Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En päässyt vastasyntyneen kanssa anopin 60-v.päiville ja nyt anoppi boikotoi ristiäisiä

Vierailija
30.04.2019 |

Onko ihan normaalia?

Kommentit (387)

Vierailija
321/387 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä syystä mies vihoittelee? Siitä että vastasyntynyttä ei altistettu metelillä, pöpöille jne pienenä vain aikuisten mielihalujen takia?

Vai vihoitteleeko mies sitä että hänen äidiltään on paha mieli ?

En tiedä. Ilmeisesti pitää äitinsä puolia. Niin on käynyt usein ennenkin.

Ja siis olisin voinut käydä eri kerralla juhlimassa kuuskymppisiä rauhassa vauvan kanssa, mutta eka olen tässä odottanut että kävisivät täällä. Nyt odotin, että no nähdään sitten ristiäisissä... koska synttäreitähän tulee ja menee, ja kyllä minun ja mieheni pyöreät on ohitettu heidän puoleltaan täysin (ajattelin siis, ettei heille ole merkitsevä juhla). Mutta ilmeisesti ei nähdä ristiäisissäkään. Jäähän tämä asia sitten meidän väliin, valitettavasti.

Valtataistelu. Anopin pitää käydä ensin, vaikkei ole kutsuttu. Lapsellista touhua. Appiukosta ei puhuta mitään koko ketjussa. Eikä ap:ta ole näkynyt kommentoimassa. Ketjua pitää yllä se, että anoppi on paras haukkumisen kohde.

Aina ja iankaikkisesti ainakin av-akkojen keskuudessa. Tänne on kerääntyneet koko maan riiviöminiät, jotka eivät tule toimeen ihmisten kanssa.

Vierailija
322/387 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mennyt oman äitini 60-v päiville, kun olin viimeisilläni raskaana, kolmen tunnin ajomatkan päähän, muutama päivä laskettuun aikaan. Niin äiti kuin kaikki vieraatkin olivat ymmärtäneet tilanteen. Äiti ei ikimaailmassa olisi jättänyt ristiäisiä väliin, vaikka kyllä häntä varmaan vähän harmitti, varsinkin kun vauva sitten syntyi oikeaan aikaan, olisin ehtinyt. 

Äitisi ei ole anoppisi. Ei tällä palstalla ole äitien kanssa koskaan vaikeuksia, vain anoppien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/387 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norovirus on vaarana. Oma lapsi joutui sairaalaan 2 viikon ikäisenä kun flunssassa olevat sukulaiset tulivat naamaan kiinni! Synttäreissä on meteli ja humalaiset ihmiset haluavat pitää vauvan sylissä! Ihme mies mikäli ei ymmärrä tätä ja uhkaa boikotoida oman lapsen ristiäiset! Jätä nyt etkä jää sairaaseen suhteeseen!

Vierailija
324/387 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen isä vaimonsa kanssa ei ole tullut yksiinkään meidän juhliin vaikka on kutsuttu.

Ei ole kiinnostanut kihlajaiset, häät, ristiäiset, rippijuhlat tai yo-juhlat. Siskonhsa 6kymppiset kuitenkin kelpasi. On ne 6kymppiset juhlat vaan tärkeät ;)

Yleensä valitaan ne juhlat, joissa tiedetään olevan mukavampaa. On kivoja tuttuja ihmisiä, kunnon ruokaa, ei yhtään naista toosa hajalla vuotamassa tihrua lattialle jne.

🙄 en jättäisi omaa lasta tai lastenlasta huomioimatta! Ja tekisin sen heidän ehdoillaan.

Vierailija
325/387 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallaan halusit pahoittaa anoppisi mielen.

Tuskinpa viitsii anoppikaan enää hyppiä sinun pillin mukaan.

Vierailija
326/387 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minä olin aivan pieni vauva, vanhempani veivät minut sukulaisen isoille syntymäpäiväjuhlille. Olin siellä varmaankin kiertänyt sylistä syliin. Tämän seurauksena sain flunssan ja ärhäkän korvatulehduksen, ja sen seurauksena elämäni ensimmäisen antibioottikuurin reilun kuukauden ikäisenä. Lastenlääkäri oli ollut vanhemmilleni vihainen reseptiä kirjoittaessaan ja sättinyt heitä ajattelemattomuudesta.

Siitä alkoikin sitten tulehduskierre, joka päättyi vasta kuusivuotiaana korvien putkitukseen. Pysyvät hampaat pilalla vauvaiässä syötyjen antibioottien vuoksi.

Tämä tapahtui toki 80-luvulla, mutta enpä usko asian muuttuneet pöpöjen osalta mihinkään.

Älkää ottaako riskiä. Lapsella on loppuikänsä aikaa kyläillä.

:(

Pikkuveljeni meinasi kuolla vauvaikäisenä keuhkokuumeeseen. Sai tartunnan meiltä isommilta sisaruksilta, me kun olimme jo koululaisia ja toimme kotiin milloin minkäkin viruksen. 

Ihan oikeasti, älkää riskeeratko vauvojen henkeä ja terveyttä edes niiden hirmuanoppien takia. Jos mies on anopin puolella, niin sitten ero. Parempi että pääsee paskasta miehestä eroon kuin että lapsi joutuu sairaalaan noron tai keuhkokuumeen vuoksi. 

Mut vietiin viikon iässä isovanhemman juhliin. Sain sieltä joltakin serkulta taudin ja päädyin keuhkokuumeessa lasten teholle letkuihin ja olin hyvin lähellä kuolla. Sisaruksiani ei viety siinä iässä mihinkään. Vanhemmille riitti kertasäikäys. Minäkin otin oppia heistä ja lapset on pysyneet kotona ensimmäiset viikot ja isommatkin on otettu pois hoidosta.

Vierailija
327/387 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei olisi ollut tuossa vaiheessa yhtäkään sellaista päällemahtuvaa vaatetta, jolla olisi voinut mennä juhliin. Lisäksi vauvaa piti syöttää tiheään, kun oli pieni ja matalapainoinen, joten eipä siitä juhlissa olosta olisi mitään tullut kun olisin ollut koko ajan jossain sivuhuoneessa imettämässä. Vauvan syömisen kanssa oli myös suuria ongelmia, joten mieluummin hoidin ne "taistelut" kotona rauhassa kuin jossain kyläpaikassa.

Vierailija
328/387 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täytän 60 vuotta muutaman vuoden kuluttua. Lapsenlapsia minulla ei vielä ole, mutta jos synttäreiden aikaan miniäni ovat vastasynnyttäneitä, niin ei tule pieneen mieleenkään vaatia heitä tulemaan vieraisille. Lapset alkavat olla kolmekymppisiä, mutta silti muistan, millaista ne alkuajat oli synnytyksen jälkeen. En pystynyt istumaan, pelkkä lyhyt kotimatka sairaalasta kotiin oli tuskaa, jälkivuoto oli hirveää, rinnat oli niin isot ja kipeät, että kävelin kotona ilman paitaa, imettäminen sattui ja se kesti pari tuntia kerrallaan eikä järki toiminut, kun olin ollut pari viikkoa parin, kolmen tunnin yöunilla. Vaikka miniöilllä olisi superhelpot synnytykset ja pikatoipumiset, niin vauvoilla on silti riski sairastua. Sellaisia juhlia ei ole ollutkaan, etteikö sinne tulisi "taitaa olla flunssa tulossa" tai "olipa äsken hankala vatsatauti" -tyyppejä.

Vierailija
329/387 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norovirus on vaarana. Oma lapsi joutui sairaalaan 2 viikon ikäisenä kun flunssassa olevat sukulaiset tulivat naamaan kiinni! Synttäreissä on meteli ja humalaiset ihmiset haluavat pitää vauvan sylissä! Ihme mies mikäli ei ymmärrä tätä ja uhkaa boikotoida oman lapsen ristiäiset! Jätä nyt etkä jää sairaaseen suhteeseen!

Tästä muistui mieleen, kun pikkusiskoni oli puolentoista - parin kuukauden ikäinen. Olin ala-asteella ja kavereiden kanssa (sisarukset siis) oltiin ajat sitten sovittu, että he tulevat päivänä X meille kylään.

Vierailupäivän lähestyessä he kuitenkin kävivät koko perhe oksennustaudin läpi, ja äitini perui heidän kyläilyssä ettei tartu meille.

Mutta kavereiden äiti karautti kylmän viileästi pihaan alunperin sovittuna vierailupäivänä koska "emme ole oksentanut kahtena iltana ja lapset alkavat kiukuttelemaan jos eivät pääse kylään". Äitini jäi haavi auki, eikä ehtinyt mitään sanoa kun kavereiden äiti jo häipyi paikalta.

Tuon vierailun seurauksena siskoni sai tartunnan, eikä mikään pysynyt sisällä ja kuihtui silmissä. Melkein viikon äiti ja siskoni viettivät sairaalassa, koska siskoni oli isketty tippaan että jotakin saa elimistöön sisälle ettei menehdy.

Kuulimme vielä jälkeenpäin, että todellisuudessa kavereiden isä oli oksennellu edellisenä päivänä ennen vierailua, sekä kaverit itse olivat vierailun jälkeen alkanut uudelleen oksentamaan. Saa kyllä ihmetellä, miten ihmiset kehtaa "tahallaan" tulla tartuttamaan pöpönsä.

Ohis.

Vierailija
330/387 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on 19 sivua haukuttu anoppi ja ap, mutta tuo mies ei ilmeisesti ole ongelma?

Jos mun mies jäis pois lapsemme ristiäisistä siksi, että hänen äitinsä mököttää eikä tule, niin mies vois olla aika varma, että avain ei enää sovi lukkoon, kun koettaa tulla takaisin kotiin.

Tämä! Mies on yhtälailla ongelma äitinsä puudelina tässä tilanteessa, jos tämä tarina on tosi.

Vierailija
331/387 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä lopputulos, mitä vähemmän näkee anoppia sitä parempi. Vauva ei vielä tajua tilannetta, ja kyllä se haahka leppyy lapselle.

Vierailija
332/387 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mikä tässä nyt ongelma?  

anoppi suuttuu?  niin ?   etkai anopin kans ole naimisissa?

Pääset vaan eroon turhasta ihmisestä,nauti siitä ja iloitse.

Vierailija
333/387 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän boikotoi sitten. Tietenkin se kismittää kun itse haluaisi olla normaalisti ja pitää hyviä välejä. Luulisi tyhmemmänkin tajuavan ettei vasta synnyttäneenä lähdetä mihinkään etenkään kenenkään käskystä vaan siinä ollaan täsmälleen siten minkä äiti kokee parhaaksi. Saa tietenkin mennä, jos sille tuntuu. Kun synnytyksestä on palautunut ja on voimia niin istuttaa ensin siipan pöydän ääreen ja sitten siippa puhuu oman synnyttäjänsä kanssa tai ap itse, jos puoliso ei. Sopu sijaa antaa ja rajat pitää olla. Jos puoliso tai anoppi vetää vain omaan suuntaansa ja ohittavat äidin ja vastasyntyneen niin on syytä huoleen, tärkeysjärjestys pitää olla eikä se silti tarkoita oman äidin hylkäämistä. Jotain kertoo sekin ettei miehen suku ole käynyt katsomassa. Muista ap, missään nimessä ei pidä suostua kynnysmatoksi ja hae apua heti jostain muualta ettet väsy liikaa ja kun et vain saa sitä läheisiltä.

334/387 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrä, ettei mennä anopin synttäreille, jos vauva on alle 2vko vanha ja matkaa olisi satoja kilometrejä.

Vierailija
335/387 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee asiasta ongelmaa. Kutsu anoppi juhliin niinkuin muutkin vieraat. Jos anoppi ei pääse tulemaan niin eipä siinä sitten mitään...

Vierailija
336/387 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tainnut tulkita asian väärin. 

Vierailija
337/387 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Minä laittaisin puolison puhumaan äitinsä kanssa, että kuka se lapsi olikaan. Jos ei muutu ääni kellossa, sayonara! Tuollaista kummajaista en kaipaisi elämään.

Hän on äitinsä puolella tässä asiassa. Öh, miksi olisin vienyt muutaman päivän ikäisen vauvan suuriin juhliin... eikä miehen puolelta kukaan ole edes käynyt vauvaa katsomassa. Olisin odottanut, että olisivat vihdoin ristiäisiin tulleet.

Hämmentävää. Kai nyt järkikin (todennäköisesti kaiken maailman suositukset myös) sanoo, ettei parin päivän ikäistä lasta viedä mihinkään suku karkeloihin tai muihin isoihin tilaisuuksiin. Mies on nyt kyllä yhtä kujalla äitinsä kanssa.

Miksi sitten vastasyntyneitä on kauppakeskuksissa, vappujuhlissa, grillijuhlissa jne., mutta yllättäen isoäidin 60v-synttäreillä ei voi edes käväistä. Eikähän sieltä olisi löytynyt hiljainen paikka vauvalle ja olisi voinut poistua ennen vieraiden tuloa. Mutta ei, kun juuri nuo juhlat oli vastasyntyneelle vaaralliset.

Isoäiti tietää, että ei ole minkään arvoinen miniän silmissä, joten miksi mennä lapsenlapsen ristiäisiinkään. Voihan se saada isoäidiltä sen pöpön, joka jäi synttäreillä saamatta.

Tarkoitatko vastasyntyneillä muutama päivä tai viikko synnytyksestä, vai muutama tai muutamia kk synnytyksestä? Melko samalta ne vauvat näyttää.

Sitten toinen seikka. Vaikka toiset viemätkin vaivojaan ties minne, toiset eivät. Ihan kuten kun toiset juovat alkoholia lasten nähden ja toiset eivät, toiset imettävät pitkään ja toiset eivät, toiset laittavat vauvan yksin omaan huoneeseen nukkumaan ja toiset eivät, toiset vievät vauvan hoitoon ja toiset eivät, toiset syöttävät samalla lusikalla milläit se söivät ja toiset eivät, toiset pitävät kiinni nukkumaanmenoajoista isommilla lapsilla ja toiset eivät,toiset ostavat esikoululaiselle kännykän ja toiset eivät.

Vierailija
338/387 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun appivanhempani eivät koskaan käyneet katsomassa lapsenlapsiaan.

He kuolivat 6 vuotta ennen esikoisemme syntymää.

Se oli ilmeisesti erittäin hyvä asia.

Vierailija
339/387 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eka kerta kun joku valittaa siitä, ettei anoppi tule kylään.

X seinään siis.

Vierailija
340/387 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti minäkin, mutta en anoppi kirjoitti:

Olisin käynyt anopin 60 v juhlissa, jos asuu lähellä. Vauva olisi todennäköisesti nukkunut toisesta huoneessa ja anoppi olisi ollut ihan onnesta soikeena. Parempaa lahjaa ette olisi voineet hänelle antaa. Jos olisi ollut kirjoittajan oma äiti, niin olisko juhlat silloin jääneet väliin?

Anoppi toivottavasti tulee juhliin. Soita ja pyydä ja ole pahoillasi. Sinustakin jonakin päivänä tulee anoppi.

Hiemanasian vierestä, mutta on kohtuutonta vaatia äidiksi tulevilta, että eivät saa pitää omaan äitiin enempää yhteyttä kuin anoppiin. Tuore äititarvitsee tukea ja monesti oma äiti on se kaikken luotettavin ja tärkeint tuki. Anoppi ei 100% varmuudella sitä ole vaikka mitne tuore äiti haluaisikin luottaa. Johan tämäkin avaus sen kertoo ja ketjussa esiintyvät muutamat ymmärtämättömien tai kateellisten anoppien kommentit. Joskus käy toisinkin, että anopista saa täyden empaattisen ja luotettavan tuen mutta oma äiti ei siihen pysty. Harvemmin kuitenkin.Jos välittää lapseslapsistaan, välittää lapsenlapsen äidin ja isän henkisestä voinnista ja tukee sen mukaan, miten tarvitsee.. Joka ei välitä, on epäempaattinen, ehkä luonnehäirilinen narsisti tai vastaavaa, jolta lapsenlapsiakin on syytä suojella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi