Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion juoda 2 siideriä vaikka olen keskenään lasten kanssa. En ymmärrä miten lapset voisivat siitä kärsiä tai traumatisoitua, kun ei parista nyt mihinkään konttauskuntoon mene !

Vierailija
30.04.2019 |

Lapset ovat siis 9 ja 11v. Grillaamme, lapset saavat simaa ja äippä siideriä. Kaikilla on mukavaa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pää on irti nii soitetaan ambulanssi ja jotain pienempää niin ajetaan bussilla tai taxilla. 

Vierailija
22/47 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pää on irti nii soitetaan ambulanssi ja jotain pienempää niin ajetaan bussilla tai taxilla. 

Jos pää on irti, niin soitetaan poliisille ja hautaustoimiston päivystäjälle. Siinä vaihessa ambulanssi on aivan turha. Fakta tieto!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vielä menis kaksi vaikuttaa jo käytökseen.

Ihme kun ei kestä yhtä juhlapyhää ilman alkoholia.

Sulla on aika rankka elämä, jos teet vain ja ainoastaan asioita joita et kestä olla tekemättä!

Vierailija
24/47 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai muistatte myös käyttää huumeita kohtuudella lastenne seurassa? Huumeet ovat nimittäin vieläkin kiinnostavampi kielletty hedelmä ja mörkö, kuin kuningas alkoholi. Lapsesta tulee takuulla narkkari, jos ei näe vanhempien tervettä huumeiden kohtuukäyttöä.

Vierailija
25/47 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Lasten on hyvä oppia normaali suhtautuminen päihteisiin ja nähdä mallia niiden fiksusta käytöstä. Pitäkää hauskaa! :)

Päihteiden käyttöä fiksumpaa on aina olla käyttämättä. Kuka sitä mallia lapsille näyttäisi? Päihteet ei ole mikään pakollinen elämään kuuluva paha, kuten moni näyttää ajattelevan.

Aika harvat asiat elämässä on pakollisia. Monet asiat sen sijaan ovat kivoja, kuten päihteiden kohtuukäyttö. Sama koskee myös esimerkiksi herkuttelua ja laiskottelua kohtuudella. Lasten on hyvä oppia, että kivoja asioita saa tehdä, kun tekee niitä fiksusti, eikä elämän tarvitse olla jatkuvaa suorittamista ja itsensä ruoskimista.

Hauskaa vappua päihteillä tai ilman! :)

Miksi kuvittelet, että päihteiden käyttö olisi kivaa kaikkien mielestä?! Jotkut eivät nimittäin saa siitä yhtään mitään nautintoa, edes väkisin hakemalla. Tällaiset ihmiset ovat varmaan mielestäsi viallisia :D

Minustakin kaikkien tulee purjehtia, koska se on minusta niin kivaa!

Vierailija
26/47 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai muistatte myös käyttää huumeita kohtuudella lastenne seurassa? Huumeet ovat nimittäin vieläkin kiinnostavampi kielletty hedelmä ja mörkö, kuin kuningas alkoholi. Lapsesta tulee takuulla narkkari, jos ei näe vanhempien tervettä huumeiden kohtuukäyttöä.

öhö öhö

Vierailija
27/47 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän siinä mitään. Ei alkoholi mikään mörkö ole. Asia erikseen jos ollaan ihan naamat lasten edessä mutta olut/siideri/lonkero ruuan kanssa ei ketään traumatisoi. Tai en minä muista kauhistuneeni kun vahemmat joivat yhden tai jopa kaksi kesällä grillauksen ja syönnin ohessa. Eikä tuo omakaan mukula näytä kovin traumatisoituneelta vaikka joskus otetaan alkoholia ruuan kanssa.

Vierailija
28/47 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kuulunet siihen osaan kansasta, jolla on taksirahaa, jos pitää lähteä vaikka lasten kanssa päivystykseen. 

En ole ap, mutta mietin kommenttiasi. Vaikken olisi juonut yhtään siideriä, jos lapsilleni sattuisi jotakin päivystyskäyntiä vaativaa, menisin sinne taksilla joka tapauksessa. Tuskin olisin turvallinen kuljettaja, jos lasta olisi kohdannut jokin äkillinen onnettomuus ja hän tarvitsisi ensiapua. Mieluummin lohduttaisin ja auttaisin häntä siellä taksin takapenkillä kuin huutelisin ohjeita ratin takaa.

Ja toivon todella, että jos lapsia on tehty, on lapsen huoltajalla myös varaa järjestää heidät lääkärin hoitoon tarvittaessa - taksilla tai muuten. Ei saa olla kiinni siitä, mitä ”kansanosaa” sattuu olemaan.

Ap:lle mukavaa iltaa!

Juuri näin. Mikäli jotain sattuu ja täytyy lähetä kiireellä päivystykseen, niin soitetaan joko taksi tai ambulanssi. Itse ei kannata hätätilanteessa ja adrenaliinikuohussa hypätä rattiin, koska siinä saattaa tulla aiheuttaneeksi vaaratilanteita itselleen ja muille. 

Meidän mökillä vietetään paljon kaikenlaisia kesäjuhlia ja vaikkemme mitään suurjuomareita olekaan niin kyllä esim. rapujuhlissa ja juhannuksena aikuiset juovat alkoholia. Kun lapseni oli pienempi, niin hermoilin aina sitä että jonkun pitää olla täysin selvin päin mikäli jotain sattuu. Vuoroteltiin sitten yleensä lapsen isän ja isovanhempien kanssa että joku meistä oli aina juomatta. Kunnes isäni sitten kerran totesi että jos täällä joku hätätilanne tulisi, niin sitten soitetaan kyllä Mediheli eikä lähdetä paniikissa kurvailemaan mitään mökkiteitä tuhatta ja sataa. Ja niinhän se onkin. Räkäkännissä ei ole kiva olla kun seurueessa on lapsia, mutta siitähän tässä aloituksessa ei ollutkaan kyse. Kaksi alkoholiannosta noin isojen lasten kanssa on täysin ookoo.

Vierailija
29/47 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kuulunet siihen osaan kansasta, jolla on taksirahaa, jos pitää lähteä vaikka lasten kanssa päivystykseen. 

Ajatella, että minä kerkisin kasvattaa oman lapseni täysi-ikäiseksi ennen kuin olin koskaan edes kuullut, että jokaisella vanhemmalla pitää olla auto ja ajokortti!

Vierailija
30/47 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden siiderin jälkeen on kyllä ihan ajokuntoinen ja siis muutenkin toimintakykyinen. Olen todennut tämän ihan omakohtaisesti ja ammattilaisten tutkimana. Niin että anna mennä vaan.

Vierailija
31/47 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa paapomista jos tuokin olisi muka pahasta. Minunkin lapsuudessa isällä oli tapana juoda välillä muutama olut lasten kanssa, eikä siitä kyllä mitään traumoja jäänyt.

Vierailija
32/47 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

öhö öhö

Kyllä lasten kuuluu nähdä etenkin kannabiksen kohtuukäyttöä, koska se on todennäköisesti laillista silloin kun nykykersat ovat aikuisia! Parempi näyttää mallia myös muiden huumeiden kohdalla, koska muuten alkaa kielletty hedelmä houkuttaa. Kaikkihan me sen tiedämme! Parempi tarjota lapselle huumettä jota on itse testannut ensin, muuten lapsi saattaa ostaa katukaupasta jotain täyttä p askaa. Päihteet ovat kiinteä ja tärkeä osa mielekästä elämää. Monille eniten iloa tuova asia. Vain tiukkapipo haluaa kieltää päihteiden tuoman nautinnon ja lohdun rakkailta lapsiltaan.

Vierailija
33/47 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä oli tilanne, että olin juonut kahden tunnin sisällä kaksi olutta eräässä tilaisuudessa. Puhalsin alkometriin siis noin parin tunnin kuluttua ensimmäisen ja tunnin kuluttua toisen juomisesta. Tulos oli nolla. Enkä ole edes mikään iso ihminen vaan ihan keskikokoinen nainen.

Vierailija
34/47 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, että minä kerkisin kasvattaa oman lapseni täysi-ikäiseksi ennen kuin olin koskaan edes kuullut, että jokaisella vanhemmalla pitää olla auto ja ajokortti!

Minä taas tiedän monta sellaista, joilla ei ole autoa eikä ajokorttia, niin että sitten se on hyvä syy vetää perseet olalle kun ei kerta tarvitse kuitenkaan ketään minnekään kyydätä. Ajokykyisyys on hyvä mitta yleiselle toimintakyvylle, jonka olisi syytä olla hyvä siinä tilanteessa kun ollaan alaikäisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
35/47 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvillä mielin voit juoda siideri ja hauskaa vappua sinulle.

Vierailija
36/47 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvillä mielin voit juoda siideri ja hauskaa vappua sinulle.

Siis siiderisi. Toki täällä kaikki lytätään 😉

Vierailija
37/47 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä oli tilanne, että olin juonut kahden tunnin sisällä kaksi olutta eräässä tilaisuudessa. Puhalsin alkometriin siis noin parin tunnin kuluttua ensimmäisen ja tunnin kuluttua toisen juomisesta. Tulos oli nolla. Enkä ole edes mikään iso ihminen vaan ihan keskikokoinen nainen.

Sinulla niin, jollain pienemmällä tai vähemmän juovalla olisi noussut mittari enemmän.

Vierailija
38/47 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parissa siiderissähän nyt ei tosiaan ole mitään vikaa. Mutta tiedän esim. oman äitini sanoneen, ettei pari kaljaa ketään voi haitata. Hän siis on alkoholisti ja hänen ”pari kaljaa” ei ole todellakaan vain se pari, eli ymmärrän tavallaan senkin puolen kun alkoholistien lapset ovat hyvin herkillä aiheen kanssa. Sellaisilla lapsilla, kuten omassakin lapsuudessani tuo koko asia oli vääristynyt. Äitini sanoi ottavansa pari kaljaa ja hetken päästä jo puhe sammalsi ja silmät meinasi luppasta kiinni.

Vierailija
39/47 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla niin, jollain pienemmällä tai vähemmän juovalla olisi noussut mittari enemmän.

Mittarin lukema ei riipu suoranaisesti siitä, kuinka paljon tai vähän noin yleisesti ottaen juot. Toleranssi toki kasvaa paljon juovilla, mutta promillemäärä veressä ei ole sama asia. Enkä todellakaan laske tulosta hyvän toleranssin varaan, koska juon keskimäärin kerran kuussa sen kaksi olutta. Ja olen keskikokoinen, en iso. Pituutta noin 167 ja painoa 58-60.

Vierailija
40/47 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Lasten on hyvä oppia normaali suhtautuminen päihteisiin ja nähdä mallia niiden fiksusta käytöstä. Pitäkää hauskaa! :)

Päihteiden käyttöä fiksumpaa on aina olla käyttämättä. Kuka sitä mallia lapsille näyttäisi? Päihteet ei ole mikään pakollinen elämään kuuluva paha, kuten moni näyttää ajattelevan.

Aika harvat asiat elämässä on pakollisia. Monet asiat sen sijaan ovat kivoja, kuten päihteiden kohtuukäyttö. Sama koskee myös esimerkiksi herkuttelua ja laiskottelua kohtuudella. Lasten on hyvä oppia, että kivoja asioita saa tehdä, kun tekee niitä fiksusti, eikä elämän tarvitse olla jatkuvaa suorittamista ja itsensä ruoskimista.

Hauskaa vappua päihteillä tai ilman! :)

Miksi kuvittelet, että päihteiden käyttö olisi kivaa kaikkien mielestä?! Jotkut eivät nimittäin saa siitä yhtään mitään nautintoa, edes väkisin hakemalla. Tällaiset ihmiset ovat varmaan mielestäsi viallisia :D

Minustakin kaikkien tulee purjehtia, koska se on minusta niin kivaa!

Mitä ihmettä? Enhän minä sanonut, että kaikkien pitäisi tehdä yhtään mitään. Sinä sen sijaan yrität koko ajan kieltää ihmisiä tekemästä täysin haitattomia asioita, joita he haluavat tehdä. Sinä saat purjehtia ja ottaa lapset mukaan purjehtimaan. Saat myös olla purjehtimatta. Ihan niinkuin itse haluat. Huomaatko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan