En oikein ymmärrä näitä " meidän lapset ei saa katsoa Lordia" hömpötyksiä!
Meillä 5- ja 7-vuotiaat katsoivat euroviisu-uusinnat ja yhdessä kaikki Lordia katsottiin ja hurrattiin sen puolesta!
Vanhempienhan velvollisuus on kertoa, että heillä on vain naamarit ja muuten ovat tavallisia ihmisiä! Varmasti lapset pelkää jos omat vanhemmat kääntävät kanavaa Lordin laulaessa ja puhuvat negatiiviseen sävyyn!
Kommentit (37)
Tuskin nyt oli pakottamisesta kyse? Tietenkään ei ketään pakoteta katsomaan.
Meillä lapset eivät katsoneet, koska ei kukaan muukaan katsonut. Televisiosta katsovat lasten ohjelmia kakkoselta ja ykköseltä. Joskus jotain muita lastenohjelmia ja erilasia videoita. Itse olen sitä mieltä ettei koko televisiota tarvittaisi ollenkaan mutta mies haluaa katsoa urheilua, niin siksi se on olemassa.
Kuinka joku oikeasti antaa lapsensa katsoa väkivalta- ja seksiohjelmia, elokuvia ja pelejä? Ja pitää lasten suojelemista sensuurina?
Suojellaanhan lapsia monilta muiltakin asioilta, joista voi olla heille vahinkoa. Miksi sitten ei pelottavilta ja uhkaavilta mediakokemuksilta? Sensuuri on kyllä ihan eri asia, ja se liittyy sananvapauteen eikä siihen, että lapselle näytetään maailman kauheudet aivan liian varhain.
Lapsipsykologit yrittävät tolkuttaa, että aina pitäisi ottaa huomioon lapsen ikä. Eihän pieni lapsi pysty käsittelemään ja työstämään sellaisia asioita kuin isommat, saati sitten aikuinen.
Eikä se auta, että vanhempi sanoo: se on vain naamio, tai tuo ei ole totta vaan elokuvaa. Eihän edes aikuinen ole pelkkä järki- vaan myös tunneolento. Vaikka kuinka järjellä käsittäisi (eivätkä pienemmät lapset edes ymmärrä faktan ja fiktion eroa edes selitettäessä), silti vahingollinen aineisto voi jättää pelkoja ja painajaisia pitkäksikin aikaan. Minäkin olen aikuisiällä nähnyt pari leffaa, jotka häiritsivät pahasti mielenrauhaani.
On nimenomaan vastuullista kasvattajuutta suojella lastaan. Ja itsensä pettämistä uskotella, että lapsi ymmärtää ja kestää kaiken yhtä hyvin kuin aikuinen.
Ja vielä erityisesti Lordista: minusta on aika hassua puhua, että noita raukkoja nyt sensuroidaan lapsilta ulkonäön takia. Bändihän on tarkoituksella sonnustautunut näyttämään äärimmäisen uhkaavalta, hirviömäiseltä ja pelottavalta. Aivan kuin pahimmasta kauhuleffasta. Minusta on ihan luonnollista, että ainakin pienempien ja herkkien lastensa parasta ajattelevat vanhemmat yrittävät suojella jälkikasvuaan noilta painajaismaisilta näyiltä.
Vierailija:
Mutta nyt oli kyse musiikista. Musiikin sensurointi esim. artistin ulkonäöntakia on aika heppoinen peruste enkä usko sillä olevan useissa tapauksissa mitään merkitystä. Jos musiikki on jotakin aggressiivista huutoa tai death träshiä niin sen voi tietysti kieltää.
Lapsen on totuttava siihen, että maailma ei ole seesteinen ja pinkin värinen. Myös uutisia tulemme katsomaan TIETYSTI YHDESSÄ. Usein vanhemmat läsnäolollaan ja selityksillään voivat poistaa lapsen mieltä vaivaavat kysymykset ja hälventää pelkoa helposti. Ei pidä syyttää artistia vaan itseään ellei kykene taipumaan kasvattajaksi vaikeissakin asioissa.
http: // blogit. hs. fi / lapset / ?p=59
eivätkä tule näkemäänkään, mikäli minusta riippuu. Ei heitä onneksi kiinnosta mitkään lööpit ja televisiosta ei katsella ajankohtaisohjelmia lasten valveillaoloaikana, eivätkä ne heitä kyllä kiinnostaisikaan.
Nähkööt muiden lapset Lordista painajaisia, minä suojelen lapsiani tuollaisilta puoliksi mädäntyneiltä olennoilta, kuten joku hyvin sanoi.
Sehän on tosi pelottava, mä ainakin pelkäsin pentuna tosi paljon. Mutta oikeasti, lapset on erilaisia, sehän on totta. Mutta mun mielestä arkoja ja pelokkaita lapsia pitäisi mieluummin rohkaista kohtaamaan pelkonsa kuin pitää heidät pumpulissa ja turvassa kaikelta pelottavalta ja erilaiselta. Kovin aroilla lapsilla on valitettavasti vaikeaa sitten koulussa ja myöhemminkin elämässä.
Ei niitä nyt olekaan PAKKO katsoa, mutta tuommoinen kanavalta kanavalta surffailu, ettei vaan näe lapset mitään kamalaa on jo älytöntä. Maailma on täynnä pahaa ja vanhempien tehtävä on kertoa mikä tässä maailmassa on oikein ja mikä väärin. Ja mikä totta, mikä satua! Kai ne lapset oppii pelkäämään jos vanhemmat paniikinomaisesti kääntävät kanavaa heti kun joku mörkö vilahtaa.
Malli, jonka lauantaiset(kin) euroviisut antavat siitä, miten naisten tulisi pukeutua ja olla, on aika kyseenalainen. Hieman huvittaa Lordin ympärillä käyty kohu, kun ottaa huomioon että kilpailusta muuten tuli lähinnä mieleen sana seksistinen.
Tämä siis mitenkään väheksymättä sitä, että Lordin ulkonäkö saattaa ihan oikeasti aiheuttaa pelkoreaktioita pikkulapsissa.
vaikka itseasiassa lapset eivät pelkää.
Meillä 4-vuotias on haltioissaan Lordista, ei pelkää. Ja lapsi on melko herkkä, esim normaalit piirretyt liian jänniä.
Lapsi suhtautuu melko suoraviivaisesti ja mutkattomasti tuossa iässä, vanhemmat vain kuvittelevat että lapsi pelkää. Ja varmasti mahdolliseen pelkoon vaikuttaa se, miten vanhemmat itse suhtautuvat: jos naamarit aiheuttavat inhotusta vanhemmissa niin kyllähän lapsi sen aistii.
Lordin naamoja tulee joka tapauksessa olemaan joka puolella esillä
Juuri noin! Paheksukaa mielummin niitä muita puolialostomina hilluneita tytönhupakoita, kuin Lordia!
Ja vaikken ruotsin Carolan laulusta tykännytkään, niin hän saa pisteet siitä että esiintyi vaatteet päällä! Ja pärjäsi vielä sijoituksessakin hyvin!
ja lauantaina joitakin lastenohjelmia. EIvät näe mainoksia tai uutisia, koska meillä ei ole tv auki koskaan lasten valveillaoloaikaan, enkä itsekään juuri katso.
eikä muutkaan hirviöfikuurit. Tynnyrissäkö meinaatte lapsenne kasvattaa?
Meidän tytöt olivat alussa hieman empiviä,mutta nyt meidän 2v jammaa täysillä Hard Rockia. Ilmoitti kylläkin ettei pidä Lordista,mutta kylläkin laulusta.
lasten keskustelevan? Lordista!
Eli, se ilmiö on kaikkialla, ette voi suojella lapsianne loputtomiin, joten kertokaa itse vanhempana lapsillenne asioista, ettei kavereiden tarvitse olla sanansaattajia! Sitten kauhistelette, että " meidän kalle oli nähnyt päiväkodissa loordin naaman, kun tuo maija oli tuonut sen kuvan mukaan" ...
minulla on vain poikia ja voin taata, että mitä kamalamman näköinen, sitä suositumpi lelu.
Ja pelotteluleikit ovat niitä suositumpia.
Tämä on vähän sama ilmiö kun äidit kieltävät pojilta pyssyt. Poika kuin poika tekee pyssyn jos ei muusta, niin niin omasta sormestaan. Ei se poista poikien " aggressiivisuutta" , jos pyssyt kielletään.
Meillä 2 ja 4 vuotiaat tytöt tykkää lordista. Nuoremman ei ole annettu nähdä telkkarista lordia, mutta kappaleesta tykkää uskokaa tai älkää. Isompi on ihan vauhkona kun ne näkyy telkkarista, pakko nähdä.
Tänään isompi tuumaili, että " mää niin haluaisin sellasen prinsessa ruususen mekon ja lordin puvun" . Tietää että kyseessä esiintymisasut ja on itsekin todella kiinnostunut roolileikeistä.
Mielestäni kukaan terve ei nauti tuollisen katsomisesta.