Pelkäätkö, että miehesi kuolee tai vammautuu moottoripyörällä?
Itse en voisi elää näiden motoristien kanssa, joiden elämässä tärkeintä on huvisaastuttaminen ja liikenteen vaarantaminen. Voimia motoristien omaisille!
Kommentit (32)
Vammautuminen on pahempaa kuin kuolema, koska siinähän sitten hoidat halvaantunutta koko loppuelämäsi tai sitten jätät hänet.
Välillä. Ja varmasti hänkin pelkää välillä, että minä vammaudun. Mutta semmoista se elämä on: kaikki ei ole niin turvallista. Mun valintani on ajaa moottoripyörällä ja ratsastaa, eivät kai ne sieltä turvallisimmasta päästä harrastuksia ole.
Meillä kukaan ei aja mopoa eikä moottoripyörää. Miten joku voi olla niin vastuuton, että virittää oman lapsensa mopon?
En pelkää yhtään. Ei hällä tosin ole kuin polkupyörä ja sekin koskemattomana varastossa jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kukaan ei aja mopoa eikä moottoripyörää. Miten joku voi olla niin vastuuton, että virittää oman lapsensa mopon?
No sitähän minäkin ihmettelen, mutta poliisin mukaan yli 50% mopoista on viritettyjä tai muuten laittomia.
Vierailija kirjoitti:
Itse pelkään, että lapseni kuole mopo-onnettomuudessa. Näitäkin on tänä vuonna jo useita sattunut. Mieheni on virittänyt lasten mopot kulkemaan 80 km/h ja äänenvaimentimet otettiin pois.
Ja sinä äitinä sallit tuon? Entä kun vahinko käy? Syyllisyys lopun iän.
Nimim. "itse käräyttäisin poliisille, olkoon vaan oma perheenjäsen"
Kyllä pelkään ja pelkään itsenikin puolesta hänen kyydissään. Samoin olen tietoinen siitä, että omatkin Vespa-ajeluni sisältävät aina pienen riskin.
Ei sitä osaa pelätä, kun ajan itsekin... Toki välillä tulee sydämentykytyksiä, kun joku perseilee tuolla liikenteessä.
En tiedä mitään turhempaa kuin moottoripyörä tai mopo. No ehkä mönkijä, joka on tullut nyt uudelleen muotiin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitään turhempaa kuin moottoripyörä tai mopo. No ehkä mönkijä, joka on tullut nyt uudelleen muotiin.
Moottorikelkka on myös sieltä turhimmasta päästä ja käytännössä vain huvisaastuttamista varten olemassa. Kuten myös vesiskootteri. Meneekö joku vesiskootterilla töihin?
Vierailija kirjoitti:
Itse pelkään, että lapseni kuole mopo-onnettomuudessa. Näitäkin on tänä vuonna jo useita sattunut. Mieheni on virittänyt lasten mopot kulkemaan 80 km/h ja äänenvaimentimet otettiin pois.
Nuo on melkoisia tappokoneita kevyenliikenteen väylillä (joissa on mopot sallittu). Takavuosina eräs tuttu vammautti 6-vuotiaan pikkutytön osuttuaan tähän viritetyllä mopolla.
Motoristien ja mopolijoiden kuolinketju:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15583303/montako-motoristia-ja-moporall…!
Pelkään. Ja odotan että miehen keski-iän kriisi menisi ohi ja hylkäisi tuon vekottimen.
Lapsille emme ole hommanneet mopoja vaan mopo-autot, ovat sentään vähän turvallisempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo on melkoisia tappokoneita kevyenliikenteen väylillä (joissa on mopot sallittu). Takavuosina eräs tuttu vammautti 6-vuotiaan pikkutytön osuttuaan tähän viritetyllä mopolla.
https://www.poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/mopoilija_ajoi_…
"Eräässä vaiheessa joutui 2-3 -vuotiaan pyöräilijän huoltaja vetämään lapsensa kaahaavan mopon edestä."
Vierailija kirjoitti:
En pelkää yhtään. Ei hällä tosin ole kuin polkupyörä ja sekin koskemattomana varastossa jo vuosia.
Miksi sitten osallistuit keskusteluun?
Täällä Tampereella pelottaa enemmän, ettei pienet lapseni jää näiden jalkakäytävällä ja lenkkipoluilla kaahaavien mopojonnejen alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten osallistuit keskusteluun?
Hän ei tainnut olla ihan se "penaalin terävin kynä".
Moottoripyörät pitäisi kieltää lailla. Reikäpäät vetävät täälläkin taajamassa 200 km/h niillä kyykkyvinkupyörillään.
Vierailija kirjoitti:
Moottoripyörät pitäisi kieltää lailla. Reikäpäät vetävät täälläkin taajamassa 200 km/h niillä kyykkyvinkupyörillään.
Kielletään sitten autotkin samalla. Ajan aina rajoitusten mukaan sekä autolla että moottoripyörällä, mutta se tuntuu ärsyttävän monia kanssaliikenteenkäyttäjiä. Tullaan ihan perään kiinni kyttäämään ja ohitellaan mielenosoituksellisesti.