Kuulin lauantaina mieheni keskustelevan eronneen ystävänsä kanssa ja tajusin kuinka paljon hän rakastaa minua.
Istuivat tuossa meidän takapihalla ja joivat olutta eli nk. miesten "terapiailta". Satuin kuulemaan osan heidän keskustelustaan ja mieheni sanoi ystävälleen "en ole koskaan tavannut yhtä ihanaa ja rakastettavaa naista kun tuo minun Tiina, enkä kestäisi jos jotain kamalaa tapahtuisi meidän välillä..". Juttu jatkui tuosta vielä mutta en jäänyt sen pidemmäksi aikaa kuuntelemaan vaan menin makkariin hymyillen nukkumaan. Meillä on ollut vähän kaikenlaista tässä suhteen aikana joten ajattelin että mieheni ei välttämättä tunne noin. En tiedä miksi oikeastaan tein avauksen mutta tajusin tuon lauseen kuullessani että hän on todellakin minulle se oikea. Miten te muut olette asian huomanneet omassa parisuhteissanne?
Kommentit (16)
Aaww, ihana mies <3 En ole tällä hetkellä parisuhteessa mutta todella sydäntälämmittävää lukea vaihteeksi tämäntyyppistä parisuhdealoitusta tällä palstalla :)
Me ollaan oltu 20 vuotta yhdessä eikä olla koskaan nukuttu lähekkäin, kumpikin omilla puolilla ja oman peiton alla. Nyt mies on jostain syystä alkanut ottaa mut lusikkaan yöksi ja se tuntuu kyllä tosi kivalta. Kuuma siinä tulee enkä oikein saa kunnolla nukuttua, mutta ei se haittaa. 😁
Itse uskon enemmän tekoihin kuin sanoihin vaikka kyllä mieheni on sanallisestikin sen rakkautensa useaan kertaan kertonut. Mutta kun mies ihan omasta aloitteestaan herää kello 2 yöllä ja kävelee pari kilsaa bussipysäkille lumipyryssä ja pakkasessa jotta voi saattaa minut turvallisesti kotiin pikkujouluista niin en minä sen kummempia vakuutteluja enää kaipaa. Ja tämä siis tapahtui kun olimme olleet jo 15 vuotta yhdessä joten mistään alkuhuumasta ei ollut kyse...
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan oltu 20 vuotta yhdessä eikä olla koskaan nukuttu lähekkäin, kumpikin omilla puolilla ja oman peiton alla. Nyt mies on jostain syystä alkanut ottaa mut lusikkaan yöksi ja se tuntuu kyllä tosi kivalta. Kuuma siinä tulee enkä oikein saa kunnolla nukuttua, mutta ei se haittaa. 😁
Mies pehmoontuu vanhetessaan? ;) Ap
En ole parisuhteessa, joten en voi ottaa osaa keskusteluun. Tulin vain kertomaan, kuinka hyvälle mielelle tulin tästä aloituksesta ja näitä sais olla palstalla enemmänkin.
NäinMeillä kirjoitti:
Itse uskon enemmän tekoihin kuin sanoihin vaikka kyllä mieheni on sanallisestikin sen rakkautensa useaan kertaan kertonut. Mutta kun mies ihan omasta aloitteestaan herää kello 2 yöllä ja kävelee pari kilsaa bussipysäkille lumipyryssä ja pakkasessa jotta voi saattaa minut turvallisesti kotiin pikkujouluista niin en minä sen kummempia vakuutteluja enää kaipaa. Ja tämä siis tapahtui kun olimme olleet jo 15 vuotta yhdessä joten mistään alkuhuumasta ei ollut kyse...
Ihana! Kyllä minäkin tekoja arvostan, jotenkin vain tuo ettei mies tiennyt minun kuulevan ja sanoi noin ystävälleen "spontaanisti" asian, sai minut silti herkistymään. Olen aina jotenkin "juntisti" ajatellut ettei miehet välttämättä kavereilleen tuollaista sano vaan puheet ovat jotain muuta kuten "on se ihan hyvä akka" tms. :D Ap
Mun mies sanoi kerran "kyllähän me ollaan match made in heaven".
<3 :')
Minä olen kuullut, kun mieheni on kertonut jostain seksijutuista exänsä kanssa... :(
Ihana mies sulla :) Oma mies on aina ollut hyvä puhumaan tunteistaan, joten olen kuullut paljon kauniita kehuja ja koskettavia rakkaudentunnustuksia. Ja kuulen edelleen 8 vuoden suhteen jälkeenkin melko usein :) Aina se tuntuu hyvältä ja hymyilyttää, etenkin niissä tilanteissa missä se tulee ihan spontaanisti yllättäen enkä olisi osannut yhtään odottaa. Mutta yhtään niitä ihania sanoja väheksymättä, kyllä kaikista eniten mieleen on jäänyt teko, jonka mies teki kun asuimme vielä eri maissa. Äitini joutui sairaalaan ja olin todella hädissäni, sillä tilanne tuli aivan puskista ja oli erittäin vakava. Viesteillä ja puhelimitse puhuimme asiasta ja vaikka mies olikin kaukana, hänen tukensa ja kuuntelunsa oli juuri sitä, mitä eniten kaipasin (vaikka mulla olikin hyviä ystäviä siellä lähellä jne). Taisin siitä miehelle mainitakin, että välimatkasta huolimatta, hän on se kuka saa oloni edes vähän rauhoittumaan ja helpottamaan. No, seuraavana aamuna odotti aikamoinen yllätys, kun mies laittoi viestin tyyliin "Oon lentokentällä tulossa sinne, lento perillä klo 17. Pääseekö joku vastaan vai tuunko julkisilla?" Oli ottanut kyseisen päivän töistä vapaaksi (oli perjantai) ja tuli koko viikonlopuksi mun luokse mun tueksi. Ennen sitäkin koin vahvasti löytäneeni maailman parhaimman ihmisen vierelleni, mutta muistan, että tuo jotenkin voimisti sitä tunnetta erityisesti ja tuli olo, että vitsi mä rakastan tuota miestä enkä päästä siitä ikinä irti, vaikka tämä suhde ei kaikista helpoin olekaan. Siis lähinnä juuri olosuhteiden takia oli haastaavaa välillä, mutta 3 vuoden kaukosuhteen jälkeen muutin miehen luo Suomeen ja täällä sitä ollaan edelleen ja en ole katunut, vaikka päätös oli mulle raskas - toiseen maahan, jossa olin viimeiset 15 v asunut, jäi kuitenkin perhe, työ, lähes kaikki parhaimmat ystäväni, rakas kilpaurheiluharrastukseni jne.
N30
Vierailija kirjoitti:
Ihana mies sulla :) Oma mies on aina ollut hyvä puhumaan tunteistaan, joten olen kuullut paljon kauniita kehuja ja koskettavia rakkaudentunnustuksia. Ja kuulen edelleen 8 vuoden suhteen jälkeenkin melko usein :) Aina se tuntuu hyvältä ja hymyilyttää, etenkin niissä tilanteissa missä se tulee ihan spontaanisti yllättäen enkä olisi osannut yhtään odottaa. Mutta yhtään niitä ihania sanoja väheksymättä, kyllä kaikista eniten mieleen on jäänyt teko, jonka mies teki kun asuimme vielä eri maissa. Äitini joutui sairaalaan ja olin todella hädissäni, sillä tilanne tuli aivan puskista ja oli erittäin vakava. Viesteillä ja puhelimitse puhuimme asiasta ja vaikka mies olikin kaukana, hänen tukensa ja kuuntelunsa oli juuri sitä, mitä eniten kaipasin (vaikka mulla olikin hyviä ystäviä siellä lähellä jne). Taisin siitä miehelle mainitakin, että välimatkasta huolimatta, hän on se kuka saa oloni edes vähän rauhoittumaan ja helpottamaan. No, seuraavana aamuna odotti aikamoinen yllätys, kun mies laittoi viestin tyyliin "Oon lentokentällä tulossa sinne, lento perillä klo 17. Pääseekö joku vastaan vai tuunko julkisilla?" Oli ottanut kyseisen päivän töistä vapaaksi (oli perjantai) ja tuli koko viikonlopuksi mun luokse mun tueksi. Ennen sitäkin koin vahvasti löytäneeni maailman parhaimman ihmisen vierelleni, mutta muistan, että tuo jotenkin voimisti sitä tunnetta erityisesti ja tuli olo, että vitsi mä rakastan tuota miestä enkä päästä siitä ikinä irti, vaikka tämä suhde ei kaikista helpoin olekaan. Siis lähinnä juuri olosuhteiden takia oli haastaavaa välillä, mutta 3 vuoden kaukosuhteen jälkeen muutin miehen luo Suomeen ja täällä sitä ollaan edelleen ja en ole katunut, vaikka päätös oli mulle raskas - toiseen maahan, jossa olin viimeiset 15 v asunut, jäi kuitenkin perhe, työ, lähes kaikki parhaimmat ystäväni, rakas kilpaurheiluharrastukseni jne.
N30
Vau! Ihana mies sinullakin! Jotenkin tuntuu ja _etenkin_ tätä palstaa lukiessa että kaikki miehet ovat ahterista. Ihanaa lukea välillä positiivisiakin viestejä eikä ainaista haukkumista. Minulle tulee näistä teidän viesteistä todella hyvä mieli! Hyvää vappua kaikille, vaikka vähän viileä ilma onkin. :) Ap
No mun mieheltä on turha oottaa tommosta, mitä näissä teidän viesteissä on. Hyvää vappua, mies lähti baariin ja minä olen kotona..
Mä sen sijaan olen kuullut niin kauniiseen muotoon koottuja inhottavuuksia että pahaa tekee. Yksikin tilitti kaverilleen mutta puheenaihe koskikin minun sijaan eksää.
Minulla on ollut kolme vuotta suhde, jossa ei ole edes tarkoitus muuttaa yhteen ja muutenkin meillä on tahoillamme myös omat eriliset elämämme, vaikka ne myöskin kohtaavat aika ajoin. Välillä hieman mietityttää kuinka tärkeä nyt oikeastaan olen tuolle miehelle. Mies ei taida ihan hirveästi puhua minusta tuttavilleen tai perheelleen, mutta olen saanut useamman kerran todistaa kuinka mies tyytyväisenä, ja jopa ylpeänä, myhäilee kun kohtaamme hänen ystäviään tai perhettään. Kertoilee tuolaisissa tilanteissa myös avoimesti meidän parin vuoden päähän suuntavasta matkasuunnitelmastamme. On myös pari kertaa kertonut hieman huppelissa, kuinka hänen päivänsä oli aina pelastettu kun aikoinaan näki minun tulevan töihin (teimme hetken aikaa töitä samassa paikassa, mutta en välttämättä ollut sielä joka päivä) ja kuinka hän edelleenkin pitää minua yhtenä kauneimpana ja fiksuimpana ihmisenä, jonka hän tuntee. Kyllä tällaiset lämmittää mieltä. Ja on kyllä kunnostautunut useamman kerran ihan käytännön tasollakin, kuten leiponut kakkuja mun lasten synttäreille (ihan pyytämättä), vienyt nuorimpaa kouluun ja ulkoiluttanut koiraani kun olin kipeä, auttanut muutossani jne. Ihana mies.
Toivottavasti tulee lisää kauniita puheita näin vappuna. Kevät on rakkauden aikaa.
Mä tulin kotiin uutena vuotena yöllä, kävin suihkussa ja kömmin vaimon viereen sänkyyn. Olin jo nukahtaa kun vaimo alkoi ottaa suihin. Kun laukesin hänen kasvoille, hän toivotti hyvää uutta vuotta ja sanoi, että olen maailman ihanin uros.
Lämmittää vieläkin!
Ja ollaan oltu yhdessä melkein 10 vuotta, eli ei meillä mikään tuore suhde ole. Ap