Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät juhli juhlapäiviä?

Vierailija
30.04.2019 |

Eikö sitä arkea ole ihan tarpeeksi, että jaksaisi muutamana juhlapäivänä jatkaa perinteitä lapsille jne. Meillä juhlitaan pääsiäinen, vappu, juhannus, rapujuhlat, halloween, itsenäisyyspäivä, joulu ja uusivuosi. Ihanaa piristystä arkeen.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkinkö jollekin on näin vaikea ymmärtää, että ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä ja erilaisia tapoja elää. Kaikki eivät yksinkertaisesti tykkää juhlimisesta. Ja kaikki eivät tule sellaista taustasta, jossa esim. joulu olisi jokin perinne. Samantien voisin kysyä, miksi ap ei vietä ramadania tai kiinalaista uutta vuotta tms. 

Vierailija
42/81 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei kiinnosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua juhlia vain koska kalenterissa on tietty päivä. Juhlin silloin kun huvittaa.

Vierailija
44/81 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halloween ja perinteet?

No todellakin, kyseessä on vanha eurooppalainen sadonkorjuun juhla.

Mutta juhlimistapa on amerikkalaista höpöhöpöä.

Ja kuka Suomessa estää juhlimasta sitä toisin? Luomasta omia perinteitä?

Henkinen köyhyys.

Vierailija
45/81 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkinkö jollekin on näin vaikea ymmärtää, että ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä ja erilaisia tapoja elää. Kaikki eivät yksinkertaisesti tykkää juhlimisesta. Ja kaikki eivät tule sellaista taustasta, jossa esim. joulu olisi jokin perinne. Samantien voisin kysyä, miksi ap ei vietä ramadania tai kiinalaista uutta vuotta tms. 

No olisit vastannut, että olet muslimi ja et vielä joulua. Siinähän se syy on. Minä en vietä Ramadania, koska en ole muslimi ja kiinalaista uutta vuotta en vietä, koska vietän se suomalaisen kalenterin mukaan.

Tuntuu, vaan että ihmiset eivät jaksa, viitsi, ketään ei kiinnosta enää mikään. Ei annetan edes lasten oppia perinteitä, vaan pelataan pleikkaa päivästä toiseen säleverhojen takana sisällä.

Vierailija
46/81 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina koristelut kotona joka juhlaan liittyen. Vappuna on simaa ja tippaleipää ja nakkeja ja perunasalaattia. Ei alkoholia. Katsomme Mantan lakituksen luultavasti. Sellaista normaalia perinteiden viettoa. Vietin näitä juhlia aikoinaan samalla lailla yksinkin kotona ja nyt on erityisen kiva tehdä niin lapsen kanssa. Opin aikoinaan perinteet omasta lapsuusperheestäni. Juhlapyhät tuovat iloa arkeen. Koristelin eilen jopa työpaikan taukotilan serpentiinillä tunnelman vuoksi :)

Vierailija
47/81 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt arjesta juhlaa, eli juuri omannäköistäni elämää. Teen siis joka päivä juuri niitä asioita, joista saan iloa. Nämä ns. pakolliset juhlapäivät vain häiritsevät mahtavaa arkeani, eivätkä kiinnosta yhtään. Ainoat poikkeukset ovat joulu ja juhannus, joista tykkään, mutta niitäkin vietän varsin pienimuotoisesti.

Miten vaikka vapun juhliminen estää omannäköistä elämää? Olen aina miettinyt, että kenen muiden näköistä elämää edes on mahdollista elää?

Ja eikö tule tylsäksi juoda kuohuvaa ja syödä mansikoita ja tippaleipää, jos se on jokapäiväistä? Tuskin se sitten enää tuntuu yhtään miltään.

Täällä saa vastauksen kysymykseen, miksi jotkut ihmiset ovat tahtomattaan yksin. Koska he ovat ankeuttajia, aina naama väärinpäin. 

Vierailija
48/81 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäkorvaukset lämmittävät enemmän kuin rahojen tuhlaaminen juhlimiseen. Siksi olen juhlapyhinä töissä aina kun mahdollista

Vierailija
49/81 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ovat töissä. Se haittaa juhlimista.

Toki, meilläkin minä olen usein juhlapyhinä duunissa, mies kumminkin kotona. Ja kyllä meillä ainakin jossakin määrin aina juhlitaan, on simaa ja palloja ja munkkia. Mutta totta, että ainakaan mitään remujuhlia meillä ei sen takia vappuna vietetä.

Vierailija
50/81 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisit vastannut, että olet muslimi ja et vielä joulua. Siinähän se syy on. Minä en vietä Ramadania, koska en ole muslimi ja kiinalaista uutta vuotta en vietä, koska vietän se suomalaisen kalenterin mukaan.

Tuntuu, vaan että ihmiset eivät jaksa, viitsi, ketään ei kiinnosta enää mikään. Ei annetan edes lasten oppia perinteitä, vaan pelataan pleikkaa päivästä toiseen säleverhojen takana sisällä.

Se nyt vaan on niin että ns. oikea elämä ei pärjää peleille, ei sitten millään. Jotain voi päätellä siitäkin, että monet nuoret miehet mieluummin pelaavat kuin panevat tyttöystäviensä kanssa. Ja kun tyttöystävä esittää ultimaattumin, niin tyttöystävä saa lähteä, pelit jäävät. Että juhlikaa vaan keskenänne, minä pelaan ja nautin joka hetkestä.

Vierailija
51/81 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyhäkorvaukset lämmittävät enemmän kuin rahojen tuhlaaminen juhlimiseen. Siksi olen juhlapyhinä töissä aina kun mahdollista

Hui mikä ankeuttaja.... muistathan ajoissa teettää sellaisen ruumisarkun, jossa on tilavat sivulokerot rahoillesi.

Ymmärrän, jos joku ei kauheasti perusta kalenteripyhistä, mutta en ymmärrä, jos joku ei lainkaan juhli, koska rahaa kuluisi...

Vierailija
52/81 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin tavallisesta arjesta, joten en kaipaa juhlimista. Käyn toki sukulaisten häissä ja lakkiaisissa ym. mutta niiden jälkeen on parasta kun saa palata takaisin arkeen. 

Vierailija
53/81 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt arjesta juhlaa, eli juuri omannäköistäni elämää. Teen siis joka päivä juuri niitä asioita, joista saan iloa. Nämä ns. pakolliset juhlapäivät vain häiritsevät mahtavaa arkeani, eivätkä kiinnosta yhtään. Ainoat poikkeukset ovat joulu ja juhannus, joista tykkään, mutta niitäkin vietän varsin pienimuotoisesti.

Miten vaikka vapun juhliminen estää omannäköistä elämää? Olen aina miettinyt, että kenen muiden näköistä elämää edes on mahdollista elää?

Ja eikö tule tylsäksi juoda kuohuvaa ja syödä mansikoita ja tippaleipää, jos se on jokapäiväistä? Tuskin se sitten enää tuntuu yhtään miltään.

Täällä saa vastauksen kysymykseen, miksi jotkut ihmiset ovat tahtomattaan yksin. Koska he ovat ankeuttajia, aina naama väärinpäin. 

En tykkää kuohujuomista enkä tippaleivästä, mansikoita syön pitkin kesää mutta en joka päivä, enkä ole vielä tähän päivään mennessä niihin kyllästynyt. Arjen perusruoka on oikeasti parempaa kuin kummalliset juhlaviritykset. Samppanja varsinkin on pahaa.

Vierailija
54/81 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui mikä ankeuttaja.... muistathan ajoissa teettää sellaisen ruumisarkun, jossa on tilavat sivulokerot rahoillesi.

Ymmärrän, jos joku ei kauheasti perusta kalenteripyhistä, mutta en ymmärrä, jos joku ei lainkaan juhli, koska rahaa kuluisi...

Jos pysähtyisit kauhistelun sijaan ymmärtämään lukemaasi, huomaisit että tuossa puhuttiin nimenomaan niistä kalenteripyhistä. Juhlapyhä=kalenteripyhä. Ei työelämässä muista juhlapäivistä pyhäkorvauksia makseta kuin niistä, jotka on merkitty kalenteriin.

Vierailija
55/81 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos ei juhlita lasten kanssa perinteisin menoin, kyse on siitä, että istutaan sisällä pelaamassa pleikkaa tms?

Vierailija
56/81 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen miksi ihmiset haluavat istua räntäsateessa piknikillä vain koska niin kuuluu viettää vappu jne. Mennään väkisin sukulaisten luo jouluna, koska niin vaan kuuluu tehdä. Eikö olisi paljon miellyttävämpää nauttia elämästä ja juhlia silloin ja sillä tavalla kuin itse halua. Ei sillä tavalla kuin muut ovat määritelleet, että "kuuluu" tehdä. 

Vierailija
57/81 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos ei juhlita lasten kanssa perinteisin menoin, kyse on siitä, että istutaan sisällä pelaamassa pleikkaa tms?

Tyypillistä av-logiikkaa. Ei ole olemassa muuta kuin kaksi ääripäätä. Eilenkin yo-vaatetuskeskustelussa moni toi esiin, miten poika tulee juhliin virttyneessä t-paidassa ja verkkareissa, jos ei laita pukua. Kun ei tietenkään ole mitään välimuotoa noiden kahden välillä. Sama juttu havaittavissa tässä. Joko vietät kaikki mahdolliset kissanristiäiset perinteitä noudattaen tai sitten vain pelaat pleikkaa ja olet pahemman luokan ankeuttaja. Mitään välimuotoa ei ole.

Vierailija
58/81 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ketään kenen kanssa jihlia, ei ole elämässä sukulaisia, vanhempia tai appivanhempia. Vsin oma perhe, ja joulua toki juhlitaan lasten takia.

Sama paitsi että minulla ei ole oikeasti ketään kenen kanssa juhlia. Täysin yksin ja omissa oloissa kaikki joulut, juhannukset ja myös vaput.

Vierailija
59/81 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen miksi ihmiset haluavat istua räntäsateessa piknikillä vain koska niin kuuluu viettää vappu jne. Mennään väkisin sukulaisten luo jouluna, koska niin vaan kuuluu tehdä. Eikö olisi paljon miellyttävämpää nauttia elämästä ja juhlia silloin ja sillä tavalla kuin itse halua. Ei sillä tavalla kuin muut ovat määritelleet, että "kuuluu" tehdä. 

Minä taas ihmettelen, että missä on tuon terve järki. Jos ei kerran tajua, että joulua voi viettää omankin perheen kanssa, ja vappuna juhlia sisätiloissa, jos sää on huono.

Työssä olemisen ymmärrän, mutta silloinkin voi juhlia mm koristeluilla.

Vierailija
60/81 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen, että missä on tuon terve järki. Jos ei kerran tajua, että joulua voi viettää omankin perheen kanssa, ja vappuna juhlia sisätiloissa, jos sää on huono.

Työssä olemisen ymmärrän, mutta silloinkin voi juhlia mm koristeluilla.

Miksi juhlia jotain, mitä itse ei koe tarpeelliseksi? Vain siksikö pitäisi levitellä serpenttiinejä ja ilmapalloja, koska joku joskus on keksinyt, että ne kuuluvat vapunviettoon. Eikö yhtään saa itse valita mitä juhlii ja mitä ei? Orjallisesti vaan pitää juhlia, koska kalenterissa niin sanotaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi