Mies kärsii fobiasta, onko noloa/vaarallista? (sekava selitys)
Onko muilla tällaisia kokemuksia? Olemme asuneet vuoden yhdessä ja nyt vasta pihatöissä tuli ilmi että hän pelkää hiiriä sekä vielä enemmän rottia. Luonnossa ne eivät haittaa muuta kuin säikäyttävät mutta jos sisätiloissa tulee vastaan hänen reaktionsa on yrittää välittömästi tappaa otus siihen paikkaan. Tämä on kuulemma helpottanut asian kanssa pärjäämistä, nuorempana meinasi pakokauhu iskeä. Asia on kuitenkin ongelmallinen siksi että meillä on hevosia. Mieskin harrastanut vuosia ja kuulemma pystyy pakolla pitämään päänsä kylmänä hevosten kanssa toimiessaan vaikka koville ottaa koska niiden ympärillä ei mitään äkkiliikkeitä pidä tehdä, joskus on tällaisiakin kohtaamisia käynyt ja kaikilta vahingoilta vältytty. Mutta voiko tuohon pitkän päälle luottaa, jos joskus oikein pahasti pääsee yllättämään ja tulee seurauksia? Ja muutenkin onko se noloa että aikuinen mies pelkää jotain paljon itseään pienempää? Tuntuu niin hassulta kun ei itse pysty ymmärtämään mutta minä olenkin maalla kasvanut tallityttö. Ja nyt kun ajattelen niin minähän se olen meillä loukkuun jääneet ja kissojen tuomat hiirenraadot pihalle toimittanut.
En mitenkään halua miestä haukkua, hän on muuten aivan loistava, mutta kiinnostaisi kuulla onko muilla kokemuksia tällaisista miehistä tai omalla kohdalla fobioista.
Kommentit (8)
Ei ole noloa? Herraisä, kaikkea sitä kysytäänkin. Enemmän nolottaa tämä keskustelun aloitus.
Fobioissa on nimenomaan kyse irrationaalisesta (järjettömästä) pelosta, eli sellaisesta joka menee yli normaalin pelon. Tottakai fobioista voi olla haittaa elämässä, mutta harvemmin mitään suurempaa. Eli ole ihan rauhallisin mielin. Suurella osalla ihmisistä on jokik fobia, niin miehillä kuin naisillakin. Tarvittaessa niistä voi käydä puhumassa terapeutin kanssa, joka voi auttaa lieventämään/siedättämään pelkoa.
Luota mieheesi kun sanoo, ettei hevosten lähellä niin suuresti reagoisi. Kyllä hän varmasti itsensä tuntee.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole noloa? Herraisä, kaikkea sitä kysytäänkin. Enemmän nolottaa tämä keskustelun aloitus.
On se nyt vähän kun aikuinen mies pelkää pieniä hiiriä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se nyt vähän kun aikuinen mies pelkää pieniä hiiriä
Tuo kertomuksen mies on kuitenkin, jos ei ihan voittanut fobiaansa niin oppinut pärjäämään sen kanssa. Ja ei ole varmasti ollut helppoa jos on hevostalleilla viettänyt aikaansa, siellä siimahäntiä vilisee kauraherkkujen perässä. Hatunnoston arvoinen suoritus.
Ei vitsit ku nolo XD Varmaan joku HOMO :----D
Mun mielestä nolo mies. Oon ite bodattu mies, 177cm 88kg vatsalihakset näkyy 44cm hauis ja mulla on ollut rottia lemmikkinä. Sun mies ei hallitse pelkoaan ja tunteitaan.
Fobioissa ei ole mitään noloa. Intissä oli samassa komppaniassa yksi jätkä joka pelkäsi tosissaan käärmeitä ja arvatkaapa kenet kyy yllätti sissip*askalla, lähti vielä jahtaamaan. Vaikka näky ja huuto oli hieman koominen niin ei se ollut sillä lailla hauskaa kun ymmärtää että kuinka todellisesta asiasta on kyse kun minullakin on oma fobiani...