Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En päässyt vastasyntyneen kanssa anopin 60-v.päiville ja nyt anoppi boikotoi ristiäisiä

Vierailija
30.04.2019 |

Onko ihan normaalia?

Kommentit (387)

Vierailija
301/387 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille, on siis ok että heidän touhunsa tuntuu oudolta ja väärältä. Mies vihoittelee ja uhkailee jäävänsä itsekin pois.

Ompa tylyä ja suorastaan lapsellista toimintaa sekä anopilta että mieheltä.

Vierailija
302/387 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi kyllä tuossa vaiheessa ero, jos lapsen isä ei aio oman lapsensa ristiäisiin osallistua... Pelkästään tuollaisella uhkailu on tosi törkeää, henkistä väkivaltaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/387 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko jos ei tahdo kirjoitti:

Meille taas ei ole kutsuja tullut tutustumaan viimeisimpään tulokkaaseen, koska miniä haluaa eristää avomiehensä suvun lapsistaan. Kohta vuoden ikäistä lapsenlasta on nähty kolme kertaa ja niilläkin kerroilla pikkuherra on nukkunut vaunuissa. Väkisinkään ei voi kylään mennä.

Poikasi ei sitten ole isyyttään tunnustanut ja huoltajaksi ruvennut?

Vierailija
304/387 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässäkin ketjussa on vedottu siihen, että kyllä minäkin kävin jossain yleisöntapahtumassa parin päivän ikäisen kanssa eikä mitään tapahtunut. Haloo! Yksittäistapauksia löytyy tietysti. Yleiset suositukset on kuitenkin tehty vauvan parhaaksi. Julkisilla paikoilla ja juhlissa käyminen ei ole suositeltavaa. Se on turha riski. Sama kun joku vetää viinaa raskauden ajan ja jollain ilveellä lapsi ei saakaan FASia tai muita vaurioita. "Kyllä viinaa voi juoda raskaana, ei minunkaan lapselle mitään käynyt!"

Vierailija
305/387 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ymmärtää, että vastasyntynyttä aletaan kuljettamaan milloin missäkin saastapesissä.

Äidin ja lapsen paikka on rauhassa kotona opetella toisiinsa, tutustua ja äiti keskittyy lapsensa ruokintaan ja vaikkakin lapsi nukuu alkuun kaiken muun kuin ruokinnan ajan. Äidille lepo ja askareet kotona. Kadenkeskinen aika äidille ja lapselle kuin isälle ja lapselle on äärettömän tärkeää jo ajatellen tulevaisuuttakin. Jospa ylivilkkauskin johtuu osaltaan siitä, että koton a ei ole mitään rauhaa, jatkuvasti meno ja meteli päällä.

Vierailija
306/387 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna boikotoida, pääsetpähän siitä.

Vierailija
307/387 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi isoäidin pitäisi tulla ristiäisiin, jos sinä et halunnut 60-v -päiville? Ainoa perusteltu syy poissaololle oli se, että olit sairaalassa. Kaikki muut on tekosyitä.

Haha.

Minulla meni ekasta synnytyksestä toipumiseen viikkoja.

Menetin paljon verta ja se vei voimat.2 viikkoa synnytyksen jälkeen jaksoin käydä postilaatikolla pihan toisella puolella, minkä jälkeen piti levätä puoli päivää.

Onneksi läheiset ymmärsivät, että vointini on heikko.

Vierailija
308/387 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kälyni suuttui kun ei tuotu vastasyntynyttä vierailemaan heillä kun olivat olleet juuri 2 pv aiemmin vatsataudissa ja ripulissa. Sen jälkeen onkin saatu heiltä lukuisat tartunnat milloin mistäkin kun tunkevat kyläänkin aina räät nenästä valuen.

En tiedä mikä ihmisiä vaivaa.

Vierailija
309/387 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin aivan pieni vauva, vanhempani veivät minut sukulaisen isoille syntymäpäiväjuhlille. Olin siellä varmaankin kiertänyt sylistä syliin. Tämän seurauksena sain flunssan ja ärhäkän korvatulehduksen, ja sen seurauksena elämäni ensimmäisen antibioottikuurin reilun kuukauden ikäisenä. Lastenlääkäri oli ollut vanhemmilleni vihainen reseptiä kirjoittaessaan ja sättinyt heitä ajattelemattomuudesta.

Siitä alkoikin sitten tulehduskierre, joka päättyi vasta kuusivuotiaana korvien putkitukseen. Pysyvät hampaat pilalla vauvaiässä syötyjen antibioottien vuoksi.

Tämä tapahtui toki 80-luvulla, mutta enpä usko asian muuttuneet pöpöjen osalta mihinkään.

Älkää ottaako riskiä. Lapsella on loppuikänsä aikaa kyläillä.

Vierailija
310/387 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä olin aivan pieni vauva, vanhempani veivät minut sukulaisen isoille syntymäpäiväjuhlille. Olin siellä varmaankin kiertänyt sylistä syliin. Tämän seurauksena sain flunssan ja ärhäkän korvatulehduksen, ja sen seurauksena elämäni ensimmäisen antibioottikuurin reilun kuukauden ikäisenä. Lastenlääkäri oli ollut vanhemmilleni vihainen reseptiä kirjoittaessaan ja sättinyt heitä ajattelemattomuudesta.

Siitä alkoikin sitten tulehduskierre, joka päättyi vasta kuusivuotiaana korvien putkitukseen. Pysyvät hampaat pilalla vauvaiässä syötyjen antibioottien vuoksi.

Tämä tapahtui toki 80-luvulla, mutta enpä usko asian muuttuneet pöpöjen osalta mihinkään.

:(

Pikkuveljeni meinasi kuolla vauvaikäisenä keuhkokuumeeseen. Sai tartunnan meiltä isommilta sisaruksilta, me kun olimme jo koululaisia ja toimme kotiin milloin minkäkin viruksen. 

Ihan oikeasti, älkää riskeeratko vauvojen henkeä ja terveyttä edes niiden hirmuanoppien takia. Jos mies on anopin puolella, niin sitten ero. Parempi että pääsee paskasta miehestä eroon kuin että lapsi joutuu sairaalaan noron tai keuhkokuumeen vuoksi. 

Vierailija
311/387 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä asian ydin ei ole se, onko ap mennyt vauvan kanssa vai ei. Jokainen päättää mitä vastasyntyneen kanssa tekee. Ydin on se, että anoppi keksii syyn suuttua ja olla menemättä lapsenlapsensa ristiäisiin. Hän voisi mielessään ihmetellä miksei ap tullut juhliinsa, mutta todellakaan se ei normaalilla ihmisellä olisi syy olla menemättä ristiäisiin. Anoppi kuulostaa ihmiseltä, joka luultavimmin ei tule myöhemmin lapsen synttäreille, koska on taas suuttunut ap:lle jostain ja saanut poikansa tukemaan asiaa.

Ap unohda anoppi. Hän tekee miten haluaa ja lapsen isä myös. Ehkä jopa parempi, ettei anoppi kauheemminlapsen elämässä ole, jos manipuloi muita. Älä ala riitelemään asiasta. Aikuinen ihminen päättää mitä tekee. Mutta jos mies päättää olla tulematta ristiäisiin, ala harkitsemaan vakavasti eroa. Luultavasti tulee samantyyppisiä konflikteja tulevaisuudessa, mies kuulostaa tulleensa luonteensa puolesta äitiinsä.

Vierailija
312/387 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hullu anoppi! Oikein teit Ao, mäkään en varmasti veks pientä vastasyntynyttä minnekään sukukarkeloihin!

Kyllä niissä kerkeää käydä ja vauvan terveys on tärkein <3 Ja äidinkin, onhan sitä nyt yleensä aika sippi vasta synnyttäneenä ja kun ne päivät ja yötkin tahtoo olla aika repalaisia vastasyntyneen kanssa (olen 2 lapsen äiti, tiedän mistä puhun).

Itse oon ollut tosi tarkkana vastasyntyneiden kanssa, en oo lähtenyt minnekään ihmiskeskuksiin vauvan kans, ennenkuin alkaa olla jo viikkoja jonku verran kasassa. Nyt kun on kaiken maailman tautejakin liikkeellä. Ulkoilut pikkuhiljaa molempien kans aloitettu 2vkon ikäisenä säiden salliessa.

Tsemppiä ap, muista että sinä äitinä olet vastuussa pienestä vauvastasi ja teet just niin miten sun omatunto sanoo, anopin mitkään teot ei siihen Auta, jos vauva esim sairastuu juhlissa. Jos jättää anoppi ristiäiset väliin, niin hän siinä vain häviää, ja varmasti häntä joskus se vielä harmittaa.

Vierailija
313/387 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkuveljeni meinasi kuolla vauvaikäisenä keuhkokuumeeseen. Sai tartunnan meiltä isommilta sisaruksilta, me kun olimme jo koululaisia ja toimme kotiin milloin minkäkin viruksen. 

Ihan oikeasti, älkää riskeeratko vauvojen henkeä ja terveyttä edes niiden hirmuanoppien takia. Jos mies on anopin puolella, niin sitten ero. Parempi että pääsee paskasta miehestä eroon kuin että lapsi joutuu sairaalaan noron tai keuhkokuumeen vuoksi. 

Näiden järkyttävien vauvasairaskertomusten valossa on aivan käsittämätöntä, että meillä kannustetaan viemään vauvojen isot sisarukset pois vauva-äitisymbioosin tieltä kunnalliseen päivähoitoon. Samoin on älytöntä, että isommat lapset saavat käydä julkista koulua tai vanhemmat töissä samaan aikaan kun kotona on arka imeväinen. Normaali elämä kaupassakäymisineen ja harrastuksineen on ehdottomasti kiellettävä vauvaperheiltä. Voisiko joku vihreä ruveta ajamaan asiaa? Hehän ovat erinomaisia kieltämään kaikkia asioita.

Jos kenenkään synttäreillä piipahtaa vauvan kanssa onnittelemassa ja juomassa kahvikupillisen, siitä aika harvoin ebolaa tai hyppykuppaa saa, edes anopilta. Korvatulehduskierteeseenkään ei tarvita juur muuta kuin tukkoiset röörit.

Vierailija
314/387 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ristiäiset ole äidin tai isän vaan vauvan juhlapäivä. 

Anoppisi ei välitä lapsenlapsestaan. 

Eikä lapsen isäkään taida välittää...

Varaudu, että jatkossakin kaikki "väärin" tekemäsi kostetaan lapsen kautta. 

Vierailija
315/387 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä syystä mies vihoittelee? Siitä että vastasyntynyttä ei altistettu metelillä, pöpöille jne pienenä vain aikuisten mielihalujen takia?

Vai vihoitteleeko mies sitä että hänen äidiltään on paha mieli ?

En tiedä. Ilmeisesti pitää äitinsä puolia. Niin on käynyt usein ennenkin.

Ja siis olisin voinut käydä eri kerralla juhlimassa kuuskymppisiä rauhassa vauvan kanssa, mutta eka olen tässä odottanut että kävisivät täällä. Nyt odotin, että no nähdään sitten ristiäisissä... koska synttäreitähän tulee ja menee, ja kyllä minun ja mieheni pyöreät on ohitettu heidän puoleltaan täysin (ajattelin siis, ettei heille ole merkitsevä juhla). Mutta ilmeisesti ei nähdä ristiäisissäkään. Jäähän tämä asia sitten meidän väliin, valitettavasti.

Valtataistelu. Anopin pitää käydä ensin, vaikkei ole kutsuttu. Lapsellista touhua. Appiukosta ei puhuta mitään koko ketjussa. Eikä ap:ta ole näkynyt kommentoimassa. Ketjua pitää yllä se, että anoppi on paras haukkumisen kohde.

Vierailija
316/387 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kelpo vedätys, etteivät ristiäiset kiinnosta sen paremmin anoppia kuin isukkiakaan :D

Vierailija
317/387 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin käynyt anopin 60 v juhlissa, jos asuu lähellä. Vauva olisi todennäköisesti nukkunut toisesta huoneessa ja anoppi olisi ollut ihan onnesta soikeena. Parempaa lahjaa ette olisi voineet hänelle antaa. Jos olisi ollut kirjoittajan oma äiti, niin olisko juhlat silloin jääneet väliin?

Anoppi toivottavasti tulee juhliin. Soita ja pyydä ja ole pahoillasi. Sinustakin jonakin päivänä tulee anoppi.

Vierailija
318/387 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän, että ei kukaan vastasynnyttänyt äiti jaksa mihinkään juhliin mennä alapää turvonneena ja jälkivuodossa, rinnat maitoa valuen. Vastasyntyneen vauvan paikka on kotona, kyllä sen järki sanoo. Jos anoppi tuosta suuttuu niin on kyllä pikkusieluinen ihminen. Jättäköön ristiäiset väliin jos niin haluaa, älä välitä. Miehellesi voit ehdottaa muuttoa anopin luokse jos kerran äitinsä on hänelle tärkeämpi kuin vaimonsa ja lapsensa.

Vierailija
319/387 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän, että ei kukaan vastasynnyttänyt äiti jaksa mihinkään juhliin mennä alapää turvonneena ja jälkivuodossa, rinnat maitoa valuen. Vastasyntyneen vauvan paikka on kotona, kyllä sen järki sanoo. Jos anoppi tuosta suuttuu niin on kyllä pikkusieluinen ihminen. Jättäköön ristiäiset väliin jos niin haluaa, älä välitä. Miehellesi voit ehdottaa muuttoa anopin luokse jos kerran äitinsä on hänelle tärkeämpi kuin vaimonsa ja lapsensa.

Oi, aivan uusi ja erilainen kommentti tähän ketjuun.

Vierailija
320/387 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Minä laittaisin puolison puhumaan äitinsä kanssa, että kuka se lapsi olikaan. Jos ei muutu ääni kellossa, sayonara! Tuollaista kummajaista en kaipaisi elämään.

Hän on äitinsä puolella tässä asiassa. Öh, miksi olisin vienyt muutaman päivän ikäisen vauvan suuriin juhliin... eikä miehen puolelta kukaan ole edes käynyt vauvaa katsomassa. Olisin odottanut, että olisivat vihdoin ristiäisiin tulleet.

Jos anoppi tulee, tekee hän väärin, jos anoppi ei tule, tekee väärin, jos anoppi haluaa vauvan syliinsä, tekee väärin, jos anoppi ei ota vauvaa syliin, tekee väärin, jos anoppi ruokkii lapsia, tekkee hän sen jotenkin väärin, jos anoppi ei ruoki lapsia, tekee väärin, jos anoppi pyytää lapsenlapsiaan yökylään, tekee hän väärin, jos anoppi ei pyydä, tekee hän siinäkin väärin, jos anoppi hoitaa, tekee sen väärin, jos anoppi ei hoida lapsenlapsiaan, on se niin väärin... yms... loputtomiin av-emoilla. Koettakaa jo päättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi