Miehen äiti haluaa maksaa meille uuden terassin. Miten voimme kiittää häntä?
Kyseessä nk. "avoanoppi". Tuli kahvipöydässä juteltua ja kerroimme suunnitelmistamme rakentaa pieni terassi takapihallemme tänä kesänä. Siitä innostuneena hän sanoi maksavansa koko homman. Koitimme kieltäytyä kohteliaasti mutta hän nyt päätti että näin tehdään. Ei siis ole suunnittelussa mukana, eikä halua vaikuttaa lopputulokseen mutta haluaa maksaa. Miten voisimme jotenkin korvata tämän hänelle, itse olen aika huono ottamaan lahjoja/lahjoituksia vastaan ja tulee aina olo että jää "kiitollisuudenvelkaa". Ihana tyyppi kyseessä ja mitään pahaa en tällä aloituksella tarkoittanut, mutta haluaisin tietää miten ilahduttaa häntä jotenkin, eihän se terassi kuitenkaan mikään ilmainen ole.
Kommentit (36)
Kun terassi on valmis niin kutsutte hänet syömään uudelle terassille :)
Voi olla että alkaa perumaan, kun kuulee summan.
Meilläkin appiukko kerran kuuli mitä oltiin tekemässä ja hövelinä lupasi maksaa ja siirtää rahat tilille. No nuukuus oli iskenyt tässä välissä ja laittamansa summa oli noin 20% kustannuksista :) Kiitettiin tietysti auliisti tästäkin, mutta myöhemmin toki kerrottiin että mitä kaikki hankinnat maksoi, ei tarjonnut lisää rahaa :D
Ei hän halua, ei tollasia oo. Hän katuu jo "lupaustaan", ja kantaa katkeruutta jos annatte hänen maksaa.
Mitäs jos jonakin kauniina kesäpäivänä / iltana tarjoatte anopille oikein hyvän päivällisen / illallisen? Siihen vielä mahdollisesti saunomista? Jotain mukavaa yhdessäoloa sillä terassilla hyvän ruuan ja juoman merkeissä.
Meillekkin anoppi luvannut yhtä sun toista, mutta kun on tullut aika lupaukset lunastaa ne onkin "unohdettu."
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos jonakin kauniina kesäpäivänä / iltana tarjoatte anopille oikein hyvän päivällisen / illallisen? Siihen vielä mahdollisesti saunomista? Jotain mukavaa yhdessäoloa sillä terassilla hyvän ruuan ja juoman merkeissä.
Tämä varmaan paras vaihtoehto, alkoholia on turha hänelle ostaa kuten joku tuolla ylhäällä ehdotti, menee vain muiden pullojen sekaan vitriiniin. Hän ei juuri juo. Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillekkin anoppi luvannut yhtä sun toista, mutta kun on tullut aika lupaukset lunastaa ne onkin "unohdettu."
Tämä on toista maata. Emme koskaan ole pyytäneet häneltä mitään mutta aina hän keksii jotain. Mitään turhaa krääsää ei osta koskaan vaan nimenomaan kaikkea tarpeellista mitä ei välttämättä tule itse ajatelleeksi. Viime käynnillä toi jumalattoman ison laadukkaan uunivuoan tullessaan kun tietää että tehdään paljon laatikkoruokia. Toissa kesänä tuli kahvilla käymään ja toi uuden hienon grillin kun oli ajatellut että mieheni ei pallogrillillä tykkää grillata. Ihana tapaus!
Vierailija kirjoitti:
Saatte hänestä kivan ja ikuisen vieraan hänen terassilleen.
Minua ei haittaisi yhtään! Voi kun jäisikin joskus pidemmäksi aikaa mutta kolmivuorotyö yms. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on toista maata. Emme koskaan ole pyytäneet häneltä mitään mutta aina hän keksii jotain. Mitään turhaa krääsää ei osta koskaan vaan nimenomaan kaikkea tarpeellista mitä ei välttämättä tule itse ajatelleeksi. Viime käynnillä toi jumalattoman ison laadukkaan uunivuoan tullessaan kun tietää että tehdään paljon laatikkoruokia. Toissa kesänä tuli kahvilla käymään ja toi uuden hienon grillin kun oli ajatellut että mieheni ei pallogrillillä tykkää grillata. Ihana tapaus! <3 Ap
Paremminkin rikas tapaus.
Moni vanhempi siirtää pikkuhiljaa perintöä lapsilleen. Kyseessä on äidin ja pojan välinen järjestely. Kiitä ja ole ystävällinen, mutta älä sekaannu liikaa, asia ei pohjimmiltaan liity sinuun.
Vähintään kerran kesässä tarjoatte hälle täyden menun sillä terassilla. Eikä siksi että hän maksoi sen, vaan siksi koska hän on ihana ihminen ja te haluatte tarjota hänelle.
Minäkin kannatan hyviä ruokia ja juomia (kai anoppi juo vaikka viiniä, jos hänelle kaataa lasiin?) uudella terassilla. Muuten lämmin kiitos riittänee, ei lahjoja anneta siksi, että ne korvattaisiin täysimääräisenä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Viette johonkin reissuun.
Kesän reissu on jo suunniteltu. Paras idea varmaankin tuo grilli-iltaman järjestäminen ja hyvää ruokaa, luulen että tykkää. Ap
Kossupullo on ihan asiallinen kiitos.