Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan rahat loppu, henkilökunnalle tarjotaan palkatonta vapaata jotta tt-tuki voidaan maksaa

Vierailija
01.05.2019 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b3d15deb-6ec6-45b6-8434-1638e795f32b
Kelan tädit osallistuvat talkoisiin jotta tt-tuet saadaan maksettua.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näitä ei laskettu aktiivimallin vaikutuksiin, ja lisää on tulossa. Katsottiin vaan että temppuilemalla tilastoilla saatiin muka työllisyystavoitteet saavutettua. Katsottiin yhden luupin läpi ja kaikki muu ympärillä jätettiin tulemaan toimeen niiden vaikutusten kanssa kuten parhaaksi näkivät. 

Onneksi Sipilä sai vaaleissa sen minkä ansaitsikin. En vaan ymmärrä sitä miksei se ole kadonnut takaisin sen kiven koloon mistä esiin ryömikin. 

Vierailija
22/64 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella loogista: toimeentulotuessa on hakemussuma, mutta vähennetään väkeä, jotta suma kasvaa.

Palkattomat vapaat koskee lähinnä muiden etuuksien tekijöitä kuin toimeentulotuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella loogista: toimeentulotuessa on hakemussuma, mutta vähennetään väkeä, jotta suma kasvaa.

Varsinkin kun työttömyyskorvauksesta maksetaan osin 20% veroa.

Ilman tätä vero% ei toimeentulotukea tarvisi edes maksaa!

Mutta tärkeintä toki on että virastot saavat vaikuttaa tarpeellisilta!

Vierailija
24/64 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näitä ei laskettu aktiivimallin vaikutuksiin, ja lisää on tulossa. Katsottiin vaan että temppuilemalla tilastoilla saatiin muka työllisyystavoitteet saavutettua. Katsottiin yhden luupin läpi ja kaikki muu ympärillä jätettiin tulemaan toimeen niiden vaikutusten kanssa kuten parhaaksi näkivät. 

Onneksi Sipilä sai vaaleissa sen minkä ansaitsikin. En vaan ymmärrä sitä miksei se ole kadonnut takaisin sen kiven koloon mistä esiin ryömikin. 

Ennen joulua keksii kyllä muuta ja lentää vaikka kiinaan tekemään bisneksiään.

Vierailija
25/64 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan palkkarahoja ei makseta samasta budjetista kuin kelan maksamia etuisuuksia. Lisäksi kela ei ole yritys.

Jos kelan etuisuusrahat on lopussa niin edusḱunnan on myönnettävä lisää, ei siinä ole mitään epäselvää. Jos taas kelalla on palkkarahat lopussa koska porukka tekee enemmän ylitöitä kuin on ennakoitu niin se on toinen juttu. Siihen voi auttaa ylitöiden korvaaminen vapaalla rahan sijaan, kuten jossain firmoissa on joskus tehty. Itse kuitenkin suosittelisin että maksetaan ylityöt rahana kuten pitää ja otetaan opikseen. 

Vierailija
26/64 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aktiivimalli tuli voimaan, työttömät hakeutuivat kursseille ja muuhun hyväksyttyyn toimintaan. Loppuvuoteen mennessä ne oli käytetty (ja hallituksen työllisyystavoitteet saavutettu). Ja kun ei hyväksytä kovin monelle cv-kurssille peräkkäin, johti askel kelan luukulle. Ei tarvitse olla mikään kansantaloustieteen ja valtio-opin professori tai edes DI, että tämän tajusi jo 2018 alussa.

Vierailija
27/64 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ketään häiritse , että suomen talouksista 10% on hakenut toimeentulotukea kaikkien muiden tukien lisäksi?

Häiritsee. Ja häiritsee aivan mielettömästi enemmän kun ajattelee moniko talous saa asumistukea. TUET POIS!  Ihan oikeasti. Koko maa romahtaa muuten.

Asumistuet menevät asuntosijoittajien taskuun.

Ruokaa pitää ostaa köyhienkin, eihän siitäkään ota kauppias kuin 30% katteen.

Joten lopettamalla tuet porvarit kärsii, siksi esim. viime hallitus ei sitä tehnyt.

Vierailija
28/64 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö sen työttömän itse laskettaa veroprosentti oikeaksi, niin ei tarvisi toimeentulotukea hakea, jos se siitä on kiinni?

Vierailija
29/64 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö sen työttömän itse laskettaa veroprosentti oikeaksi, niin ei tarvisi toimeentulotukea hakea, jos se siitä on kiinni?

Ei auta.

Vierailija
30/64 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustu asiaan.

Tietystä tuesta menee aina 20% veroa.

Miten muuten valtio saisi syyn pitää turhaan porukkaa Kelassa?

Vierailija
31/64 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustu asiaan.

Jännä juttu ettei Sipilä muuttanut tätä "norminpurkutalkoissaan", ettei vaan olis vähentänyt kepulaisia pikkupomoja Kelasta.

Vierailija
32/64 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole siitä kiinni vaan siitä ettei työttömyyskorvauksista saa niitä samoja ansiotulovähennyksiä kuin saa pienestäkin palkasta joten työtön maksaa 20% (riippuen kunnasta) kun taas samansuuruisista ansiotuloista menisi veroja ehkä pari prosenttia. Tosiasiassa etuisuuksien vero on etuisuuksien leikkaus koska työtön ei saa ikinä sitä reilua 600 euroa minkä nuo muistavat aina mainostaa työttömän saavan koska se on bruttosumma ennen veroja ja siitä menee se 20% veroa. 

Vierailija
33/64 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei! Veroprosenttia ei kannata muuttaa, koska sitten tulee mätkyjä. Toisaalta on naurettavaa, että ainakin minä olen saanut nyt muutamana vuotena lähes 400e takaisin, 20%:lla. Eli vaikeaa se on saada prosentit oikein työttömyyspäivärahoissa.

Näin kävi minulle joitakin vuosia sitten, että muutin veroprosenttia alemmaksi verotoimiston avulla, 17%, mutta kuitenkin joulukuussa menikin 60%. Eli, oli laskettu väärin ja paukahti tuo lisäprosentti päälle. Olihan se mukavaa järjestää joulua huomattavasti pienemmillä rahoilla.... Sain tuolloin myös tt-tukea, mutta koska se oli jo aiemmin maksettu joulukuulle, niin sen tarkistus meni joulun yli tammikuulle. Toki takautuvat rahat hyödytti tammikuussakin, mutta tiukkaa teki tuo joulukuu.

(eri vastaaja)

Vierailija
34/64 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustu asiaan.

Jännä juttu ettei Sipilä muuttanut tätä "norminpurkutalkoissaan", ettei vaan olis vähentänyt kepulaisia pikkupomoja Kelasta.

Verot hoidellaan verovirastossa eikä kelassa joten se siitä teoriasta. Muutenkin systeemi on aika automaattinen eikä tuon prosentin muuttaminen lisää eikä vähennä väen tarvetta mitenkään.

Vierailija
35/64 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinänsä mielenkiintoinen tuo veroprosentti. Peruspäivärahasta 20% ja kun olin huonolla palkalla (1500) prosentti oli 3. Verotoimiston ihminen laski että voisi olla jopa nolla mutta varmuuden vuoksi kannattaa maksaa jotain. Siis ihan verotoimiston ihminen ei ollut varma veroprosentista. Kenen se veroprosentti sitten pitäisi varmuudella tietää?

Vierailija
36/64 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurko kirjoitti:

Sipilä-Berner-sakin jäljet näkyvät. Hölmöläisten peiton jatkoa siirrättää porukka luukulta toiselle.

Hulluinta tässä on se, että vaikka niiden ääliötouhut oli tasan tarkkaan tiedossa ennen vaaleja, niin vieläkin Kepu sai ääniä, tosin ennätyksellisen vähän, mikä ei ole yllätys, mutta mistä ihmeestä ne vieläkin sai ääniä?

Ei vaan ymmärrä, ei sitten millään.

On niitäkin jotka ei saa tukeja .

Vierailija
37/64 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimalli pakotti ne viimeisetkin työttömät jotka sinnitteli aiemmin työmarkkinatuella tt-tuen piiriin.

Juuri näin! Hain itsekkin ja olen nyt satoja euroja rikkaampi joka kuukausi verrattuna siihen että ennen kitkuttelin työmarkkinatuella.

Vierailija
38/64 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei! Veroprosenttia ei kannata muuttaa, koska sitten tulee mätkyjä. Toisaalta on naurettavaa, että ainakin minä olen saanut nyt muutamana vuotena lähes 400e takaisin, 20%:lla. Eli vaikeaa se on saada prosentit oikein työttömyyspäivärahoissa.

Näin kävi minulle joitakin vuosia sitten, että muutin veroprosenttia alemmaksi verotoimiston avulla, 17%, mutta kuitenkin joulukuussa menikin 60%. Eli, oli laskettu väärin ja paukahti tuo lisäprosentti päälle. Olihan se mukavaa järjestää joulua huomattavasti pienemmillä rahoilla.... Sain tuolloin myös tt-tukea, mutta koska se oli jo aiemmin maksettu joulukuulle, niin sen tarkistus meni joulun yli tammikuulle. Toki takautuvat rahat hyödytti tammikuussakin, mutta tiukkaa teki tuo joulukuu.

(eri vastaaja)

Sään palautuksia n 4500

Vierailija
39/64 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy on se, että ennen totu haettiin sossusta, nyt se haetaan Kelasta ja samalla asenteella kuin esim työttömyysturva tai asumistuki. Aikaisemmin kyseessä oli ns. viimesijainen tuki, mitä se ei enää ole!

Toinen suuri syy on se, että tuen hakeminen itse netissä on niin helppoa. Tätä Kela mainostaa itsekin ja pyrkii saamaan asiakkaat omatoimisiksi. Tässä on onnistuttu nyt sitten ilmeisesti liiankin hyvin!?

Aktiivimalli vaikuttaa siltä osin, että vähennettävä osa haetaan jo ihan protestinakin toimeentulotukena!

Luulisi Kelan olleen tietoinen, että tottakai näin tulee tapahtumaan!! Miksei tätäkään ole osattu nähdä ja ennakoida?!

Vierailija
40/64 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustu asiaan.

Verot hoidellaan verovirastossa eikä kelassa joten se siitä teoriasta. Muutenkin systeemi on aika automaattinen eikä tuon prosentin muuttaminen lisää eikä vähennä väen tarvetta mitenkään.

Automaattista?

Sen tukipäätöksen joutuu ihan virkailija KELA:ssa tekemään.

Tämän takia aktiivimalliin palkattiin 8 miljoonalla lisää väkeä.

Mutta jatka toki itsepetostasi ettei työttömyyskorvauksen yliverotus johda turhaan työhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän