Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako uskova erota esim. puolison alkoholismin takia?

Vierailija
29.04.2019 |

Olen lukenut Raamattua jonkin verran ja siellä mielestäni Jeesus sanoo että ainoastaan aviorikos on hyväksyttävä syy avioeroon. Kysynkin palstan uskovilta, jotka tätä lukevat, mitä mieltä olette jos eroaa esim. päihderiippuvuuden tai perheväkivallan takia? Entä jos tunteet ovat aivan kuolleet ja suurinpiirtein vihaa liiton toista osapuolta? Mikä syy on ns. hyväksyttävä syy eroon vai onko sellaista muu kuin aviorikos? Mielipiteitä kaipaan ja keskustelua

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupasin rakastaa myötä-ja vastoinkäymisissä, mutta sitä myötäkäymistä ei enää vuosiin ollut, vaikka kuinka rakastin ja tuin ja ymmärsin ja yritin. Tunteen tasolla mies rakasti, sanoilla, mutta ei teoin ja totuudessa. Alkoholi oli aina minua edellä. Aviorikos voi olla muutakin, kuin että yhtyy vieraaseen sukupuolielimeen... Kyllä mulle aviorikos on eniten se, että minut hylättiin tunteen tasolla joka ikinen kerta, kun viina oli tärkeämpi.

Erosin, ja aika monta vuotta liian myöhään, lapsetkin altistin aivan sairaaseen kasvuympäristöön vuosiksi... Ja se jos joku on pahempi synti kuin se, että erosin. No sen edestään löytää ja niin edelleen, sitä satoa nyt masentuneen ja ahdistuneen teinin kanssa korjataan.

Oletko siis ryhtynyt uuteen suhteeseen tuon jälkeen, mitä kutsut eroksi? Kyllähän sinä puolisostasi erilleen voit muuttaa, ei siinä mitään.

Kyllä. Tapasin eronneen ateistin ja aloin suhteeseen, lopulta mentiin naimisiinkin ihan vaan maistraatissa arkipäivänä virkatodistajien läsnäollessa.

Revi siitä. Varo, ettet tukehdu paheksuntaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi