raivosin hänelle, mutta mitään muuta apua ei suostu ottamaan vastaan, siis peliriippuvaisille tarkoitettua apua tai velkaneuvontaa.

Ap

Ihan varmasti uhkailee ihan kaikella millä tietää että sinuun pystyy vaikuttamaan. Pysy lujana. Vaikka yrittäisi oikeastikkin tappaa itsensä, niin siltikään rahan antaminen hänelle ek ratkaise mitään, kun sitä rahaa uppoaa pelaamiseen kuin pohjattomaan kaivoon. Jos hän voi, hän pelaa kaikki rahasi ja sen jälkeen pyytää sinua ottamaan lainaa että selviää sen jälkeen tulevista veloista. Sitä on mahdoton käsittää jos ei ole tavannut tuollaista henkilöä. Peliriippuvuus on kaikesta järjellisestä ajattelusta irrallaan. Henkilö voi olla vaikka miten ihana, mutta tuo on asia jolle hän ei itse voi mitään.

Vierailija
34/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monettako kerta tämä aihe on taas käsittelyssä? Oikeastaan samoilla sanoilla oli juuri vappua ennen sama tilitys, että mies pelaa kaikki rahansa, on jo velkaa, ja minä olen jo lainannut, mutta kovasti rakastan, mutta, mutta, mutta.....

Lässyn lässyn. Keksi jo joku uusi aihe!

Vierailija
35/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monettako kerta tämä aihe on taas käsittelyssä? Oikeastaan samoilla sanoilla oli juuri vappua ennen sama tilitys, että mies pelaa kaikki rahansa, on jo velkaa, ja minä olen jo lainannut, mutta kovasti rakastan, mutta, mutta, mutta.....

Täysin samassa tilanteessa olevia parisuhteita on Suomessa todennäköisesti tuhansia, joten aihe tulee todennäköisesti toistumaan. Pakkoko se on avata ketjuja jotka ei kiinnosta.

Vierailija
36/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin vielä semmoinenkin juttu, että nyt mies on väläytellyt jopa mahdollisuutta itsemurhasta kun raivosin hänelle, mutta mitään muuta apua ei suostu ottamaan vastaan, siis peliriippuvaisille tarkoitettua apua tai velkaneuvontaa.

Ap

Ihan varmasti uhkailee ihan kaikella millä tietää että sinuun pystyy vaikuttamaan. Pysy lujana. Vaikka yrittäisi oikeastikkin tappaa itsensä, niin siltikään rahan antaminen hänelle ek ratkaise mitään, kun sitä rahaa uppoaa pelaamiseen kuin pohjattomaan kaivoon. Jos hän voi, hän pelaa kaikki rahasi ja sen jälkeen pyytää sinua ottamaan lainaa että selviää sen jälkeen tulevista veloista. Sitä on mahdoton käsittää jos ei ole tavannut tuollaista henkilöä. Peliriippuvuus on kaikesta järjellisestä ajattelusta irrallaan. Henkilö voi olla vaikka miten ihana, mutta tuo on asia jolle hän ei itse voi mitään.

Niin, siinäpä se että hän on ollut niin ihana ihminen ennen tuota pelihulluutta. Parasta mitä minulla on koskaan ollut kaikella tavalla, mutta nyt hänestä ei ole enää mitään tuota ihanuutta jäljellä. Hän on kuin ihan joku toinen ihminen enkä voi mitenkään käsittää miten hän on muuttunut tuollaiseksi.

Ap

Vierailija
37/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä näköjään avautuu joku rahansa pelannut. :D

Vierailija
38/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, siinäpä se että hän on ollut niin ihana ihminen ennen tuota pelihulluutta. Parasta mitä minulla on koskaan ollut kaikella tavalla, mutta nyt hänestä ei ole enää mitään tuota ihanuutta jäljellä. Hän on kuin ihan joku toinen ihminen enkä voi mitenkään käsittää miten hän on muuttunut tuollaiseksi.

Ap

Ihan samoja sanoja sinä käyttäisit vaikka miehelle olisi joku muu ongelma, vaikkapa juominen. Haluaisitko sinä olla yhdessä alkoholistin kanssa? Mitä sanoisit omalle tyttärellesi tai ystävällesi vastaavassa tilanteessa?

Vierailija
39/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo kirjoittikin, miehellä on todennäköisesti velkoja paljon enemmän kuin mitä hän on sinulle kertonut. Luottotiedotkin luultavasti jo menneet, koska hän pyytää sinulta rahaa. Pelivelkainen peittelee ongelmaansa niin kauan kuin mahdollista, ja läheiset saavat tietää vasta kun pohja on jo iskenyt vastaan. Jos hän ei tässä tilanteessa edelleenkään halua ottaa vastaan apua, kannattaa sinun ap pelastaa edes itsesi.

Vierailija
40/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et maksa hänen velkojaan etkä vuokriaan. Et ole hänen äitinsä. Nyt kun olet kerran jos toisenkin ukon pelastanut, ei hän tee asioiden eteen mitään, koska tietää sinun hänet pelastavan joka kerta. Lopeta se heti. Kohta olet itse kusessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi