Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tässä pitäisi tehdä kun mies pelaa kaikki rahansa ja on nyt ottanut lainaakin pelien takia?

Vierailija
02.05.2019 |

Meillä ei ole yhteiset rahat eikä edes asuta yhdessä, mutta ollaan kuitenkin pidetty yhtä jo yli kymmenen vuotta. Nyt kuitenkin miehen pelit on riistäytynyt niin käsistä että on peliveloissaan. Hänen edelliset velat maksoin mitä oli yli 10000 ja hän oli siitä kiitollinen ja lupasi ettei koskaan ota enää pelivelkaa, mutta nyt selvisi, ettei hänellä ole varaa vuokraan kun pitää maksaa lainaa. En tiedä mitä pitäisi tehdä. Tuota lainaa hänellä on nyt taas jo yli 10000 euroa ja on tullut todella lyhyessä ajassa. Hän tietää, että minulla on säästössä paljon rahaa ja että voisin maksaa tuonkin pois, mutta en halua maksaa enää yhtään. Voinko jättää hänet noin vaan pulaan? Tämä on niin veemäistä kun on kuitenkin tunteita toista kohtaan.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ja jätät! Eihän se mies ikinä opi, jos aina pelastat hänet maksamalla. Ei ole osoittanut sitä, että edes kannattaisi, kun kerran on lisää vippiä haalinut.

Vierailija
2/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit todellakin jättää hänet pulaan, ihan itse on ongelmansa aiheuttanut.

Niin kauan, kun joku mahdollistaa, ongelma jatkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et jätä häntä pulaan. Hän on itse pulaansa hankkiutunut. Sinulla ei ole mitään vastuuta hänen toimistaan, hyvä että ette asu yhdessä! Mulla oli sama tilanne mutta tahkosi velkaa yli 50 000 €. Erosimme, asuimme toki yhdessä ja perhettäkin oli.

Vierailija
4/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään maksa! Mitäpä luulet, lopettaako mies ikinä pelaamista, jos sinä aina pelasta?

Vierailija
5/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et jätä häntä pulaan. Hän on itse pulaansa hankkiutunut. Sinulla ei ole mitään vastuuta hänen toimistaan, hyvä että ette asu yhdessä! Mulla oli sama tilanne mutta tahkosi velkaa yli 50 000 €. Erosimme, asuimme toki yhdessä ja perhettäkin oli.

Voi ei, miten hän nyt sitten pärjää velkojensa kanssa? Ei kai tässä minullakaan muu auta kuin ero kun tuo pelaaminen sotkee kaiken.

Ap

Vierailija
6/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vielä semmoinenkin juttu, että nyt mies on väläytellyt jopa mahdollisuutta itsemurhasta kun raivosin hänelle, mutta mitään muuta apua ei suostu ottamaan vastaan, siis peliriippuvaisille tarkoitettua apua tai velkaneuvontaa.

Ap

Vierailija
7/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa yhdessä apua. Siitä voi parantua. Kokemusta on.

Vierailija
8/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et maksa. Ja pulansa hän on itse aiheuttanut, et sinä. Jos taas pelastat pinteestä, niin et kai luule se että se tulee olemaan viimeinen kerta? Tuo tulee jatkumaan niin kauan kuin rahaa ja rahan antajia riittää.

Vierailija
9/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä maksa. Mies ei oppinut yhdestä kerrasta.

Vierailija
10/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakekaa yhdessä apua. Siitä voi parantua. Kokemusta on.

Hän ei halua edes kuulla mistään avusta. Raha vain kelpaisi omaa lupaustaan vastaan että ei enää pelaisi.

Vierailija
11/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, miten hän nyt sitten pärjää velkojensa kanssa? Ei kai tässä minullakaan muu auta kuin ero kun tuo pelaaminen sotkee kaiken.

Ap

Ei mitenkään ja sitä nöyryytystä se just tarvii, että oppii olemaan.

Vierailija
12/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisitko narkomaanille lisää rahaa heroiinia varten? Juopolle viinaan? Seksiaddiktille huorissa käymiseen?Niinpä!

Vierailija
13/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin vielä semmoinenkin juttu, että nyt mies on väläytellyt jopa mahdollisuutta itsemurhasta kun raivosin hänelle, mutta mitään muuta apua ei suostu ottamaan vastaan, siis peliriippuvaisille tarkoitettua apua tai velkaneuvontaa.

Ap

Tuo on hänen osaltaan törkeää henkistä väkivaltaa ja kiristystä. Älä alistu sille!

Vierailija
14/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tyypillistä peliriippuvaisen käytöstä tuo itsemurhalla uhkailu. Todennäköisesti ei ole myöskään paljastanut paljonko velkaa on oikeasti. Älä vaan auta rahallisesti enää yhtään. Jos ei kerran halua apua niin ei voi mitään. 

Vierailija
15/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan oikaeasti maksanut toisen velkoja, kaiken lisäksi pelivelkoja kymppitonnilla??!!! Ja toinen kymppitonni vielä tarvittaisi??? Mies on löytänyt sinusta varsinaisen hyväksikäytettävän kultakaivoksen. Niin kauan kuppaa, kunnes säästösi on menneet. Koskaan et tule mitään saamaan takaisin. Oletko oikeasti säästänyt vain siksi, että miehellä on mahdollisuus pelata?

Uhkailkoon vaikka millä, mutta rahaa älä mene enää tuohon katastrofiin kaatamaan.

Vierailija
16/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliriippuvaiset uhkailee ihan millä tahansa että joku heidät pelastaisi pulasta jonka ovat itse aiheuttaneet. Älä ota kuuleviin korviisi. Äläkä todellakaan maksa noita velkoja, mitä hittoa olet niitä ensimmäisiäkään maksanut? Mies käyttää sinua täysin hyväkseen.

Sano sille miehelle että on ne 10t sulle velkaa myös. Ei ole sinun vastuullasi että aikuinen ihminen sekoilee tuolla tavalla. Velat menee sillä ulosottoon ja makselee niitä kun jaksaa. Mutta kuten sanottu, ei ole sinun ongelmasi.

Niin ja eroa.

Vierailija
17/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot kiitos hei ja keskustelette asiasta sitten, kun on päättänyt, että hakeeko apua vai tekeekö itsemurhan. Joo, helppo huudella täältä sivusta, mutta itse jouduin tekemään näin oman hyvinvointini takia. Mies haki apua, kyseessä ei ollut peliongelmainen.

Vierailija
18/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ihmettelenkin ihmisiä jotka ottavat pelivelkaa tai mitä tahansa kulutusluottoa, niin eniten ihmettelen miten on laillista että persaukisen on mahdollista ottaa lainaa rajattomasti ja lisää vaan tyrkytetään. Eikö tähän voi lailla puuttua?!!!

Vierailija
19/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliongelmaan on hieman hankala saada apua. Oma mieheni laittoi yhteiseltä tililtä haisemaan useita tonneja, pakotin sen hakemaan apua niin ei kuulemma saanut, kun ei ole tarpeeksi huono tilanne. Sitten kun on ero ja asunto menny alta ja velkoja 100 000 saa apua. Jotain. 

Miehesi ei edes näytä katuvan tai haluavan parantua tai muuta muutosta tilanteeseen (paitsi että kuittaisit hänen pelivelkansa) joten aika synkältä näyttää.

Vierailija
20/62 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliriippuvainen pelaa omat rahat, lainarahat ja läheisten rahat, jos pääsee niihin käsiksi. Pelaa niin kauan kuin rahaa jostain saa. Autat kerran, autat toisen kerran ja huomaat että pyydettävät summat vaan kasvaa ja kohta on sunkin säästöt pelattu. Jos peliriippuvainen haluaa elämänsä kuntoon niin se on tehtävä itse, työtä tekemällä ja velat itse maksamalla. Et voi alkoholistia tai narkkariakaan auttaa rahaa antamalla. Jos omasta puolisosta tulisi peliriippuvainen, niin ottaisin hänen tilinsä hallintaani, hoitaisin hänen laskut ja lainanlyhennykset ja antaisin päivittäistä/viikottaista taskurahaa. Kaikki mahdolliset luottokiellot voimaan, luottokortti- ja tilinkäyttöoikeudet pois. Tiedän vastaavan tapauksen ja rankkaa on, mutta jos rakkautta riittää niin ei ole mahdotonta. Jos ei tähän suostuisi, niin se ois ero. Peliriippuvuus tuhoaa myös läheisten elämän jossei ole hallinnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän