Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistukipäivä on siirretty päivällä vapun takia

Vierailija
30.04.2019 |

Ironista miten ihmisten ryyppyjuhlat siirtävät tukipäivää köyhiltä ihmisiltä. Oon syöny pari päivää pelkkää puuroa ja tarkoituksena oli juosta heti aamusta kauppaan ostamaan ruokaa, koska olo on hyvin hutera ja heikko.
Puurokin loppuu huomenna aamulla eli huomenna ei ole mitään ruokaa jäljellä. Hyvinvointivaltio?
Muut syö, juo ja nússii ja toisilla ei ole edes leipää laittaa suuhun!!

Kommentit (168)

Vierailija
101/168 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös asumistuki ole tarkoitettu asumiseen, ei ruokaan.

Maksaako joku muka vain 80% vuokrasta kerralla?

Sun pitää menettää työpaikka ja ottaa selvää ;) Tuu välillä kurkkaamaan meitä köyhiä ja hävettyjä. Meitä ketkä virumme 25 neliön selleissä ainoa lanka ihmisyyteen tämä palsta.

Ja itsellä ei ole mitään osuutta asiaan?

Mun ainoa rikos oli olla liian kiltti. Lapsena tuttavaperheen poika laitto munan väkisin suuhun.

Onko se vieläkin suussa vai miten se estää työnteon?

Mun itsekunnioitus on viety. Mä en ole enää mies.

Vierailija
102/168 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa kaikki Pienituloiset lipas eteiseenne. Kun teillä käy joku vieras, voi tiputtaa sinne kahvirahaa. Lippaan viereen kyltti, kahvirahaa. Nuori opiskelijatyttöni laittoi lippaan ja kutsui kavereitaan kylään ja sai kerättyä vähän kahvirahaa. Jopa huoltomieskin oli laittanut jokun kolikon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/168 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä selviydyt jos maksupäivä osuu viikonloppuun?

Sitten varaudun asiaan, mutta en ihan oikeasti uskonut, että joku hemmetin vappu siirtää tukipäivää.

Kuule, pyhäpäivinä ja viikonloppuina pankit ovat kiinni, siksi se rahojen siirto vie 1-2 päivää enemmän.

Mutta eikös muuten ole aika mielenkiintoista: kun olin työelämässä, jos palkkapäivä sattui pyhäpäivään tai viikonloppuun, saimme AINA palkan pyhää edeltävänä arkipäivänä, mutta kun on kyse köyhistä työttömistä, heille voidaan maksaa se pieni tukiraha 1-2 päivää myöhemmin.

Tavalliset työssäkäyvät eivät voi ymmärtää miten epäoikeudenmukaisia pieniä jippoja viranomaiset ovat keksineet köyhien varalle.

Niin, tuissa on se sääntö, että niitä ei makseta kahta kertaa saman kuukauden aikana, joten tästä syystä esim. asumistukea ei voitu maksaa tänään. 30.4., koska se on edellisen kerran maksettu 1.4.. Ja olen ollut siinä uskossa, että useimmilla menee asumistuki suoraan vuokranantajalle, niin eihän maksupäivällä ole niin merkitystä asumistuen hakijalle, koska se ei tilillä näy. Ja sekin vielä, että tällaiset maksut ovat aika automatisoituja, niin ei niitä lähdetä muuttamaan pyhien takia.

Myös vuokranmaksussa 30. pv. maksettu asumistuki saattaisi mennä väärälle kuukaudelle, eli huhtikuun vuokraan, eikä toukokuun vuokraan kuten pitäisi.

Sitten pitäisi vuokralaisen selvitellä vuokranantajalle, että joo on maksettu toukokuun vuokraa. En ole varma onko se enää näin sekavaa toimintaa, mutta joskus piti olla tarkka milloin maksoi minkin kuun vuokran. Riippuu kai myös vuokranantajasta. 

Asumistuki kattaa vain osan vuokrasta, joten ei se voi mennä suoraan vuokranantajalle vaan toki jokainen sen saa omalle tililleen. Sitten joutuu odottamaan että saa muuta rahaa, että voi maksaa koko vuokran.

Luulen että sekoitat asumistukeen jotkut tt-asiakkaat, joiden koko vuokran Kelan maksaa (?)

Muutenkin noi sun päivämääräselittelyt ovat outoja.

Tietenkin asumistuki voi tulla suoraan vuokranantajalle ja ongelmatapauksissa vuokranantaja voi sitä vaatia kelalta. Loppu maksetaan sitten erikseen.

Vierailija
104/168 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös asumistuki ole tarkoitettu asumiseen, ei ruokaan.

Onhan se :) Mutta joskus joutuu tekemään toisin päin eli maksamaan asumiseen tarkoitetulla rahoilla elämistä ja työmarkkinatuesta maksaa vuokra esim sen takia kun maksupäivät vaihtelee kuukausittain. Mulla tulee esim kesäkuussa asumistuki vasta 3.6 johtuen viikonlopusta, vuokra pitää olla maksettuna kuun 2. päivä eli ei onnistu maksamaan myöhässä. Mun työmarkkinatuki tulee 29.5 joten siitä maksan vukran pois, jää vielä vähän elämiseen, sit otan asumistuen kuun alussa ihan elämiseen.

Vierailija
105/168 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se loisiminen rankkaa... Anna niiden nyt yhden päivän juhlia jotka sun tuet maksaa

Vierailija
106/168 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni, nyt pulloja keräämään. Niillä rahoilla tekee hyvät ruuat täksi päiväksi.

Vierailija
107/168 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä vuokraakaan tarvitse maksaa kun vasta 3.6.

Vierailija
108/168 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap että torstai 30.5. on myös pyhäpäivä.

Vierailija
109/168 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v sitten olisit kuollut nälkään vaikka olisi rahaakin, kaupat oli pyhänä kiinni ja ihmiset joutui ihan oikeasti sunniittelemaan elämää minuuttia pidemmälle.

Vierailija
110/168 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin pulloja keräämässä ja sain 56e kasaan. Kyllä sillä saa jo kahden viikon ruuat. Ap on vain laiska.

Vierailija
111/168 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen rasia lihakeittoa, joita alkukuussa pakastin menossa tänään.

Siirsin laskut 7. päivään.

Vierailija
112/168 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinit kerätä pulloja ja saivat jotain 30 euroa ja risat molemmat. Tänään jatkavat samaa tahtia

Vierailija
113/168 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä selviydyt jos maksupäivä osuu viikonloppuun?

Sitten varaudun asiaan, mutta en ihan oikeasti uskonut, että joku hemmetin vappu siirtää tukipäivää.

Etkö sä ole IKINÄ ollut työelämässä, jolloin sulle olisi tullut ilmi se, että vappupäivä on ns. arkipyhä eli yleinen vapaapäivä (lukuun ottamatta erilaisia palveluammatteja)? Eli onko sun lapsuudessa oltu koulussa 1.5. ja koko tähän astisen ikäsi asioitu pankissa, kirjastossa, julkinen liikenne ajanut arkiaikataulujen mukaan?

Noin elämästä vieraantunut ihminen ei todellakaan varmaan mihinkään koskaan enää työllistykään, sori, ei säälitä yhtään.

Ja joo, olen itsekin ollut joskus nuorempana työttömänä reilun vuoden ja tiedän/muistan kyllä, minkälaista oli, kun rahaa ei ollut. En siltikään kuvitellut, että juhannusaatto on IHAN normaali arkipäivä tai pääsisin KELA:n luukulle kyselemään asumistukeni tilanteesta joulupäivänä.

Vierailija
114/168 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap tarvitset asumistukea? Mene töihin ja elätä itse itsesi.

Vierailija
115/168 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kaukana ollaan itsenäisyydestä, kun ei edes päiviä osata seurata. Ihan vähintä yhteiskuntaan kuulumista on, että pysyy kärryillä edes siitä mikä päivä on, mutta ap "Miksi ihmeessä minulla olisi kalenteri?!", ja sitten nuo muut en voi syödä sitä ja tota, en voi kerätä pulloja, en voi en voi en voi...

Vierailija
116/168 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kaukana ollaan itsenäisyydestä, kun ei edes päiviä osata seurata. Ihan vähintä yhteiskuntaan kuulumista on, että pysyy kärryillä edes siitä mikä päivä on, mutta ap "Miksi ihmeessä minulla olisi kalenteri?!", ja sitten nuo muut en voi syödä sitä ja tota, en voi kerätä pulloja, en voi en voi en voi...

Siis ei hemmetti vedittekö te nyt herneen nenään kun en syö herneitä vaan ostan samalla rahalla joitain muuta? Antakaa jo olla ton hernejutun :D Unohtakaa tää juttu kokonaan. Oon menossa kohta kauppaan ostamaan ruokaa. Homma hoidossa.

Vierailija
117/168 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulenkki miehen kanssa ja ei edes etsitty pulloja. Saatiin kasaan melkein kymppi 😀

Vierailija
118/168 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään hyvä, koska valitettavasti on paljon heitäkin, joilla tukiraha valuisi kurkusta alas.

Vierailija
119/168 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulenkki miehen kanssa ja ei edes etsitty pulloja. Saatiin kasaan melkein kymppi 😀

Joo no asut varmaan lähellä keskustaa. Minä asun lähellä metsää.

Vierailija
120/168 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei hemmetti vedittekö te nyt herneen nenään kun en syö herneitä vaan ostan samalla rahalla joitain muuta? Antakaa jo olla ton hernejutun :D Unohtakaa tää juttu kokonaan. Oon menossa kohta kauppaan ostamaan ruokaa. Homma hoidossa.

Kyse on asenteesta, siitä kokonaisuudesta mikä kirjoituksistasi välittyy. Ei yksittäisistä herneistä, mutta naura sinä nyt sille sitten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän